Pośrednik w wynajmie mieszkań i domów na wakacje Airbnb rozpoczął współpracę z firmą Minut specjalizującą się w technologiach wspomagających zarządzanie nieruchomościami, której celem jest ograniczanie hałasu w mieszkaniach wynajmowanych za pośrednictwem platformy - informuje Airbnb w komunikacie.

W ramach tej współpracy Airbnb udostępni wynajmującym mieszkania w ponad 60 krajach i regionach czujnik hałasu zintegrowany z jego systemem komunikacyjnym.

Jeśli czujnik wykryje, że hałas w mieszkaniu przekracza poziom decybeli ustalony przez gospodarza, Minut wyśle automatyczne powiadomienie poprzez narzędzie do obsługi wiadomości Airbnb. Dzięki temu, pisze Aibnb, goście będą świadomi hałasu, a gospodarze w wypadku przekroczenia jego dopuszczalnego poziomu będą mogli szybko zareagować. Urządzenia sygnalizują jedynie przekroczenie określonego poziomu decybeli i nie nagrywają ani nie transmitują dźwięków i rozmów. Czujników nie będzie można instalować w sypialniach.

Airbnb wymaga od gospodarzy, by poinformowali na stronie z ofertą, że mają takie urządzenie.

Czytaj więcej

Barcelona do Airbnb: Musicie usunąć ponad 4 tysiące ofert wynajmu mieszkań

Gospodarze przetestowali już system w ramach pilotażu w Pradze. Test wykazał, że „przypomnienie o przestrzeganiu zasad może być wszystkim, co potrzebne, by szybko rozwiązać problem z hałasem” i to w ciągu 20 minut od jego wykrycia.

- Nasza współpraca z Minut jeszcze bardziej wzmacnia społeczność gospodarzy, którzy mogą skuteczniej zapobiegać imprezom niezgodnym z ogólnie przyjętymi zasadami - mówi dyrektor ds. wynajmu w Airbnb Catherine Powell, cytowana w komunikacie.

Airbnb zapewnia o swoim zaangażowaniu w promowanie odpowiedzialnego podróżowania i egzekwowanie antyimprezowych zasad. Dzięki uruchomieniu „antyimprezowej technologii” w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Australii oraz ujednoliceniu globalnych przepisów zakazujących imprez liczba zgłoszeń o imprezach spadła w ciągu 12 miesięcy od ich wprowadzenia w sierpniu 2020 roku o 44 procent. Firma uruchomiła także całodobową telefoniczną „linię bezpieczeństwa” i „linię wsparcia dla sąsiadów” oraz opublikowała wskazówki dla gospodarzy, jak zapobiegać imprezom w ich nieruchomościach.