Hiszpański Urząd Antymonopolowy chce zbadać, czy Booking.com nie wykorzystywał dominującej pozycji na rynku w relacjach z hotelami. CNMC będzie analizował, czy nie doszło do złamania zasad uczciwej konkurencji - czytamy w komunikacie urzędu.

Chodzi o to, czy stosowane przez Booking.com praktyki nie obejmowały ewentualnego narzucenia niesprawiedliwych warunków współpracy na hotele i, czy nie stosował polityki handlowej, która mogłaby mieć skutki wykluczające inne internetowe biura podróży, a także inne internetowe kanały sprzedaży.

Czytaj więcej

Barcelona do Airbnb: Musicie usunąć ponad 4 tysiące ofert wynajmu mieszkań

Postępowanie ma również wyjaśnić, czy nie były stosowane praktyki, które wykorzystywałyby sytuację zależności ekonomicznej hiszpańskich hoteli wobec Booking.com. Jeśli tak, oznaczałoby to naruszenie interesu publicznego przez zakłócenie wolnej konkurencji.

Urząd rozpoczął dochodzenie po tym, jak wpłynęły do niego skargi od Hiszpańskiego Stowarzyszenia Menedżerów Hoteli i Stowarzyszenia Hotelarzy w Madrycie. CNMC podkreśla jednak, że samo wszczęcie sprawy nie przesądza o jej ostatecznym wyniku. Dochodzenie potrwa maksymalnie 18 miesięcy.