DER Touristik zaprezentował program na przyszły rok. - W nadchodzącym sezonie letnim boom przeżywać będą kierunki z dojazdem własnym, regiony turystyczne nad Morzem Śródziemnym, a także objazdówki po Europie - mówi Ingo Burmester, prezes DER Tourisitk na Europę Centralną. I dodaje, że Niemcy znów odkrywają Stary Kontynent jako atrakcyjny cel podróży.

Bazując na tych trendach, touroperatorzy należący do koncernu zbudowali swoje programy. W ofercie pojawi się o 10 procent, a w Niemczech nawet o 15 procent więcej hoteli przy plaży na wyłączność. Większość z 400 produktów to pobyty w Niemczech, ale też w Grecji, we Włoszech i w Hiszpanii. Koncern zareagował również na obserwowany ostatnio trend spędzania wakacji w hotelach i willach z prywatnymi basenami, w ofercie pojawi się wiele propozycji aktywnego wypoczynku i objazdówki po Europie, głównie wycieczki w małych grupach.

Czytaj więcej

Turyści szukają atrakcji, które pozwolą im lepiej poznać odwiedzane miejsca - mówi prezes TUI UK
TUI: Czas krótkich wycieczek minął. Przyszła pora na prawdziwe odkrywanie

Koncern nie zapomina też o osobach, które przywiązują wagę do ochrony środowiska - już w poprzednim sezonie wydał katalog „Podróżować świadomie”, teraz na rynku pojawiła się jego druga edycja, w której pierwszy raz znalazły się wyjazdy do dalekich krajów i programy ze zwiedzaniem. Oferta niemieckich touroperatorów należących do DER Touristik (DERTOUR, Jahn Reisen, ITS, Meiers Weltreisen) została poszerzona o wybrane oferty biur specjalistów należących do koncernu. Mowa między innymi o ofercie Kontiki Reisen (Europa Północna), Dorado Latin Tours (Ameryka Południowa), asia365 (Azja) i Manta Reisen (wyjazdy na nurkowanie).

Ceny na przyszły rok są stabilne, a nawet do 5 procent niższe w porównaniu z zeszłym rokiem. Do tego dochodzą zniżki za wcześniejszą rezerwację i oferty specjalne. - Spodziewamy się mocnego lata - mówi Burmester.

W zakończonym 31 października roku rozliczeniowym (liczonym od 1 listopada 2020 roku) udało się wypracować lepszy wynik niż przed rokiem i zwiększyć udziały w rynku szczególnie w segmencie podróży średniodystansowych. Przychody sięgnęły prawie 60 procent tych z roku 2018/19, co oznacza, że koncern uzyskał lepszy wynik niż rynek. Z informacji publikowanych przez DRV wynika, że spadki wyniosły średnio 69 procent.

Czytaj więcej

Klienci poznali zalety lepszego standardu i jakości obsługi i doceniają je - mówią niemieccy tourope
Touroperatorzy: Czy po pandemii klienci nadal będą wybierać droższe wycieczki?

W zeszłym sezonie najlepiej sprzedawały się Grecja i Turcja - obroty wzrosły tu odpowiednio o 20 i 15 procent wobec lata 2019. Wyniki rezerwacji za ostatnie tygodnie potwierdzają, że ludzie chcą podróżować, najczęściej wybierają Wyspy Kanaryjskie, które są zamawiane dwa i pół raza częściej niż zimą 2018/19. Dwukrotnie wzrosła też sprzedaż Egiptu, a Malediwów nawet trzykrotnie. Podobnie jest w wypadku Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Stanów Zjednoczonych i Tajlandii.

W dalszym ciągu skrócone pozostaje okienko zakupowe - większość klientów zamawia wyjazdy z 4-6-tygodniowym wyprzedzeniem. Obecnie 25 procent sprzedaży przypada na sezon letni, a 75 procent na bieżący zimowy.