DER Touristik zaprezentował program na przyszły rok. - W nadchodzącym sezonie letnim boom przeżywać będą kierunki z dojazdem własnym, regiony turystyczne nad Morzem Śródziemnym, a także objazdówki po Europie - mówi Ingo Burmester, prezes DER Tourisitk na Europę Centralną. I dodaje, że Niemcy znów odkrywają Stary Kontynent jako atrakcyjny cel podróży.
Bazując na tych trendach, touroperatorzy należący do koncernu zbudowali swoje programy. W ofercie pojawi się o 10 procent, a w Niemczech nawet o 15 procent więcej hoteli przy plaży na wyłączność. Większość z 400 produktów to pobyty w Niemczech, ale też w Grecji, we Włoszech i w Hiszpanii. Koncern zareagował również na obserwowany ostatnio trend spędzania wakacji w hotelach i willach z prywatnymi basenami, w ofercie pojawi się wiele propozycji aktywnego wypoczynku i objazdówki po Europie, głównie wycieczki w małych grupach.
Czytaj więcej
Mniej wycieczek, ale dłuższych, więcej podróży rodzinnych, chęć odkrywania odwiedzanych miejsc - w tym kierunku będzie szła turystyka zorganizowana, twierdzi szef TUI UK. Touroperator w dalszym ciągu stawia na „masową personalizację” swojej oferty.
Koncern nie zapomina też o osobach, które przywiązują wagę do ochrony środowiska - już w poprzednim sezonie wydał katalog „Podróżować świadomie”, teraz na rynku pojawiła się jego druga edycja, w której pierwszy raz znalazły się wyjazdy do dalekich krajów i programy ze zwiedzaniem. Oferta niemieckich touroperatorów należących do DER Touristik (DERTOUR, Jahn Reisen, ITS, Meiers Weltreisen) została poszerzona o wybrane oferty biur specjalistów należących do koncernu. Mowa między innymi o ofercie Kontiki Reisen (Europa Północna), Dorado Latin Tours (Ameryka Południowa), asia365 (Azja) i Manta Reisen (wyjazdy na nurkowanie).
Ceny na przyszły rok są stabilne, a nawet do 5 procent niższe w porównaniu z zeszłym rokiem. Do tego dochodzą zniżki za wcześniejszą rezerwację i oferty specjalne. - Spodziewamy się mocnego lata - mówi Burmester.