Reklama

Touroperatorzy: Czy po pandemii klienci nadal będą wybierać droższe wycieczki?

W czasie pandemii klienci akceptowali wyższe ceny wyjazdów. Teraz touroperatorzy zadają sobie pytanie, czy był to jedynie moment w historii, czy trend, który zostanie na dłużej.

Publikacja: 19.11.2021 09:12

Klienci poznali zalety lepszego standardu i jakości obsługi i doceniają je - mówią niemieccy tourope

Klienci poznali zalety lepszego standardu i jakości obsługi i doceniają je - mówią niemieccy touroperatorzy

Foto: AFP, Laura Morosoli

O tym, że w minionym sezonie letnim klienci chętniej niż zazwyczaj wydawali pieniądze na lepszej jakości oferty, biura podróży mówiły niejednokrotnie. Trend wyraźnie zaznaczył się nie tylko w Polsce, ale też w innych krajach na świecie. Teraz branża zastanawia się, czy było to jednorazowe zdarzenie, czy może jednak głębsza tendencja, która utrzyma się również w kolejnych latach.

Niemiecki portal i magazyn branży turystycznej „Touristik Aktuell” zapytał o to kilku wiodących touroperatorów. TUI odpowiada, że w dalszym ciągu widzi zainteresowanie droższymi wycieczkami, które obejmują większy zakres usług. Takie podróże klienci tego biura podróży kupują zarówno na bieżący sezon zimowy, jak i na kolejny letni, twierdzi szef sprzedaży w TUI Deutschland Hubert Kluske.

Czytaj więcej

Lufthansa: Przed pandemią bilety były za tanie. To się skończy

W podobnym tonie wypowiada się dyrektor produktu w DER Touristik Sven Schikarsky. - Klienci poznali zalety lepszego standardu i wyższej jakości obsługi i doceniają je - twierdzi. W FTI również widać większe zainteresowanie tego typu produktem, szczególnie pobytami w hotelach pięciogwiazdkowych, ale prezes Grupy FTI Ralph Schiller jest zdania, że trend ten nieco osłabnie, kiedy podróżowanie będzie bardziej dostępne niż obecnie.

Ciekawość budzi jeszcze inna kwestia - jak będą kształtować się ceny wycieczek zorganizowanych. W Niemczech wszystko wskazuje na to, że czasy wielkich rabatów minęły, a za wyjazd w ferie jesienne trzeba było zapłacić mniej więcej tyle, ile przed wybuchem pandemii. Zdaniem dyrektora Schauinsland-Reisen Andreasa Rüttgersa wszystko zależy też od sytuacji na innych rynkach, w szczególności brytyjskim i w Europie Wschodniej.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Traveldata: Wakacje za rok średnio droższe o 17 złotych

Duzi niemieccy touroperatorzy nie nastawiają się jednak na wojnę cenową. Schikarsky nie spodziewa się, by do niej doszło i ma nadzieję, że branża będzie działać rozsądnie.

O tym, że w minionym sezonie letnim klienci chętniej niż zazwyczaj wydawali pieniądze na lepszej jakości oferty, biura podróży mówiły niejednokrotnie. Trend wyraźnie zaznaczył się nie tylko w Polsce, ale też w innych krajach na świecie. Teraz branża zastanawia się, czy było to jednorazowe zdarzenie, czy może jednak głębsza tendencja, która utrzyma się również w kolejnych latach.

Niemiecki portal i magazyn branży turystycznej „Touristik Aktuell” zapytał o to kilku wiodących touroperatorów. TUI odpowiada, że w dalszym ciągu widzi zainteresowanie droższymi wycieczkami, które obejmują większy zakres usług. Takie podróże klienci tego biura podróży kupują zarówno na bieżący sezon zimowy, jak i na kolejny letni, twierdzi szef sprzedaży w TUI Deutschland Hubert Kluske.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biura Podróży
Ważny wyrok TSUE. Turyście należy się zwrot całych kosztów wycieczki od biura podróży
Biura Podróży
Coral Travel nagrodził najlepszych sprzedawców. W tym roku osiągnie milion klientów
Biura Podróży
Enter Air będzie woził klientów ETI. „Przełamujemy monopol przewoźników egipskich”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biura Podróży
Join UP! zwiększa gwarancję ubezpieczeniową. „Solidna podstawa do dalszej ekspansji”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama