Reklama

Brytyjczycy nie rezygnują z wakacji, ale żeby było taniej, planują je na maj

Na rynku turystycznym w Wielkiej Brytanii widać nowy trend - szukając oszczędności, turyści coraz częściej rozważają wyjazdy poza szczytem sezonu. Wśród kierunków liderem może być Turcja.

Publikacja: 17.10.2022 00:57

Brytyjczycy nie rezygnują z wakacji, ale żeby było taniej, planują je na maj

Foto: AFP, Hazem Bader

Coraz więcej Brytyjczyków poszukuje tańszych wyjazdów zagranicznych, twierdzą przedstawiciele branży turystycznej, którzy spotkali się na dorocznym kongresie organizacji ABTA.

Czytaj więcej

Brytyjczycy o wycieczki pytają, ale niekoniecznie je kupują

Richard Singer, dyrektor generalny Ice Travel Group, która jest właścicielem serwisu icelolly.com i TravelSupermarket, powiedział, że obecnie więcej osób szuka letnich wakacji we wcześniejszych terminach, bo wówczas ceny są niższe, pisze brytyjski portal branży turystycznej Travel Weekly. Jego zdaniem osoby, które mają pieniądze, w dalszym ciągu będą podróżować latem i to pomimo zmniejszenia się budżetów wielu gospodarstw domowych.

Singer zauważa jednak, że rośnie liczba klientów, którzy poszerzają zakres swoich wyszukiwań - pod uwagę biorą dodatkowy okres wyjazdu i miejsca docelowe, a kierunkiem, który najszybciej zdobywa zainteresowanych, jest Turcja.

Dyrektor generalny easyJet Holidays Garry Wilson, który również przemawiał na tym samym kongresie, stwierdził, że ceny na pewno wzrosną, ale zapewnił, że w pojawią się też okazje i to właśnie ich klienci będą poszukiwać. Wilson dodaje jednak, że covid przypomniał, jak to jest nie podróżować, a skutek jest jeden - ludzie chętniej rezygnują z wydatków na inne rzeczy, by móc pozwolić sobie na wyjazd.

Reklama
Reklama

W easyJet Holidays sezon zimowy jest już sprzedany w 65 procentach, widać też ogromny popyt na wypady do miast i to mimo badań sugerujących, że z takich wyjazdów ludzie będą rezygnować. Co ważne, klienci nadal chętnie rezerwują pobyty w hotelach cztero- i pięciogwiazdkowych.

Właścicielka sieci biur agencyjnych Hays Travel Irene Hays również uważa, że konsumenci prędzej zrezygnują z innych zakupów, takich jak meble, niż z wakacji. Zgadza się jednak, że trendy trzeba mocno obserwować. Widać jednak, że klienci wracają do agentów, a jej firma pozyskała wielu nowych. Zdaniem Hays covid nauczył ludzi, że warto rezerwować podróże u doświadczonego doradcy, któremu można zaufać, który daje poczucie bezpieczeństwa i dzieli się swoją wiedzą.

Hays przyznaje, że obecnie jednym z poważniejszych wyzwań jest brak ludzi do pracy, jej sieć radzi sobie z tym problemem nagradzając pracowników - na przykład samochodem, pomocą w spłacie kredytu hipotecznego czy opłaceniu rachunków domowych. - Adeptom zawodu trzeba pokazywać, że jest atrakcyjny. Mówimy im, że turystyka to najseksowniejszy biznes na świecie, bo spełniamy marzenia ludzi - podsumowuje.

Biura Podróży
Prezes Sun&Fun Holidays: Polecimy z Radomia do Tunezji i Bułgarii
Biura Podróży
Przyszłość agentów turystycznych? Łączenie sprzedaży stacjonarnej z internetową
Biura Podróży
ESky z rekordowym zyskiem. "Dynamiczne pakiety idą znakomicie"
Biura Podróży
Rainbow - jednak mniej egzotyki dreamlinerem z Gdańska i Poznania
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biura Podróży
Niemieccy touroperatorzy: Cel na zimę to Egipt, są nowe pomysły na ten kierunek
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama