Brytyjczycy nie rezygnują z wakacji, ale żeby było taniej, planują je na maj

Na rynku turystycznym w Wielkiej Brytanii widać nowy trend - szukając oszczędności, turyści coraz częściej rozważają wyjazdy poza szczytem sezonu. Wśród kierunków liderem może być Turcja.

Publikacja: 17.10.2022 00:57

Brytyjczycy nie rezygnują z wakacji, ale żeby było taniej, planują je na maj

Foto: AFP, Hazem Bader

Coraz więcej Brytyjczyków poszukuje tańszych wyjazdów zagranicznych, twierdzą przedstawiciele branży turystycznej, którzy spotkali się na dorocznym kongresie organizacji ABTA.

Czytaj więcej

Brytyjczycy o wycieczki pytają, ale niekoniecznie je kupują

Richard Singer, dyrektor generalny Ice Travel Group, która jest właścicielem serwisu icelolly.com i TravelSupermarket, powiedział, że obecnie więcej osób szuka letnich wakacji we wcześniejszych terminach, bo wówczas ceny są niższe, pisze brytyjski portal branży turystycznej Travel Weekly. Jego zdaniem osoby, które mają pieniądze, w dalszym ciągu będą podróżować latem i to pomimo zmniejszenia się budżetów wielu gospodarstw domowych.

Singer zauważa jednak, że rośnie liczba klientów, którzy poszerzają zakres swoich wyszukiwań - pod uwagę biorą dodatkowy okres wyjazdu i miejsca docelowe, a kierunkiem, który najszybciej zdobywa zainteresowanych, jest Turcja.

Dyrektor generalny easyJet Holidays Garry Wilson, który również przemawiał na tym samym kongresie, stwierdził, że ceny na pewno wzrosną, ale zapewnił, że w pojawią się też okazje i to właśnie ich klienci będą poszukiwać. Wilson dodaje jednak, że covid przypomniał, jak to jest nie podróżować, a skutek jest jeden - ludzie chętniej rezygnują z wydatków na inne rzeczy, by móc pozwolić sobie na wyjazd.

W easyJet Holidays sezon zimowy jest już sprzedany w 65 procentach, widać też ogromny popyt na wypady do miast i to mimo badań sugerujących, że z takich wyjazdów ludzie będą rezygnować. Co ważne, klienci nadal chętnie rezerwują pobyty w hotelach cztero- i pięciogwiazdkowych.

Właścicielka sieci biur agencyjnych Hays Travel Irene Hays również uważa, że konsumenci prędzej zrezygnują z innych zakupów, takich jak meble, niż z wakacji. Zgadza się jednak, że trendy trzeba mocno obserwować. Widać jednak, że klienci wracają do agentów, a jej firma pozyskała wielu nowych. Zdaniem Hays covid nauczył ludzi, że warto rezerwować podróże u doświadczonego doradcy, któremu można zaufać, który daje poczucie bezpieczeństwa i dzieli się swoją wiedzą.

Hays przyznaje, że obecnie jednym z poważniejszych wyzwań jest brak ludzi do pracy, jej sieć radzi sobie z tym problemem nagradzając pracowników - na przykład samochodem, pomocą w spłacie kredytu hipotecznego czy opłaceniu rachunków domowych. - Adeptom zawodu trzeba pokazywać, że jest atrakcyjny. Mówimy im, że turystyka to najseksowniejszy biznes na świecie, bo spełniamy marzenia ludzi - podsumowuje.

Coraz więcej Brytyjczyków poszukuje tańszych wyjazdów zagranicznych, twierdzą przedstawiciele branży turystycznej, którzy spotkali się na dorocznym kongresie organizacji ABTA.

Richard Singer, dyrektor generalny Ice Travel Group, która jest właścicielem serwisu icelolly.com i TravelSupermarket, powiedział, że obecnie więcej osób szuka letnich wakacji we wcześniejszych terminach, bo wówczas ceny są niższe, pisze brytyjski portal branży turystycznej Travel Weekly. Jego zdaniem osoby, które mają pieniądze, w dalszym ciągu będą podróżować latem i to pomimo zmniejszenia się budżetów wielu gospodarstw domowych.

Biura Podróży
Prezes Sun&Fun Holidays: Polecimy z Radomia do Tunezji i Bułgarii
Biura Podróży
Przyszłość agentów turystycznych? Łączenie sprzedaży stacjonarnej z internetową
Biura Podróży
ESky z rekordowym zyskiem. "Dynamiczne pakiety idą znakomicie"
Biura Podróży
Rainbow - jednak mniej egzotyki dreamlinerem z Gdańska i Poznania
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Biura Podróży
Niemieccy touroperatorzy: Cel na zimę to Egipt, są nowe pomysły na ten kierunek
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje