Reklama

ESky z rekordowym zyskiem. "Dynamiczne pakiety idą znakomicie"

W pierwszych trzech kwartałach tego roku Grupa eSky zanotowała rekordowe wyniki finansowe – zysk operacyjny przed potrąceniem odsetek od zobowiązań, EBITDA, wzrósł o 70 procent, licząc rok do roku. Sprzedaż pakietów city break i wakacji z lotem i noclegiem zyskała 61 procent.

Publikacja: 11.10.2022 12:31

Przyszłość firmy prezes Łukasz habaj widzi w rozwoju pakietowania dynamicznego

Przyszłość firmy prezes Łukasz habaj widzi w rozwoju pakietowania dynamicznego

Foto: eSky.pl

Wartość sprzedaży Grupy eSky za pierwsze trzy kwartały wzrosła o 88 procent w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku i wyniosła 2,1 miliarda złotych. To wynik lepszy o 11 procent niż w przedpandemicznym roku 2019. Zysk EBITDA wzrósł o 70 procent wobec roku 2021 i wyniósł 74 milionów złotych - podaje firma w komunikacie.

Foto: eSky.pl

- Jako jedni z nielicznych w branży turystycznej zamknęliśmy ubiegły rok z rekordowym w historii firmy zyskiem EBITDA – mówi cytowany w komunikacie prezes Grupy eSky Łukasz Habaj. - A po pierwszych trzech kwartałach tego roku możemy pochwalić się zyskiem większym o 17 procent niż za cały zeszły rok, kiedy wyniósł on 63 miliony złotych. Konsekwentnie wdrażamy strategię, opierającą się na czterech filarach, które przybliżą nas do naszego celu – objęcia pozycji platformy pierwszego wyboru w organizowaniu podróży w Europie Środkowej i Wschodniej.

W trzech kwartałach to właśnie Europa przyniosła firmie zdecydowaną większość, bo prawie 70 procent (1,4 mld złotych), przychodów. W tym Europa Zachodnia 38 procent, a Europa Środkowo-Wschodnia 32 procent. Z kolei udział sprzedaży w Ameryce Południowej i Stanach Zjednoczonych wyniósł odpowiednio 19 (404 mln złotych) i 9 procent (197 mln złotych), a na pozostałych rynkach (Afryka i region Azji i Pacyfiku) - niecałe 2 procent.

Foto: eSky.pl

Reklama
Reklama

Jak czytamy w komunikacie, Grupa eSky prowadzi intensywne prace nad ulepszaniem dynamicznych pakietów z lotem i noclegiem w ramach jednej rezerwacji. Na początku tego roku wzmocnienie oferty pakietowej znalazło się w nowej długoterminowej strategii firmy jako jeden ze strategicznych filarów. W trzech kwartałach tego roku sprzedaż pakietów wzrosła o 46 procent, porównując z tym samym okresem roku 2021.

- Osiągnięcie tak znakomitych wyników jest potwierdzeniem, że klienci coraz częściej sięgają po nasze usługi - nie tylko loty, lecz także pakiety łączące w sobie lot z noclegiem. Nieustannie pracujemy nad rozwojem tego produktu i już przygotowujemy ofertę na przyszłoroczną wiosnę i wakacje. Zakładamy, że w przyszłym roku liczba sprzedanych pakietów wzrośnie dwukrotnie – dodaje Habaj.

Czytaj więcej

ESky wkracza do Azji

Wartość sprzedaży Grupy eSky za pierwsze trzy kwartały wzrosła o 88 procent w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku i wyniosła 2,1 miliarda złotych. To wynik lepszy o 11 procent niż w przedpandemicznym roku 2019. Zysk EBITDA wzrósł o 70 procent wobec roku 2021 i wyniósł 74 milionów złotych - podaje firma w komunikacie.

- Jako jedni z nielicznych w branży turystycznej zamknęliśmy ubiegły rok z rekordowym w historii firmy zyskiem EBITDA – mówi cytowany w komunikacie prezes Grupy eSky Łukasz Habaj. - A po pierwszych trzech kwartałach tego roku możemy pochwalić się zyskiem większym o 17 procent niż za cały zeszły rok, kiedy wyniósł on 63 miliony złotych. Konsekwentnie wdrażamy strategię, opierającą się na czterech filarach, które przybliżą nas do naszego celu – objęcia pozycji platformy pierwszego wyboru w organizowaniu podróży w Europie Środkowej i Wschodniej.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
10 tysięcy pracowników TUI pracuje zdalnie. Najchętniej z Hiszpanii
Biura Podróży
Traveldata zebrała i porównała ceny wakacji na 2026 rok. Jest taniej
Biura Podróży
TUI zatrudnił sztuczną inteligencję do odpowiadania klientom. „Od razu zauważyli poprawę”
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biura Podróży
Rainbow: Nasze „Podróże ze smakiem” i „Rodzinne przygody” to nowa jakość wycieczek
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama