Wartość sprzedaży Grupy eSky za pierwsze trzy kwartały wzrosła o 88 procent w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku i wyniosła 2,1 miliarda złotych. To wynik lepszy o 11 procent niż w przedpandemicznym roku 2019. Zysk EBITDA wzrósł o 70 procent wobec roku 2021 i wyniósł 74 milionów złotych - podaje firma w komunikacie.
- Jako jedni z nielicznych w branży turystycznej zamknęliśmy ubiegły rok z rekordowym w historii firmy zyskiem EBITDA – mówi cytowany w komunikacie prezes Grupy eSky Łukasz Habaj. - A po pierwszych trzech kwartałach tego roku możemy pochwalić się zyskiem większym o 17 procent niż za cały zeszły rok, kiedy wyniósł on 63 miliony złotych. Konsekwentnie wdrażamy strategię, opierającą się na czterech filarach, które przybliżą nas do naszego celu – objęcia pozycji platformy pierwszego wyboru w organizowaniu podróży w Europie Środkowej i Wschodniej.
W trzech kwartałach to właśnie Europa przyniosła firmie zdecydowaną większość, bo prawie 70 procent (1,4 mld złotych), przychodów. W tym Europa Zachodnia 38 procent, a Europa Środkowo-Wschodnia 32 procent. Z kolei udział sprzedaży w Ameryce Południowej i Stanach Zjednoczonych wyniósł odpowiednio 19 (404 mln złotych) i 9 procent (197 mln złotych), a na pozostałych rynkach (Afryka i region Azji i Pacyfiku) - niecałe 2 procent.