W 2020 roku mimo pandemii Grupa eSky realizuje strategię ekspansji zagranicznej, wkraczając na nowy kontynent – do Azji – czytamy w komunikacie tego internetowego agenta turystycznego. Na początek zacznie działać w Singapurze, Malezji i Hongkongu.

– Pandemia udowodniła, że szeroka ekspozycja międzynarodowa jest kluczowa, szczególnie w okresie wszelkiego rodzaju kryzysów w branży turystycznej – mówi wiceprezes eSky.pl Łukasz Neska, cytowany w komunikacie. – Branża turystyczna w Singapurze i Malezji wygenerowała po 11 procent krajowego PKB w 2019 roku i w obu krajach jest na trzecim miejscu w rankingu najbardziej dochodowych branż pod względem PKB – dodaje. Jak podaje eSky, jej wartość we wszystkich trzech krajach w 2019 roku wyniosła ponad 126 miliardów dolarów.

CZYTAJ TEŻ: ESky.pl za darmo reklamuje polskie atrakcje turystyczne

Turystyka w krajach azjatyckich odradza się po pandemii znacznie szybciej niż w innych regionach świata – czytamy w komunikacie. Zgodnie z raportem firmy McKinsey&Company, liczba miejsc w samolotach w Chinach w czerwcu osiągnęła poziom z 2019 roku.

Wejście do Malezji, Singapuru i Hongkongu daje eSky dostęp do oferty linii lotniczych, które tam działają, takich jak Cathay Pacific, Hong Kong Airlines, Hong Kong Express, China Airlines czy Singapore Airlines. Pozwoli to agentowi sprzedawać bilety nie tylko na najpopularniejsze trasy w regionie, na przykład z Hongkongu do Tajpej, Bangkoku i Singapuru czy z Singapuru do Kuala Lumpur i Dżakarty, ale także te „bardziej egzotyczne” i trudniej dostępne.

– Poszerzenie oferty regionalnych linii lotniczych, które działają w krajach APAC (region Azji i Pacyfiku – red.) pozwoli nam konkurować z tamtejszymi liderami rynku OTA. Naszą przewagą jest współpraca z liniami lotniczymi, która pozwala oferować klientom najlepsze taryfy i połączenia lotnicze, które często dostępne są jedynie na stronach przewoźników – dodaje Łukasz Neska.

ZOBACZ TAKŻE: ESky wchodzi do Rosji. Zyskuje 80 nowych linii lotniczych

ESky sprzedaje bilety ponad tysiąca przewoźników lotniczych, noclegi w 1,3 miliona hoteli i apartamentów oraz ubezpieczenia podróżne. Założona w 2004 roku w Polsce firma działa obecnie w ponad 50 krajach.