Spółka opublikowała raport z wynikami uzyskanymi w 2022 roku. Wirtualna Polska Holding S.A. w 2022 roku zanotowała 1,1 miliarda złotych przychodów ze sprzedaży. To oznacza wzrost o prawie 24 procent w porównaniu z 2021 rokiem. Skorygowana EBITDA wzrosła o 21 procent, do ponad 371 mln złotych. Dynamiczne wzrosty są możliwe dzięki kolejnym inwestycjom w rozwój produktów i technologii oraz akwizycjom zrealizowanym przez spółkę w drugiej połowie 2022 roku.
W 2022 roku, po kolejnych akwizycjach, Grupa WP wyodrębniła trzy podstawowe segmenty działalności: reklama i subskrypcje, turystyka i finanse konsumenckie.
– Dobre wyniki, mimo niekorzystnych czynników makroekonomicznych, to w dużej części zasługa wzrostu segmentu turystycznego – wyjaśnia prezes WP Jacek Świderski w komunikacie. – Naszą ofertę w tym obszarze poszerzyliśmy, m.in. poprzez akwizycje w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W Polsce stawialiśmy na inwestycje w redakcję i technologię, które według nas są powodem naszych ponad rynkowych wzrostów na rynku reklamy.
W drugim półroczu 2022 Wirtualna Polska kupiła między innymi, za 83 miliony euro Grupę Szallas, prowadzącą portale pośredniczące w sprzedaży noclegów na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji.
W segmencie „turystyka” spółka osiągnęła 242,77 milionów złotych przychodów ze sprzedaży, to o 89,9 procent więcej niż w 2021 roku, kiedy miała 127,8 miliona przychodów. Skorygowana EBITDA wyniosła 61,2 miliona złotych, o 120,6 procent więcej niż rok wcześniej.