Zimowe urlopy Niemców – w tym roku modne kierunki to Tajlandia, USA, RPA

Tajlandia, Stany Zjednoczone, RPA, Meksyk i Malediwy, ale też Egipt i same Niemcy – to kierunki, które wybierają najczęściej, planując zimowe wojaże, klienci jednego z największych niemieckich biur podróży, FTI. Zainteresowanie jest duże, a ceny nie wzrosły.

Publikacja: 13.07.2023 10:32

Tajlandia to daleki kierunek najczęściej wybierany przez klientów FTI na zimę

Tajlandia to daleki kierunek najczęściej wybierany przez klientów FTI na zimę

Foto: Bloomberg

Niemiecki touroperator przedstawił pierwsze trendy na sezon zima 2023/2024. Obecnie największym zainteresowaniem cieszą się wyjazdy do dalekich krajów, klienci pytają przede wszystkim o Tajlandię, Stany Zjednoczone, RPA, Meksyk i Malediwy. Wiele osób wybierze się też do Egiptu, a spore grono spędzi urlop we własnym kraju.

Duży popyt wskazuje na niegasnącą chęć podróżowania, ale też na powrót zaufania do rezerwowania wyjazdów z dużym wyprzedzeniem – uważa touroperator. – Wycieczki zorganizowane cieszą się większym zainteresowaniem niż kiedykolwiek wcześniej – mówi prezes Grupy FTI Karl Markgraf, cytowany w komunikacie firmy. – W czasie kryzysu można było dostrzec ich wszystkie zalety, w tym gwarancję bezpieczeństwa. Teraz przynosi to owoce – dodaje.

Czytaj więcej

Niemieckie internetowe biuro podróży planuje ekspansję w Polsce

Jak podaje biuro podróży, o 40 procent wydłużył się w tym roku obrotowym (zaczął się 1 października 2022 roku) okres od rezerwacji do wyjazdu. Obecnie ponownie wynosi średnio 100 dni.

Markgraf wyjaśnia, że oferta na zimę znów jest bogata – inaczej niż w poprzednich sezonach, kiedy liczba połączeń samolotowych była dużo mniejsza. Dzięki temu biuro podróży może zaoferować różnorodne pakiety. Przy tym ceny na zimę pozostają bez zmian, ale jeśli ktoś chce zaoszczędzić, powinien wykupić wycieczkę wcześniej. Skorzysta na rabatach sięgających 50 procent.

Biuro oferuje również długie pobyty – wtedy cena zakwaterowania jest niższa nawet o 30 procent.

Statystyki pokazują, że klienci nie chcą rezygnować ze standardu, a apartamenty, hotele niższej kategorii albo te położone w drugiej lub trzeciej linii od morza sprzedają się gorzej. Nadal prym wiodą obiekty 4- i 5-gwiazdkowe z wyżywieniem all inclusive.

FTI zwraca też uwagę na zrównoważony rozwój i od zeszłego roku fiskalnego certyfikuje swoje hotele we współpracy z organizacją Travelife.

Czytaj więcej

TUI na wakacje nad ciepłym morzem zawiezie turystów pociągiem. Będzie ekologicznie

Touroperator poszerza program wyjazdów zimowych do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Omanu, Egiptu – (Synaj i rejsy po Nilu), Maroka i Tunezji. Oferuje także Wyspy Kanaryjskie, Maderę, Maltę, Słowenię i Sycylię. Miłośnicy górskich wędrówek będą mogli spędzić urlop na Cyprze i zamieszkać w tradycyjnych pensjonatach znajdujących się na trasie.

W kategorii wyjazdów do dalekich krajów nowością są Małe Antyle (St. Lucia, Antigua, Aruba), pojawiają się też kolejne propozycje pobytów w Meksyku. Będzie można zwiedzać Stany Zjednoczone, wiele krajów afrykańskich albo polecieć do Azji – zachwala organizator.

Niemiecki touroperator przedstawił pierwsze trendy na sezon zima 2023/2024. Obecnie największym zainteresowaniem cieszą się wyjazdy do dalekich krajów, klienci pytają przede wszystkim o Tajlandię, Stany Zjednoczone, RPA, Meksyk i Malediwy. Wiele osób wybierze się też do Egiptu, a spore grono spędzi urlop we własnym kraju.

Duży popyt wskazuje na niegasnącą chęć podróżowania, ale też na powrót zaufania do rezerwowania wyjazdów z dużym wyprzedzeniem – uważa touroperator. – Wycieczki zorganizowane cieszą się większym zainteresowaniem niż kiedykolwiek wcześniej – mówi prezes Grupy FTI Karl Markgraf, cytowany w komunikacie firmy. – W czasie kryzysu można było dostrzec ich wszystkie zalety, w tym gwarancję bezpieczeństwa. Teraz przynosi to owoce – dodaje.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej