Ruszył „First deal 2024” w Grecosie. Biuro podróży oferuje nowe trasy czarterowe

16 kierunków, 100 hoteli, wyloty z dziesięciu miast – biuro podróży Grecos otworzyło o miesiąc wcześniej niż przed rokiem sprzedaż wyjazdów na przyszłoroczne lato.

Publikacja: 13.07.2023 15:59

Na początek biuro podróży udostępniło wyjazdy do stu najpopularniejszych hoteli ze swojej oferty

Na początek biuro podróży udostępniło wyjazdy do stu najpopularniejszych hoteli ze swojej oferty

Foto: Filip Frydrykiewicz

W środę w Grecosie ruszyła sprzedaż kolejnego sezonu letniego, przyszłorocznego. Biuro podróży oferuje na początek sto najpopularniejszych i najlepiej ocenianych przez klientów hoteli ze swojego programu.

– Chcemy być wcześniej niż zwykle na rynku. Widzimy, że jest sporo klientów, gotowych rezerwować już teraz ulubione hotele. To ci, którzy mają stabilną sytuację ekonomiczną, mogą więc planować wakacje z rocznym wyprzedzeniem – mówi wiceprezes Grecosa Janusz Śmigielski.

Rodziny z dziećmi, a czasem nawet po kilka rodzin planujących wyjazdy wspólnie, i grupy znajomych, potrzebują kilku pokojów w tym samym obiekcie i terminie. Teraz właśnie mogą sobie je zarezerwować.

Czytaj więcej

Nekera sprzedaje już lato 2024. Dodała do oferty nowe kierunki

Nowe połączenia z polskich miast

W sprzedaży znalazły się wszystkie kierunki greckie i Cypr. W sumie jest ich 16. Touroperator oferuje też od razu podróże z wszystkich dziesięciu polskich miast. Zaplanował również nowe trasy – z Lublina będzie można polecieć na wakacje do Heraklionu, z Warszawy do Kawali, z Krakowa na Rodos, z Rzeszowa do Chanii, a z Gdańska na Cypr. Transport zapewnią linie lotnicze z którymi biuro podróży współpracuje od lat – Ryanair Sun, Sky Express i Enter Air.

Jak mówi Śmigielski, ceny skalkulowane na 2024 rok są „dobre”, chociaż generalnie o kilka procent wyższe niż w poprzednim sezonie. – Będzie jednocyfrowy wzrost, ale nie taki, jak między 2022 a 2023 rokiem, kiedy mieliśmy kulminację wzrostu cen paliwa lotniczego i spadku wartości złotego wobec euro i dolara – podkreśla.

Do wczesnego podejmowania decyzji w sprawie przyszłorocznego wypoczynku mają zachęcać klientów korzystne warunki rezerwowania – w tym niska zaliczka (10 procent), niski koszt gwarancji niezmienności ceny (39 złotych) i ubezpieczenia na wypadek rezygnacji (49 złotych). - Z takimi benefitami klienci powinni czuć się bezpieczni. Nawet, jeśli zmieni się otoczenie ekonomiczne, nie mają nic do stracenia – tłumaczy Śmigielski.

Popyt wrócił w czerwcu

Sto hoteli to dopiero jedna trzecia oferty, którą na 2024 rok planuje Grecos. Kolejne obiekty będą sukcesywnie dodawane do systemu rezerwacyjnego. Biuro podróży planuje, że w 2024 roku sprzeda więcej wyjazdów niż w 2023, ale na razie nie chce precyzować, jaki to będzie wzrost.

Do optymizmu, co do przyszłego sezonu skłaniają touroperatora wyniki obecnego lata. – Po okresie od maja do połowy czerwca, kiedy słabsza sprzedaż zmuszała nas do obniżania cen, wrócił popyt, dzięki któremu samoloty wypełniają się regularnie w 80-90 procentach na kilka tygodni naprzód. Tempo sprzedaży wyjazdów na lipiec, sierpień i wrzesień jest lepsze niż rok temu. Jeśli więc czasem na niektórych kierunkach i w niektórych terminach ceny last minute są rzeczywiście okazyjne, nie dzieje się nic złego – wyjaśnia Śmigielski.

W środę w Grecosie ruszyła sprzedaż kolejnego sezonu letniego, przyszłorocznego. Biuro podróży oferuje na początek sto najpopularniejszych i najlepiej ocenianych przez klientów hoteli ze swojego programu.

– Chcemy być wcześniej niż zwykle na rynku. Widzimy, że jest sporo klientów, gotowych rezerwować już teraz ulubione hotele. To ci, którzy mają stabilną sytuację ekonomiczną, mogą więc planować wakacje z rocznym wyprzedzeniem – mówi wiceprezes Grecosa Janusz Śmigielski.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Biura Podróży
Stowarzyszenie Polsko-Amerykańskich Agentów Turystycznych obchodzi 65-lecie
Biura Podróży
Wirtualna Polska mocno skręca w stronę turystyki. Tu rośnie najdynamiczniej
Biura Podróży
Rainbow: Sprzedaż lata rośnie, ale już nie tak dynamicznie
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biura Podróży
Rainbow wyjeżdża do Azji Centralnej – nowe programy wycieczek
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście