Sun & Fun, touroperator specjalizujący się w dwóch kierunkach, Egipcie i Tunezji, podsumował mijający rok. Podczas spotkania z agentami turystycznymi w Warszawie w środę podał, że obsłuży w tym roku 85 tysięcy klientów, a jego obroty wyniosą 271 milionów złotych. To oznacza, że zwiększył liczbę turystów o 28 procent, a przychody prawie o 37 procent. Spodziewa się też rekordowego zysku netto.
W lecie Tunezja wygrywała z Egiptem
Najwięcej klientów pojechało z Sun&Funem do Egiptu (36 procent), Tunezji (32 procent), Turcji i na Cypr Północny. Ale w sezonie letnim pierwszy raz Tunezja wyprzedziła w tym rankingu Egipt.
Czytaj więcej
Ten rok biura podróży zaliczą do najlepszych w historii. Od tej pory będzie on dla nas punktem odniesienia, jak wcześniej rok 2019. Itaka obsłuży milion klientów w kraju, a półtora miliona, licząc razem z turystami z krajów ościennych – mówi serwisowi Turystyka.rp.pl wiceprezes Itaki Piotr Henicz.
Najpopularniejszymi kierunkami były wtedy Dżerba (wzrost o 44 procent rok do roku) i Tunezja kontynentalna (+22 procent), a dalej Samos (+33 procent), Cypr Północny (+123 procent), Riwiera Turecka (+52 procent) i Marsa Alam (+77 procent).
Średnia cena, jaką za wyjazd zapłacił klient Sun & Funa wyniosła 3572 złote i była ona o 13 procent wyższa niż w roku 2022.