Sun & Fun: To był rekordowy rok. Na przyszły mamy dwie nowości

Liczba klientów wzrosła o 28 procent, a suma obrotów o 36 procent. Pierwszy raz Tunezja wyprzedziła latem Egipt – podaje w podsumowaniu rekordowego dla siebie w ostatnich latach roku biuro podróży Sun & Fun.

Publikacja: 30.11.2023 10:30

Na miejsce spotkania z agentami turystycznymi biuro podróży wybrało warszawski klub Niebo. Zapowiada

Na miejsce spotkania z agentami turystycznymi biuro podróży wybrało warszawski klub Niebo. Zapowiada jeszcze prezentację w Katowicach

Foto: Filip Frydrykiewicz

Sun & Fun, touroperator specjalizujący się w dwóch kierunkach, Egipcie i Tunezji, podsumował mijający rok. Podczas spotkania z agentami turystycznymi w Warszawie w środę podał, że obsłuży w tym roku 85 tysięcy klientów, a jego obroty wyniosą 271 milionów złotych. To oznacza, że zwiększył liczbę turystów o 28 procent, a przychody prawie o 37 procent. Spodziewa się też rekordowego zysku netto.

W lecie Tunezja wygrywała z Egiptem

Najwięcej klientów pojechało z Sun&Funem do Egiptu (36 procent), Tunezji (32 procent), Turcji i na Cypr Północny. Ale w sezonie letnim pierwszy raz Tunezja wyprzedziła w tym rankingu Egipt.

Czytaj więcej

Itaka: To był najlepszy rok w historii biur podróży, ale liczymy na jeszcze lepszy

Najpopularniejszymi kierunkami były wtedy Dżerba (wzrost o 44 procent rok do roku) i Tunezja kontynentalna (+22 procent), a dalej Samos (+33 procent), Cypr Północny (+123 procent), Riwiera Turecka (+52 procent) i Marsa Alam (+77 procent).

Średnia cena, jaką za wyjazd zapłacił klient Sun & Funa wyniosła 3572 złote i była ona o 13 procent wyższa niż w roku 2022.

Touroperator policzył też, że średnio na wakacje wyjeżdżały z nim rodziny liczące 2,6 osoby, długość ich pobytu wyniosła 8,3 dnia, a wartość jednej rezerwacji sięgnęła prawie 9300 złotych.

Co ciekawe, aż 43 procent klientów wybrało jeden z 30 hoteli, które biuro podróży oferuje w Polsce jako wyłączny przedstawiciel. – W 21 z nich działają kluby Croco Club i Blue Club z animacjami dla dzieci i dorosłych. Nasi klienci bardzo je lubią. Wyjazdy do naszych hoteli flagowych wzrosły w tym roku o 120 procent – relacjonowała podczas spotkania Magdalena Plutecka, menedżer odpowiedzialny za komunikację i dział kadr (HR) w Sun & Funie.

Biuro podróży liczy na 25 procent wzrostu

Zdaniem dyrektora firmy, Semira Hamoudy, tegoroczny wynik to dobry fundament do planowania wzrostu w kolejnym roku. Firma liczy, że obsłuży wtedy o 25 procent więcej klientów.

Czytaj więcej

Fostertravel.pl rośnie w miastach i miasteczkach. 15 nowych salonów w rok

Realizacji tego planu ma pomóc dodanie do oferty touroperatora dwóch nowych kierunków – Krety i Cypru (tym razem tego właściwego, w odróżnieniu od Cypru Północnego, który już miał w ofercie).

Biuro rozszerza też bazę miejsc w hotelach i dodaje ich w samolotach - latać będzie w przyszłym roku z sześciu miast, w tym pierwszy raz z Lublina.

Sun & Fun w roku 2022 zajmował siódme miejsce w rankingu biur podróży w Polsce. Zakończył go wynikiem 63 tysięcy obsłużonych turystów i 197,5 miliona złotych obrotów. Wiele wskazuje jednak, że w tym roku do pierwszej piątki touroperatorów wskoczy nowy gracz - turecka spółka Anex Tour. Kilka dni temu ogłosiła ona, że w tym roku wyśle za granicę 250 tysięcy klientów. Jeśli te dane się potwierdzą, w tabeli największych biur podróży nastąpią przesunięcia.

Sun & Fun, touroperator specjalizujący się w dwóch kierunkach, Egipcie i Tunezji, podsumował mijający rok. Podczas spotkania z agentami turystycznymi w Warszawie w środę podał, że obsłuży w tym roku 85 tysięcy klientów, a jego obroty wyniosą 271 milionów złotych. To oznacza, że zwiększył liczbę turystów o 28 procent, a przychody prawie o 37 procent. Spodziewa się też rekordowego zysku netto.

W lecie Tunezja wygrywała z Egiptem

Pozostało 88% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"