Fostertravel.pl rośnie w miastach i miasteczkach. 15 nowych salonów w rok

128 procent - o tyle wzrosły w ostatnim roku obroty sieci agenta turystycznego Fostertravel.pl. Jego klienci najchętniej wyjeżdżali do Turcji, Egiptu i Grecji. Ale najdynamiczniej rosła sprzedaż wypoczynku w Tunezji, Egipcie i na Cyprze.

Publikacja: 25.11.2023 16:02

Pracownicy i agenci współpracujący z Fostertravel.pl spotkali się w Warszawie na imprezie podsumowuj

Pracownicy i agenci współpracujący z Fostertravel.pl spotkali się w Warszawie na imprezie podsumowującej ostatni rok

Foto: Filip Frydrykiewicz

Miniony rok obrachunkowy (listopad 2022 - październik 2023) agent turystyczny Fostertravel.pl zalicza do bardzo udanych. Firma, która prowadzi sprzedaż przez internet, rozwija też sieć salonów stacjonarnych, na zasadach franczyzy. Na koniec października miała ich już 40, o 15 więcej niż rok wcześniej. - Wzrost wyniósł więc 62 procent - mówi kierownik sprzedaży Piotr Szczucki. - To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że otwarcie salonu to długi i skomplikowany proces. Poza tym priorytetem pozostaje dla nas nie liczba, ale jakość otwieranych pod naszą marką punktów. Nowe salony powstawały zarówno w dużych miastach wojewódzkich, jak i w miastach powiatowych, a nawet w mniejszych, ale dynamicznych pod względem ekonomicznym ośrodkach - podkreśla.

Zwiększeniu liczby sklepów należy przypisać ogromny wzrost sprzedaży imprez turystycznych. Wyniósł on, porównując wielkość przychodów, 128 procent.

Czytaj więcej

Fostertravel.pl przyspiesza: W tym roku podwoimy sieć naszych agentów

Wycieczki do Grecji drożały mocniej niż do Turcji

Na przychody miała wpływ też podwyżka cen wyjazdów – Fostertravel odnotował, że średnia cena wycieczki wzrosła w ostatnim roku o 9 procent i wyniosła 3371 złotych (3082 złotych rok wcześniej). Przy czym wzrost rozkładał się różnie. O ile Grecja zdrożała średnio o 9 procent (z 3305 do 3606 złotych), o tyle Turcja tylko o 3 procent (z 3138 do 3238 złotych), a Egipt pozostał na tym samym poziomie (3256 złotych).

Fostertravel.pl

Najchętniej klienci Fostertravel wyjeżdżali – podobnie jak rok temu – do Turcji. Podobny był też udział tego kierunku w całej sprzedaży agenta – w 2022 roku wyniósł 28 procent, a w tym roku 29 procent. Jednak już na drugim miejscu nastąpiła zmiana. Rok wcześniej z udziałem 21 procent figurowała tam Grecja, teraz Grecja (16 procent) zrównała się udziałami z Egiptem (16 procent), a nawet Egipt nieco ją wyprzedził.

Czwarte miejsce zajęła Hiszpania (7 procent, rok wcześniej 8 procent), a piąte Tunezja (4 procent, podczas gdy rok wcześniej 2 procent).

Fostertravel.pl

Jak wynika z danych agenta, najszybciej rosła sprzedaż wyjazdów do Tunezji (281 procent), Egiptu (197 procent), na Cypr i do Turcji (120 procent).

Fostertravel.pl

Jakiego rodzaju wyjazdu najchętniej kupowali klienci Fostertravel.pl? Lwia część, 75 procent, sprzedanych imprez to były wyjazdy wypoczynkowe. Wycieczki objazdowe wybrało 18 procent kupujących, a zwiedzanie połączone z wypoczynkiem – 3 procent. Niewiele mniej, bo 2,9 procent, zdecydowało się na krótki wypad do innego miasta, tak zwany city break.

Fostertravel.pl

Jakość w sprzedawaniu wycieczek ważniejsza niż ilość

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników naszej sieci franczyz turystycznych – podsumowuje wiceprezes Fostertavel.pl Michał Kijewski. - Udało nam się zrealizować większość planów na ten rok. Nasze salony odnotowały wzrost obrotów i zysków, a także zwiększyły bazę stałych klientów.

– Jesteśmy dumni z tego, ile udało nam się otworzyć salonów i jak rozwinęły się te, które już w naszej sieci działały wcześniej – dodaje drugi wiceprezes, Przemysław Jackiewicz. – W dalszym ciągu planujemy skupiać się na powiększaniu sieci i poprawianiu jakości obsługi w salonach. Dlatego kładziemy nacisk na szkolenia i zwiększanie kompetencji - dodaje.

Miniony rok obrachunkowy (listopad 2022 - październik 2023) agent turystyczny Fostertravel.pl zalicza do bardzo udanych. Firma, która prowadzi sprzedaż przez internet, rozwija też sieć salonów stacjonarnych, na zasadach franczyzy. Na koniec października miała ich już 40, o 15 więcej niż rok wcześniej. - Wzrost wyniósł więc 62 procent - mówi kierownik sprzedaży Piotr Szczucki. - To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że otwarcie salonu to długi i skomplikowany proces. Poza tym priorytetem pozostaje dla nas nie liczba, ale jakość otwieranych pod naszą marką punktów. Nowe salony powstawały zarówno w dużych miastach wojewódzkich, jak i w miastach powiatowych, a nawet w mniejszych, ale dynamicznych pod względem ekonomicznym ośrodkach - podkreśla.

Biura Podróży
UOKiK: Travelist poprawi informację dla klientów i przyzna im po 50 złotych
Biura Podróży
Coral Travel szkolił i bawił agentów turystycznych podczas Summer Fest 2024
Biura Podróży
Upadłe biuro podróży odwołuje wszystkie wyjazdy. 175 tys. poszkodowanych klientów
Biura Podróży
Polacy coraz chętniej dzielą wakacje na odcinki. Dokąd wyjadą i ile zapłacą?
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Biura Podróży
Wakacje w Egipcie nie przestają tanieć. Czy to samo czeka Turcję?
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży