Reklama
Rozwiń
Reklama

Fostertravel.pl rośnie w miastach i miasteczkach. 15 nowych salonów w rok

128 procent - o tyle wzrosły w ostatnim roku obroty sieci agenta turystycznego Fostertravel.pl. Jego klienci najchętniej wyjeżdżali do Turcji, Egiptu i Grecji. Ale najdynamiczniej rosła sprzedaż wypoczynku w Tunezji, Egipcie i na Cyprze.

Publikacja: 25.11.2023 16:02

Pracownicy i agenci współpracujący z Fostertravel.pl spotkali się w Warszawie na imprezie podsumowuj

Pracownicy i agenci współpracujący z Fostertravel.pl spotkali się w Warszawie na imprezie podsumowującej ostatni rok

Foto: Filip Frydrykiewicz

Miniony rok obrachunkowy (listopad 2022 - październik 2023) agent turystyczny Fostertravel.pl zalicza do bardzo udanych. Firma, która prowadzi sprzedaż przez internet, rozwija też sieć salonów stacjonarnych, na zasadach franczyzy. Na koniec października miała ich już 40, o 15 więcej niż rok wcześniej. - Wzrost wyniósł więc 62 procent - mówi kierownik sprzedaży Piotr Szczucki. - To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że otwarcie salonu to długi i skomplikowany proces. Poza tym priorytetem pozostaje dla nas nie liczba, ale jakość otwieranych pod naszą marką punktów. Nowe salony powstawały zarówno w dużych miastach wojewódzkich, jak i w miastach powiatowych, a nawet w mniejszych, ale dynamicznych pod względem ekonomicznym ośrodkach - podkreśla.

Zwiększeniu liczby sklepów należy przypisać ogromny wzrost sprzedaży imprez turystycznych. Wyniósł on, porównując wielkość przychodów, 128 procent.

Czytaj więcej

Fostertravel.pl przyspiesza: W tym roku podwoimy sieć naszych agentów

Wycieczki do Grecji drożały mocniej niż do Turcji

Na przychody miała wpływ też podwyżka cen wyjazdów – Fostertravel odnotował, że średnia cena wycieczki wzrosła w ostatnim roku o 9 procent i wyniosła 3371 złotych (3082 złotych rok wcześniej). Przy czym wzrost rozkładał się różnie. O ile Grecja zdrożała średnio o 9 procent (z 3305 do 3606 złotych), o tyle Turcja tylko o 3 procent (z 3138 do 3238 złotych), a Egipt pozostał na tym samym poziomie (3256 złotych).

Foto: Fostertravel.pl

Reklama
Reklama

Najchętniej klienci Fostertravel wyjeżdżali – podobnie jak rok temu – do Turcji. Podobny był też udział tego kierunku w całej sprzedaży agenta – w 2022 roku wyniósł 28 procent, a w tym roku 29 procent. Jednak już na drugim miejscu nastąpiła zmiana. Rok wcześniej z udziałem 21 procent figurowała tam Grecja, teraz Grecja (16 procent) zrównała się udziałami z Egiptem (16 procent), a nawet Egipt nieco ją wyprzedził.

Czwarte miejsce zajęła Hiszpania (7 procent, rok wcześniej 8 procent), a piąte Tunezja (4 procent, podczas gdy rok wcześniej 2 procent).

Foto: Fostertravel.pl

Jak wynika z danych agenta, najszybciej rosła sprzedaż wyjazdów do Tunezji (281 procent), Egiptu (197 procent), na Cypr i do Turcji (120 procent).

Foto: Fostertravel.pl

Jakiego rodzaju wyjazdu najchętniej kupowali klienci Fostertravel.pl? Lwia część, 75 procent, sprzedanych imprez to były wyjazdy wypoczynkowe. Wycieczki objazdowe wybrało 18 procent kupujących, a zwiedzanie połączone z wypoczynkiem – 3 procent. Niewiele mniej, bo 2,9 procent, zdecydowało się na krótki wypad do innego miasta, tak zwany city break.

Reklama
Reklama

Foto: Fostertravel.pl

Jakość w sprzedawaniu wycieczek ważniejsza niż ilość

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników naszej sieci franczyz turystycznych – podsumowuje wiceprezes Fostertavel.pl Michał Kijewski. - Udało nam się zrealizować większość planów na ten rok. Nasze salony odnotowały wzrost obrotów i zysków, a także zwiększyły bazę stałych klientów.

– Jesteśmy dumni z tego, ile udało nam się otworzyć salonów i jak rozwinęły się te, które już w naszej sieci działały wcześniej – dodaje drugi wiceprezes, Przemysław Jackiewicz. – W dalszym ciągu planujemy skupiać się na powiększaniu sieci i poprawianiu jakości obsługi w salonach. Dlatego kładziemy nacisk na szkolenia i zwiększanie kompetencji - dodaje.

Miniony rok obrachunkowy (listopad 2022 - październik 2023) agent turystyczny Fostertravel.pl zalicza do bardzo udanych. Firma, która prowadzi sprzedaż przez internet, rozwija też sieć salonów stacjonarnych, na zasadach franczyzy. Na koniec października miała ich już 40, o 15 więcej niż rok wcześniej. - Wzrost wyniósł więc 62 procent - mówi kierownik sprzedaży Piotr Szczucki. - To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że otwarcie salonu to długi i skomplikowany proces. Poza tym priorytetem pozostaje dla nas nie liczba, ale jakość otwieranych pod naszą marką punktów. Nowe salony powstawały zarówno w dużych miastach wojewódzkich, jak i w miastach powiatowych, a nawet w mniejszych, ale dynamicznych pod względem ekonomicznym ośrodkach - podkreśla.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biura Podróży
Nowe korzyści i nowe obowiązki biur podróży – Sejm zmienił ustawę o imprezach turystycznych
Biura Podróży
„Gdzieś bym poleciał”. Łowca Okazji zaproponuje kierunek, znajdzie najlepszy termin i cenę
Biura Podróży
Rainbow zabrał mamy zastępcze na tygodniowe wakacje do Tunezji
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biura Podróży
Europejskie biura podróży ostrzegają przed zniszczeniem rynku wyjazdów zorganizowanych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama