Miniony rok obrachunkowy (listopad 2022 - październik 2023) agent turystyczny Fostertravel.pl zalicza do bardzo udanych. Firma, która prowadzi sprzedaż przez internet, rozwija też sieć salonów stacjonarnych, na zasadach franczyzy. Na koniec października miała ich już 40, o 15 więcej niż rok wcześniej. - Wzrost wyniósł więc 62 procent - mówi kierownik sprzedaży Piotr Szczucki. - To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że otwarcie salonu to długi i skomplikowany proces. Poza tym priorytetem pozostaje dla nas nie liczba, ale jakość otwieranych pod naszą marką punktów. Nowe salony powstawały zarówno w dużych miastach wojewódzkich, jak i w miastach powiatowych, a nawet w mniejszych, ale dynamicznych pod względem ekonomicznym ośrodkach - podkreśla.
Zwiększeniu liczby sklepów należy przypisać ogromny wzrost sprzedaży imprez turystycznych. Wyniósł on, porównując wielkość przychodów, 128 procent.
Czytaj więcej
Sieć agentów turystycznych Fostertravel.pl ogłosiła, że zamierza zwiększyć o sto procent liczbę swoich biur. To oznacza, że za rok będzie ich miała 50. Ostatni sezon firma zakończyła dużym sukcesem - przebiła rekordowe wyniki sprzed pandemii.
Wycieczki do Grecji drożały mocniej niż do Turcji
Na przychody miała wpływ też podwyżka cen wyjazdów – Fostertravel odnotował, że średnia cena wycieczki wzrosła w ostatnim roku o 9 procent i wyniosła 3371 złotych (3082 złotych rok wcześniej). Przy czym wzrost rozkładał się różnie. O ile Grecja zdrożała średnio o 9 procent (z 3305 do 3606 złotych), o tyle Turcja tylko o 3 procent (z 3138 do 3238 złotych), a Egipt pozostał na tym samym poziomie (3256 złotych).