Fostertravel.pl przyspiesza: W tym roku podwoimy sieć naszych agentów

Sieć agentów turystycznych Fostertravel.pl ogłosiła, że zamierza zwiększyć o sto procent liczbę swoich biur. To oznacza, że za rok będzie ich miała 50. Ostatni sezon firma zakończyła dużym sukcesem - przebiła rekordowe wyniki sprzed pandemii.

Publikacja: 16.01.2023 01:43

Zespół Fostertravel.pl świętował z franczyzobiorcami sukces, jaki odniósł w 2022 roku

Zespół Fostertravel.pl świętował z franczyzobiorcami sukces, jaki odniósł w 2022 roku

Foto: Filip Frydrykiewicz

Sieć agencyjna Fostertravel.pl podsumowała miniony rok. Do warszawskiego hotelu Airport Okęcie zaprosiła w sobotę wszystkich franczyzobiorców i swoich pracowników. Najlepszym wręczyła dyplomy i nagrody.

Po wycieczkę blisko domu

Fostertravel.pl to portal internetowy i sklep w Warszawie z wycieczkami największych biur podróży. Od lat właściciele – Dariusz Dąbek (prezes), Przemysław Jackiewicz i Michał Kijewski (wiceprezesi) – budują też sieć biur agencyjnych, z którymi łączą ich umowy franczyzowe. Fostertravel.pl tworzy obecnie 25 biur, z których tylko pięć działa w dużych miastach (Warszawa, Kraków, Łódź, Lublin, Białystok), pozostałe mieszczą się w mniejszych miejscowościach, jak Mińsk Mazowiecki, Krapkowice, Sanok, Wieluń czy Tarnowskie Góry.

Właśnie w takich miejscowościach sieć widzi szanse dla siebie. - Duże sieci agencyjne i duzi touroperatorzy weszli ze swoimi salonami do dużych miast, szczególnie do galerii handlowych. My szukamy swojej niszy i tego, co lokalne – wyjaśnia wiceprezes Przemysław Jackiewicz. – Liczymy na ludzi, którzy podobnie jak my, będą zajmować się turystyką z pasją i zaangażowaniem. Osadzonych przy tym w swoich społecznościach i potrafiących uruchomić tam sieć kontaktów. Żeby ich sąsiedzi nie jechali po wycieczkę do najbliższego dużego miasta, ale kupili ją na miejscu, właśnie u nich.

Mniejsze miasta mają też jeszcze jedną zaletę – łatwiej tam o lokalizacje, których nie zakwestionują współpracujący z Fostertravel.pl touroperatorzy, niepokrywające się z zasięgiem działania już istniejących biur pracujących na rzecz touroperatorów. – Dzięki temu nasi franczyzobiorcy będą mogli od razu sprzedawać oferty wszystkich naszych partnerów, a to jest jeden z warunków ich i naszego sukcesu – wskazuje Jackiewicz.

W sumie sieć chce w tym roku podwoić liczbę biur. Jak podkreśla wiceprezes, jest na to duża szansa, ponieważ na ogłoszenia i marketing szeptany odpowiada wielu zainteresowanych. Zarówno z doświadczeniem w branży, jak i początkujących. Już w lutym pod marką Fostertravel ruszy więc kilka nowych salonów.

Przedpandemiczny rekord pobity

Według danych, jakie przygotował drugi z wiceprezesów, Michał Kijewski, rok 2022 był dla firmy niezwykle korzystny. Jej obroty przewyższyły nie tylko te z poprzedniego roku, czyli 2021 (o 148 procent), ale i te z najlepszego dotychczas 2019 (o 81 procent). – Złożyły się na to dwa elementy. Z jednej strony ogromny popyt klientów, którzy po pandemii pragnęli wyjechać i odbić sobie stracony czas, a z drugiej nasze działania, jak powiększenie sieci o pięć salonów, udoskonalenia strony internetowej i wzbogacenie oferty. Wszystkie nasze salony odnotowały wzrost – zapewnia Jackiewicz.

Średnia cena sprzedanej przez Fostertravel.pl imprezy w 2022 wyniosła 3213 złotych na osobę i była o 14 procent wyższa niż w 2021 roku, a o 46 procent większa niż w 2019.

Dynamika sprzedaży i dynamika cen w ujęciu miesięcznym w 2022 roku

Mimo trudnych warunków, jak wybuch wojny na Ukrainie, niepewność związana z zapowiedzią strajku kontrolerów ruchu, a później gwałtownym wzrostem cen paliw, osłabieniem złotego i inflacji, każdy miesiąc przynosił dużą dynamikę wzrostu w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku (największą w styczniu, lutym, kwietniu i grudniu).

Dane agenta pokazują też systematyczny wzrost cen, miesiąc po miesiącu, aż do grudnia, kiedy wzrost liczony rok do roku był największy i sięgnął 74 procent (!).

Foto: Fostertravel.pl

Ciekawie też kształtowały się dane, pokazujące udział poszczególnych kierunków w sprzedaży Fostertravel.pl. Na pierwszym miejscu umocniła się Turcja z wynikiem 26 procent (rok wcześniej 25 procent). Na drugim ulokowała się Grecja – 18 procent (rok wcześniej 20 procent). Trzeci był Egipt, który zyskał w całym torcie dwa procent i zakończył sezon z wynikiem 16-procentowym (rok wcześniej 14 procent). W ten sposób trzy pierwsze kierunki zgarnęły 60 procent udziału w sprzedaży.

Na kolejnych miejscach uplasowały się: Hiszpania (8 procent), Dominikana (3 procent), Bułgaria (3 procent), Włochy (3 procent), Tunezja (3 procent), Cypr (2 procent) i Albania (1 procent). O ile Hiszpania i Bułgaria nie zmieniły pozycji w porównaniu z rokiem 2021, o tyle Tunezja i Włochy zwiększyły swój udział – oba kierunki z 1 do 3 procent.

Udział kierunków w sprzedaży Fostretravel.pl - porównanie rok 2021 i 2022

Foto: Fostertravel.pl

Najszybciej rosło zaś w zeszłym roku zainteresowanie wyjazdami do Włoch (plus 401 procent), do Tunezji (341 procent), do Egiptu (190 procent), na Cypr (172 procent), do Turcji (165 procent), do Grecji (134 procent) i do Bułgarii (122 procent).

Klienci najchętniej jechali z Coralem

Klienci Fostertravel.pl najchętniej sięgali po wyjazdy z Coralem Travel (32 procent udziału, rok wcześniej 25 procent), Itaką (14 procent, w 2021 roku 17 procent), Rainbowem (14 procent, w 2021 roku 13 procent), Eximem Tours (11 procent, w 2021 roku 11 procent), Grecosem (8 procent, w 2021 roku 6 procent) i TUI (6 procent, w 2021 roku 15 procent).

Udział touroperatorów w sprzedaży Fostretravel.pl - porównanie rok 2021 i 2022

Foto: Fostertravel.pl

Oprócz TUI, którego oferty nieco straciły (minus 3 procent) znaczenie w całym obrocie agenta (nie wszystkie biura franczyzowe mają dostęp do oferty tego organizatora), sprzedaż wyjazdów z pozostałymi touroperatorami dynamicznie rosła. Najwięcej, bo 240 procent, zyskał Grecos, obroty Corala Travel wzrosły w Fostertravel.pl o 230 procent, Sun&Funa o 217 procent, Rainbowa i Eximu Tours po 160 procent, a Itaki – o 100 procent.

Biura Podróży
Nowe kierunki wakacyjne w rozkładzie lotów z Radomia. Dokłada je Itaka
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Linie Lotnicze
Ryanair: Będziemy latać z Warszawy. Lotnisko Chopina stoi w połowie puste
Linie Lotnicze
Strasburg: Linia lotnicza musi wypłacić odszkodowanie, nawet jeśli zawinił agent
Biura Podróży
Jordania dopłaci biurom podróży do turystów. Poza sezonem stawka będzie wyższa
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Nowe Trendy
Wycieczki lotnicze? Najlepiej z ostrzeżeniem o szkodliwości, jak na papierosach
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego