Sieć agencyjna Fostertravel.pl podsumowała miniony rok. Do warszawskiego hotelu Airport Okęcie zaprosiła w sobotę wszystkich franczyzobiorców i swoich pracowników. Najlepszym wręczyła dyplomy i nagrody.
Po wycieczkę blisko domu
Fostertravel.pl to portal internetowy i sklep w Warszawie z wycieczkami największych biur podróży. Od lat właściciele – Dariusz Dąbek (prezes), Przemysław Jackiewicz i Michał Kijewski (wiceprezesi) – budują też sieć biur agencyjnych, z którymi łączą ich umowy franczyzowe. Fostertravel.pl tworzy obecnie 25 biur, z których tylko pięć działa w dużych miastach (Warszawa, Kraków, Łódź, Lublin, Białystok), pozostałe mieszczą się w mniejszych miejscowościach, jak Mińsk Mazowiecki, Krapkowice, Sanok, Wieluń czy Tarnowskie Góry.
Właśnie w takich miejscowościach sieć widzi szanse dla siebie. - Duże sieci agencyjne i duzi touroperatorzy weszli ze swoimi salonami do dużych miast, szczególnie do galerii handlowych. My szukamy swojej niszy i tego, co lokalne – wyjaśnia wiceprezes Przemysław Jackiewicz. – Liczymy na ludzi, którzy podobnie jak my, będą zajmować się turystyką z pasją i zaangażowaniem. Osadzonych przy tym w swoich społecznościach i potrafiących uruchomić tam sieć kontaktów. Żeby ich sąsiedzi nie jechali po wycieczkę do najbliższego dużego miasta, ale kupili ją na miejscu, właśnie u nich.
Mniejsze miasta mają też jeszcze jedną zaletę – łatwiej tam o lokalizacje, których nie zakwestionują współpracujący z Fostertravel.pl touroperatorzy, niepokrywające się z zasięgiem działania już istniejących biur pracujących na rzecz touroperatorów. – Dzięki temu nasi franczyzobiorcy będą mogli od razu sprzedawać oferty wszystkich naszych partnerów, a to jest jeden z warunków ich i naszego sukcesu – wskazuje Jackiewicz.
W sumie sieć chce w tym roku podwoić liczbę biur. Jak podkreśla wiceprezes, jest na to duża szansa, ponieważ na ogłoszenia i marketing szeptany odpowiada wielu zainteresowanych. Zarówno z doświadczeniem w branży, jak i początkujących. Już w lutym pod marką Fostertravel ruszy więc kilka nowych salonów.