Z szacunkową wartością 357 miliardów dolarów już w 2025 roku segment podróży LGBTQIA staje się jednym z kluczowych motorów wzrostu branży turystycznej – pisze niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9.
Czytaj więcej
Zgodnie z niedawno opublikowanym raportem badawczym firmy MMGY Global, bezpieczeństwo jest jednym...
Największy udział w tym dynamicznym wzroście mają Ameryka Północna i Europa, jednak również Azja i Ameryka Południowa nadrabiają dystans, rozwijając ofertę przeznaczoną dla społeczności queer. Jeśli obecne tempo wzrostu się utrzyma, wartość tego rynku przekroczy 600 miliardów dolarów do 2032 roku.
Zaufanie klientów z mniejszości seksualnych szczególnie pożądane
Zdaniem analityków firmy Coherent Market Insight do rozwoju tego segmentu przyczyniają się rosnące zapotrzebowanie na bezpieczne i inkluzywne doświadczenia podróżnicze i coraz większa akceptacja społeczna praw mniejszości seksualnych. Od klasycznych wakacji nad morzem, przez wyjazdy na parady równości, po wypoczynek w spa i zorganizowane wycieczki grupowe – oferta dla tej grupy klientów staje się coraz bardziej zróżnicowana i dopasowana do ich potrzeb.
Na czoło światowego rynku wysuwa się Ameryka Północna, a zwłaszcza Stany Zjednoczone i Kanada. Jak podaje Coherent Market Insights, to właśnie tam obserwuje się największe zróżnicowanie oferty i największy popyt. Duże znaczenie mają festiwale, systemy certyfikacji „rainbow-friendly” i działalność wyspecjalizowanych touroperatorów, którzy są godni zaufania i zapewniają dużą widoczność społeczności. Również agencje podróży na całym świecie coraz częściej uwzględniają potrzeby klientów LGBTQIA.