Raport. Turyści LGBTQ+ w podróży - co jest dla nich ważne?

Zgodnie z niedawno opublikowanym raportem badawczym firmy MMGY Global, bezpieczeństwo jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o wyborze miejsca na wakacje przez osoby LGBTQ+.

Publikacja: 07.02.2023 02:13

Na pierwszym miejscu podróżujący przedstawiciele środowiska LGBTQ+ stawiają bezpieczeństwo

Na pierwszym miejscu podróżujący przedstawiciele środowiska LGBTQ+ stawiają bezpieczeństwo

Foto: AFP, Andy Buchanan

Raport zatytułowany „Portret podróżujących osób LGBTQ+ w Ameryce” przedstawia zachowania, nastroje i postawy turystów z tej grupy i jest wynikiem badania obejmującego ponad 3000 podróżnych LGBTQ+ ze Stanów Zjednoczonych. Powstał przy wsparciu komitetu sterującego złożonego z profesjonalistów z organizacji zajmujących się podróżami, turystyką i wzmacnianiem pozycji społeczności LGBTQ+.

Czytaj więcej

Portugalia, Szwecja i Kanada najlepsze dla turystów z grupy LGBT

Po pierwsze bezpieczeństwo

Zgodnie z wynikami badania, połowa podróżujących LGBTQ+ stwierdziła, że bezpieczeństwo w miejscu, do którego mieliby jechać, jest pierwszorzędnym warunkiem, który biorą pod uwagę przy podejmowaniu decyzji, a 52 procent odpowiedziało, że polityka danego państwa dotycząca tożsamości osób LGBTQ+ ma duży wpływ na ich decyzje o podróży.

39 procent respondentów stwierdziło, że wszelkie negatywne postrzeganie społeczności LGBTQ+ przez mieszkańców i innych turystów, powoduje, że czują się niekomfortowo i wpływa na wybór przez nich celu podróży.

Co więcej, 33 procent stwierdziło, że takie nastawienie otoczenia wpływa na to, jak sami się zachowują podczas wyjazdu.

Badanie wykazało również, że sposób przedstawienia w materiałach marketingowych danego miejsca ze względu na jego stosunek do społeczności LGBTQ+ jest „bardzo” lub „niezwykle ważny” dla nich. 43 procent twierdzi, że dodałoby im pewności, gdyby miejsca, które planują odwiedzić, były rekomendowane przez członków ich środowiska.

Badanie przeprowadzone przez MMGY Global wykazało, że podróżujący ze Stanów Zjednoczonych przedstawiciele społeczności LGBTQ+ są średnio młodsi (39 lat) i mają niższy dochód na osobę w gospodarstwie domowym niż przeciętny podróżujący z USA (49 lat).

Ponad 60 procent amerykańskich podróżników LGBTQ+ należy do pokolenia milenialsów lub pokolenia Z.

Planowanie podróży i wydatki

Turyści LGBTQ+ częściej podróżują samotnie (50 procent), a rzadziej w parach (33 procent) niż inni Amerykanie (średnia w obu wypadkach to 40 procent). Zarazem prawie taki sam odsetek obu grup deklaruje podróżowanie z dziećmi (12 procent LGBTQ+ i 14 procent wszystkich wyjeżdżających Amerykanów).

Średnio amerykańskie grupy podróżnicze LGBTQ+ wydały 461 dolarów na wakacje w 2021 roku, podczas gdy przeciętna dla pozostałych Amerykanów to tylko 455 dolarów.

Czytaj więcej

Malta najlepsza dla turystów z grupy LGBT

Podróżujących LGBTQ+ najbardziej motywuje chęć odprężenia się, relaksu i odkrywania nowych miejsc - ponad ośmiu na 10 respondentów wymienia to jako główny czynnik motywujący ich do wyjazdu. Czterech na 10 skłaniają do tego konkretne wydarzenia i atrakcje związane ze środowiskiem LGBTQ+.

Miejscem zakwaterowania, które najchętniej wybierają podróżujący przedstawiciele LGBTQ+ są hotele, tak deklaruje 47 procent. To znacznie niższy odsetek od tego, który wybiera ogół podróżujących Amerykanów - 55 procent. Jednak kolejne 23 procent osób LGBTQ+ zatrzymuje się w nieodpłatnych miejscach zakwaterowania, zazwyczaj w domach przyjaciół lub u rodziny.

MMGY Global jest wiodącą na świecie firmą zajmującą się marketingiem zintegrowanym, specjalizującą się w branży turystycznej i hotelarskiej Gromadzi ponad 400 ekspertów ds. podróży i marketingu turystycznego z całego świata.

Raport zatytułowany „Portret podróżujących osób LGBTQ+ w Ameryce” przedstawia zachowania, nastroje i postawy turystów z tej grupy i jest wynikiem badania obejmującego ponad 3000 podróżnych LGBTQ+ ze Stanów Zjednoczonych. Powstał przy wsparciu komitetu sterującego złożonego z profesjonalistów z organizacji zajmujących się podróżami, turystyką i wzmacnianiem pozycji społeczności LGBTQ+.

Po pierwsze bezpieczeństwo

Pozostało 89% artykułu
Popularne Trendy
Rekordowa liczba gości z Polski odwiedziła Hiszpanię. Najchętniej wybierali wyspy
Biura Podróży
Itaka: Lato zapowiada się rekordowo. Jesteśmy gotowi nawet na milion klientów
Biura Podróży
Ponad 6 milionów klientów w biurach podróży. Nie wszyscy jednak jeszcze wrócili
Lotniska
Ponad 41 milionów pasażerów na polskich lotniskach w 2022 roku
Lotniska
Na Krecie powstaje nowe lotnisko. „Inwestycja na miarę rozwoju wyspy"