Wspieramy taką politykę, wolimy
sprzedawać w first minute, po dobrych cenach.
Bardzo ważne jest więc, żeby na
rynku podaż równoważył popyt, a z drugiej strony, żeby oferty
były warte swojej ceny, bo jeśli pojawia się dużo tanich, ale
słabej jakości wyjazdów, to potem mamy zawiedzionych klientów. A
rozczarowany klient zwykle nie ma pretensji do samego organizatora
wyjazdu, ale do agenta, u którego kupił wycieczkę.
Podsumowując – mamy za sobą dwa
dobre sezony turystyki wyjazdowej, klienci mają pieniądze na
podróże, rynek wycieczek zorganizowanych jest stabilny,
touroperatorzy odpowiedzialni, a agenci przeszkoleni i przygotowani
do swojej roli... Jaki będzie kolejny sezon?
Po pierwszych tygodniach sprzedaży
nowego sezonu, lata 2025, widzę, że nie ma już takiej dynamiki,
jaką obserwowaliśmy dwa lata temu i rok temu. Trudno na tym etapie
ocenić, z czego wynika to, że klienci są ostrożniejsi w
podejmowaniu decyzji.
Czy może to być efekt odpływania
klientów z biur podróży do portali oferujących wycieczki
pakietowane dynamicznie lub do organizowania sobie samemu wakacji?
Myślę, że nie, wcześniej też mieli
możliwość samodzielnego pakietowania, a jednak korzystali z usług
biur podróży. To raczej sygnały niepewności, co do sytuacji
gospodarczej kraju.
Czy pakiety dynamiczne zdominują
rynek?
Chociaż są już biura podróży, których oferta w większości opiera się na dynamicznym pakietowaniu, i nasi sprzedawcy nie mają problemu z oferowaniem ich naszym klientom, to jednak zdecydowana większość klientów wybiera pakiety tradycyjne. Cenią sobie wygodę – chcą odpocząć na regularnych
wycieczkach organizowanych od a do z przez biuro podróży. Cenią
sobie lot samolotem czarterowanym, obecność rezydenta i pilota na
miejscu, zaplanowany transfer z lotniska do hotelu. To wszystko, co
składa się na ich poczucie bezpieczeństwa. Szczególnie dla tych,
którzy lecą na wakacje z dziećmi.
Przemysław
Jackiewicz – wiceprezes i współwłaściciel Fostertravel.pl. W
turystyce od 2000 roku. Pierwsze doświadczenia w obsłudze i
organizowaniu wyjazdów turystycznych zdobywał w biurze podróży
Triada. W 2002 roku dołączył do SIS Foster, gdzie odpowiedzialny
był za rozwój sprzedaży agencyjnej, wdrażając innowacyjne
rozwiązania, które przyczyniły się do zwiększenia efektywności
sprzedaży. W 2005 roku współzałożyciel spółki Fostertravel.pl,
w której zajął się działem call center i sprzedaży
internetowej, a obecnie odpowiada za rozwój sieci sprzedaży i
strategię handlową.