Najważniejsze spotkanie amerykańskiej branży turystycznej z udziałem Polski

Ponad 950 uczestników, w tym Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Chicago i polskie biura podróży specjalizujące się w turystyce przyjazdowej, wzięło udział w konferencji zorganizowanej przez amerykańskie stowarzyszenie branży turystycznej USTOA.

Publikacja: 19.12.2024 08:59

Najważniejsze spotkanie amerykańskiej branży turystycznej z udziałem Polski

Foto: Andrzej Pawluszek

Tegoroczna konferencja United States Tour Operators Association (USTOA) Annual Conference & Marketplace, uznawana za jedno z najważniejszych wydarzeń branży turystycznej w Stanach Zjednoczonych, odbyła się od 9 do 13 grudnia na Florydzie.

W wydarzeniu uczestniczyło ponad 950 przedstawicieli branży turystycznej, w tym 140 touroperatorów z USA i delegaci 510 firm członkowskich reprezentujących linie lotnicze, hotele, organizacje turystyczne i operatorów naziemnych.

Silna obecność Polski na USTOA

Polskę reprezentował Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago oraz przedstawiciele firm Furnel Travel International i JAN-POL Incoming Tour Operator. ZOPOT zorganizował 30 indywidualnych spotkań warsztatowych z przedstawicielami amerykańskiej branży turystycznej. Rozmowy koncentrowały się na promocji Polski jako kierunku stabilnego, bezpiecznego, o unikatowych walorach kulturowych i przyrodniczych.

- Rynek turystyczny USA, choć trudny i wymagający wieloletnich nakładów inwestycyjnych, jest bardzo ważnym kierunkiem zagranicznych przyjazdów do Polski. Udział POT w konwencji stowarzyszenia USTOA umacnia wizerunek naszego kraju wśród największych touroperatorów amerykańskich jako destynacji stabilnej i bezpiecznej. Dla JAN-POL to istotne wydarzenie umożliwiające podtrzymanie wieloletnich relacji z kontrahentami z Ameryki Północnej - mówi prezes JAN-POL Incoming Tour Operator Paweł Bączek.

Czytaj więcej

Rekordowe wydatki Niemców na turystykę. Biura podróży mają jednak zmartwienie

Znaczenie uczestnictwa Polski na USTOA podkreśla także wiceprezes Furnel Travel International Monika Skrodzka.

- W USTOA pierwszy raz uczestniczyliśmy w 1997 roku, wtedy Polska dla wielu touroperatorów była zupełnie nieznaną destynacją. Dziś zainteresowanie jest duże, choć nie zawsze łatwo przekuć je na sprzedany produkt. Dlatego to dla nas ważne wydarzenie - warto spotkać się z decision makers, żeby być na bieżąco ze zmieniającymi się trendami na rynku amerykańskim – mówi Skrodzka

Nowe perspektywy dla polskiej turystyki

Spotkania biznesowe otworzyły polskim uczestnikom konferencji nowe możliwości współpracy i dalszego rozwoju turystyki przyjazdowej z USA.

- To wydarzenie pokazuje, jak istotne jest budowanie długoterminowych relacji na wymagającym rynku amerykańskim. Każda taka inicjatywa przybliża nas do osiągnięcia większej rozpoznawalności Polski jako destynacji turystycznej - ocenia Paweł Bączek.

Według badania firmy doradczej PriceWaterhouseCoopers (PwC), członkowie USTOA zakończą 2024 rok przychodami na poziomie 24,4 miliarda dolarów, obsługując 8,4 miliona podróżnych. Dla porównania, w 2023 roku wygenerowali oni 22,6 miliarda dolarów przychodu i obsłużyli 7,9 miliona podróżnych.

Prognozy na 2025 zakładają wzrost sprzedaży na poziomie 7-10 procent. Dodatkowo 60,3 procent wszystkich pakietów turystycznych sprzedanych przez członków USTOA realizowanych jest za pośrednictwem biur podróży, co podkreśla kluczową rolę doradców turystycznych.

Czytaj więcej

Hiszpania prześwietla turystów. Ale nie klientów biur podróży

Tegoroczna konferencja United States Tour Operators Association (USTOA) Annual Conference & Marketplace, uznawana za jedno z najważniejszych wydarzeń branży turystycznej w Stanach Zjednoczonych, odbyła się od 9 do 13 grudnia na Florydzie.

W wydarzeniu uczestniczyło ponad 950 przedstawicieli branży turystycznej, w tym 140 touroperatorów z USA i delegaci 510 firm członkowskich reprezentujących linie lotnicze, hotele, organizacje turystyczne i operatorów naziemnych.

Pozostało 88% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Dertour zamknął rok dużym wzrostem. "Pomogła pogoda i agenci turystyczni"
Biura Podróży
TUI: Klienci chętniej wracają do agenta turystycznego niż do naszej strony w internecie
Biura Podróży
Wakacje.pl nagrodziły najlepszych pracowników na gali w Turcji
Biura Podróży
Dawno niewidziane trzycyfrowe podwyżki w biurach podróży
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10