Około 15 miliardów euro wydali w tym roku w biurach podróży niemieccy turyści, wynika z danych firmy analizującej tamtejszych rynek Travel Data + Analitycs (TDA). Cały rok rozliczeniowy obejmujący sezony zima 2023/24 i lato 2024 zakończył się 12-procentowym wzrostem.
Dobrze wygląda też najbliższa przyszłość – TDA podaje, że sprzedaż na zimę 2024/25 już 1 listopada odpowiadała 60 procentom całego programu zimowego z zeszłego roku. Dużym zainteresowaniem cieszą się również wyjazdy na kolejne lato.
Czytaj więcej
Zysk operacyjny wyższy o 33 procent niż przed rokiem, a przychody o 12 procent – Grupa TUI podsumowała rok finansowy zakończony 30 września. Firma zapowiada, że w przyszłym roku te wskaźniki wzrosną.
Klienci biur podróży zmieniają nawyki
Zaprezentowane dane dotyczą przychodów, jeśli jednak mierzyć sukces liczbą klientów, nie jest on już zadowalający. Latem gości było o 3 procent więcej niż przed rokiem, a to oznacza, że zanotowano ich nadal mniej niż przed pandemią – o 9 procent.
W przychodach podobne porównanie pokazuje zmianę na plus o 24 procent. Wpływ na to miały zarówno wyższe ceny wynikające z inflacji, jak i większa gotowość klientów do kupowania droższych wyjazdów i ich wydłużanie. Jednocześnie widać, że nadal wielu ludzi mocno liczy się z budżetem i poszukuje tańszych opcji.