Rekordowe wydatki Niemców na turystykę. Biura podróży mają jednak zmartwienie

15 miliardów euro wydali w tym roku Niemcy na wycieczki zorganizowane. To rekordowa wartość. Ale nie wszystkie wartości napawają optymizmem touroperatorów.

Publikacja: 15.12.2024 00:08

Rekordowe wydatki Niemców na turystykę. Biura podróży mają jednak zmartwienie

Foto: Aleksander Kramarz

Około 15 miliardów euro wydali w tym roku w biurach podróży niemieccy turyści, wynika z danych firmy analizującej tamtejszych rynek Travel Data + Analitycs (TDA). Cały rok rozliczeniowy obejmujący sezony zima 2023/24 i lato 2024 zakończył się 12-procentowym wzrostem. Przy czym lato było lepsze rok do roku o 10 procent, a zima o 20 procent.

Dobrze wygląda też najbliższa przyszłość – TDA podaje, że sprzedaż na zimę 2024/25 już 1 listopada odpowiadała 60 procentom całego programu zimowego z zeszłego roku. Dużym zainteresowaniem cieszą się również wyjazdy na kolejne lato.

Czytaj więcej

TUI poprawił w 2024 roku wyniki finansowe. Na nowy rok zapowiada jeszcze lepsze

Klienci biur podróży zmieniają nawyki

Zaprezentowane dane dotyczą przychodów, jeśli jednak mierzyć sukces liczbą klientów, nie jest on już zadowalający. Latem gości było o 3 procent więcej niż przed rokiem, a to oznacza, że zanotowano ich nadal mniej niż przed pandemią – o 9 procent.

W przychodach podobne porównanie pokazuje zmianę na plus o 24 procent. Wpływ na to miały zarówno wyższe ceny wynikające z inflacji, jak i większa gotowość klientów do kupowania droższych wyjazdów i ich wydłużanie. Jednocześnie widać, że nadal wielu ludzi mocno liczy się z budżetem i poszukuje tańszych opcji.

Niemcy coraz chętniej rezerwują wycieczki w internecie

Według TDA kolejnym trendem, który się umacnia, jest stale rosnący udział rezerwacji online. 40 procent wyjazdów na wakacje 2024 zarezerwowano na klasycznych portalach podróżniczych – co oznacza wzrost o 19 procent w porównaniu z latem poprzedniego roku. Przed pandemią było to zaledwie 33 procent.

W październiku niemal co drugie euro ze sprzedaży turystycznej przypadało na wakacje w kolejnym roku. Oznacza to, że liczba wczesnych rezerwacji wzrosła o 5 punktów procentowych rok do roku. Widać tu pewne przesunięcie – klienci wolą wyjeżdżać latem niż zimą, bo 41 procent sprzedaży październikowej na zimę miała o 2 punkty procentowe niższą wartość niż przed rokiem i o 9 punktów procentowych niż w październiku 2019 roku. Analitycy przyznają jednak, że w tym roku sporo osób wykupiło pobyty zimowe w ramach wczesnej rezerwacji.

Około 15 miliardów euro wydali w tym roku w biurach podróży niemieccy turyści, wynika z danych firmy analizującej tamtejszych rynek Travel Data + Analitycs (TDA). Cały rok rozliczeniowy obejmujący sezony zima 2023/24 i lato 2024 zakończył się 12-procentowym wzrostem. Przy czym lato było lepsze rok do roku o 10 procent, a zima o 20 procent.

Dobrze wygląda też najbliższa przyszłość – TDA podaje, że sprzedaż na zimę 2024/25 już 1 listopada odpowiadała 60 procentom całego programu zimowego z zeszłego roku. Dużym zainteresowaniem cieszą się również wyjazdy na kolejne lato.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Biura Podróży
Anex Tour będzie promował Wietnam. „Nowy rozdział w naszej firmie”
Biura Podróży
Wakacje 2025 przestały drożeć. Tylko jeden kierunek wyłamał się z tej reguły
Biura Podróży
Anex Tour świętował udany rok. "W tym sezonie obsłużymy już pół miliona klientów"
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biura Podróży
„Turystyka - bez barier”. Dzieci i seniorzy odwiedzili Dolny Śląsk z Polską Izbą Turystyki
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego