23,2 miliarda euro wyniosły przychody Grupy TUI w roku finansowym, który rozpoczął się 1 października 2023 roku a zakończył 30 września 2024 roku. To o 12 procent więcej niż przed rokiem. Zysk operacyjny był s kolei większy o 33 procent i zamknął się sumą 1,3 miliarda euro. Do lepszych wyników przyczyniły się wszystkie segmenty turystyki, którymi zajmuje się Grupa.
Czytaj więcej
Z TUI Poland na urlop wyjeżdża co roku ponad milion klientów, najczęściej do Turcji, Grecji i Hiszpanii. Te wyniki mają się w kolejnych latach poprawiać, a pomogą w tym większa rozpoznawalność marki, technologia i wykorzystanie sztucznej inteligencji.
– Dotrzymaliśmy obietnic. Rok 2024 był dla nas bardzo dobry, a skupienie się na doskonaleniu działalności operacyjnej, szybkie wdrożenie mechanizmów zwiększających zyski i wspierających transformację nadal będzie przynosić efekty – deklaruje prezes Grupy TUI Sebastian Ebel, cytowany w komunikacie firmy.
W 2024 roku w segmencie tak zwanych doświadczeń wakacyjnych (ang. holiday experiences) udało się pozyskać nowe aktywa, dynamicznie rozwijał się również segment touroperatorski, należący teraz do działu markets+airline (ang. rynki i linia lotnicza). Prezes zapowiada, że TUI nadal będzie koncentrować się na sprzedawaniu wycieczek w pakietach, we współpracy z agentami turystycznymi i zaznacza, że na każdym etapie działalności najważniejsze jest zadowolenie klienta i jakość usług.
– Celem pozostaje zwiększenie rentowności, wydajności i wzmocnienie we wszystkich segmentach na całym świecie – zapowiada. Jak dodaje, TUI kładzie nacisk na zrównoważony rozwóju. W tym zakresie koncern chce wyznaczać standardy na rynku, będzie też kontynuować inicjatywy oparte na wiedzy, zwane w skrócie SBTi (ang. science based targets initiative) wyznaczone na rok 2030.