Grupa TUI przedstawiła swój plan na rozwój. Zakłada on poszerzenie oferty i włączenie do sprzedaży produktów innych firm. Tak, by klient znalazł pod jedną marką zarówno tradycyjne wycieczki czarterowe, jak i wyjazdy składane według jego uznania (tak zwane pakiety dynamiczne) oraz niezależnie sprzedawane pojedyncze usługi turystyczne.
Czytaj więcej
O 10 procent wzrosła liczba klientów w TUI Deutschland w wyniku upadku na początku czerwca biura podróży FTI. Touroperator wykorzystał okazję i szybko zwiększył liczbę miejsc w hotelach w Turcji, Grecji, na Balearach, Wyspach Kanaryjskich i w Egipcie.
Koncern chce położyć jeszcze większy nacisk na personalizowanie oferty, sprzedawać więcej usług dodatkowych, a to wszystko ma być dostępne zarówno bezpośrednio w TUI, jak i u jego agentów.
TUI: żeby było więcej klientów, musimy dać więcej produktów
Aby w pełni wykorzystać ten potencjał dostosowuje swoją strukturę organizacyjną i procesy - segment działalności określany jako „markets + airline”, który obejmuje działalność touroperatorską i lotniczą - do nowych priorytetów. Chodzi o stworzenie nowego modelu operacyjnego dla działalności organizatorów imprez turystycznych, stworzenie w pełni zintegrowanego miejsca z szeroką ofertą (marketplace dla podstawowej działalności), który będzie można łatwo rozszerzać, dzięki czemu stanie się on rentowniejszy. Firma powoła oddzielną jednostkę (expansion businesses), która będzie koncentrować się na nowych kategoriach produktów i rynkach, zarazem linia lotnicza zyska więcej kompetencji sprzedażowych.
- W sierpniu odnotowaliśmy ósmy kwartał z rzędu dwucyfrowy wzrost zysku operacyjnego. To pokazuje siłę naszej strategii biznesowej – przekonuje prezes Grupy TUI Sebastian Ebel, cytowany w komunikacie koncernu. - Przyspieszamy realizację planowanego wzrostu i robimy kolejny krok w transformacji. „Markets + airline” odgrywa w tym kluczową rolę. Jesteśmy już odnoszącym sukcesy operatorem wycieczek zorganizowanych z silną marką, teraz będziemy oferować jeszcze więcej produktów, usług i kierunków. Celem jest sprzedawanie większej liczby produktów większej liczbie klientów na całym świecie przez cały rok. Transformacja „markets + airline” pomoże nam rozwinąć nasz uśmiech TUI na całym świecie – dodaje, nawiązując do logo firmy.