TUI ujawnił, ile zyskał na bankructwie konkurencyjnego biura podróży

O 10 procent wzrosła liczba klientów w TUI Deutschland w wyniku upadku na początku czerwca biura podróży FTI. Touroperator wykorzystał okazję i szybko zwiększył liczbę miejsc w hotelach w Turcji, Grecji, na Balearach, Wyspach Kanaryjskich i w Egipcie.

Publikacja: 25.09.2024 02:41

Niemiecka spółka koncernu TUI sprzedała między innymi więcej niż planowała wyjazdów do Egiptu

Niemiecka spółka koncernu TUI sprzedała między innymi więcej niż planowała wyjazdów do Egiptu

Foto: Filip Frydrykiewicz

Prezes Grupy TUI Sebastian Ebel przedstawił aktualny stan wyprzedania miejsc na kończący się sezon letni. Popyt utrzymywał się na wysokim poziomie, dzięki czemu koncern podtrzymuje prognozę dla całego roku, zgodnie z którą ma poprawić wynik operacyjny o co najmniej 25 procent - czytamy w komunikacie.

Czytaj więcej

TUI przyspiesza ekspansję światową, szuka klientów w Ameryce Południowej

TUI: Turcja, Grecja i Baleary to kierunki, które zyskały najbardziej

W działalności touroperatorskiej i linii lotniczych koncern zanotował wzrost o 6 procent, średnia cena zwiększyła się zaś o 3 procent. To przełożyło się na obroty większe o 14,7 miliona euro.

W momencie ogłaszania aktualizacji TUI miał już sprzedanych 97 procent miejsc przygotowanych na sezon letni, co oznaczało wynik lepszy o jeden punkt procentowy, porównując ze stanem rok wcześniej.

Na największym obok niemieckiego, rynku brytyjskim klienci zarezerwowali właśnie 97 procent oferty, w tym przypadku oznaczało to skok o 5 punktów procentowych.

W Niemczech, głównie dzięki powiększeniu puli miejsc w hotelach w Turcji, Grecji, na Balearach, Wyspach Kanaryjskich i w Egipcie, udało się zwiększyć liczbę rezerwacji o 10 procent. Był to bezpośredni skutek ogłoszenia upadłości przez FTI – ocenia koncern. Program został zarezerwowany w 96 procentach, czyli w takim samym zakresie, jak przed rokiem.

Rośnie sprzedaż wyjazdów zimowych w TUI

Sytuacja dobrze wygląda także w wypadku sezonu zima 2024/2025. W segmencie działalności touroperatorskiej i linii lotniczych liczba rezerwacji zwiększyła się o 7 procent, co jest związane z wyższym popytem na ofertę pakietowaną dynamicznie.

Średnia cena na wszystkich rynkach źródłowych wzrosła o 5 procent.

Czytaj więcej

Ekspansja Grupy TUI w Azji – koncern otwiera hotel za hotelem

TUI potwierdza, że będzie konsekwentnie dążyć do zrealizowania celów średnioterminowych, które zakładają wzrosty wyniku operacyjnego o 7-10 procent rocznie.

Koncern zamierza też poprawić wskaźnik CLV (customer lifetime value – wartość zakupów zrobionych przez jednego klienta), prowadzić firmę w kierunku większej elastyczności i efektywności kosztowej, przyspieszyć zdobywanie udziału w rynku i dostarczyć akcjonariuszom dodatkowych korzyści (chodzi między innymi o powrót do oceny kredytowej i ratingów sprzed pandemii).

Prezes Grupy TUI Sebastian Ebel przedstawił aktualny stan wyprzedania miejsc na kończący się sezon letni. Popyt utrzymywał się na wysokim poziomie, dzięki czemu koncern podtrzymuje prognozę dla całego roku, zgodnie z którą ma poprawić wynik operacyjny o co najmniej 25 procent - czytamy w komunikacie.

TUI: Turcja, Grecja i Baleary to kierunki, które zyskały najbardziej

Pozostało 86% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"