Enter Air zarobił do września 100 milionów złotych

Przychody Enter Aira w pierwszych trzech kwartałach tego roku wyniosły 1,34 miliarda złotych, co oznacza wzrost do tego samego okresu zeszłego roku o 26,4 procent.

Publikacja: 30.11.2019 11:54

Enter Air zarobił do września 100 milionów złotych

Foto: Dwa boeingi 373 MAX Enter Aira ciągle są uziemione

Jak podaje firma w komunikacie, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem plus koszty odsetek i koszty amortyzacji) w tym samym czasie wzrosła o 131,4 procent, do 315,1 miliona złotych, spółka wypracowała 230,9 miliona złotych zysku operacyjnego i 104,5 miliona złotych zysku netto.

– Sezon letni to jak zawsze najgorętszy okres, w którym działamy na pełnych obrotach. W szczycie sezonu lataliśmy 25 samolotami, przewożąc klientów czterech największych polskich i wielu zagranicznych biur podróży – wyjaśnia członek zarządu Enter Air Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie przewoźnika. – Sprzyjała nam dobra sytuacja touroperatorów i niesłabnący popyt na nasze usługi. Nasze wyniki były lepsze niż rok wcześniej głównie dzięki dużemu zapotrzebowaniu na loty poza szczytem sezonu, ale także dzięki stabilnemu popytowi w lecie. Rynek europejski powoli oczyszcza się z nadmiernej podaży. Bankrutują kolejno ci, którzy przeinwestowali, planując zbyt optymistyczny rozwój. Enter Air zawsze ostrożnie planował swoje działania, co przyniosło bardzo dobre efekty, stawiając nas w czołówce firm lotniczych w Europie.

""

Źródło: Enter Air

turystyka.rp.pl

W październiku 2019 r. Enter Air zawarł z TUI Poland aneks do umowy na sezon Zima 2019/2020, w wyniku którego wartość usług dla touroperatora wzrosła do 31,4 miliona dolarów (120,8 mln zł), i dodatkowo przedłużył współpracę z tym touroperatorem o kolejne dwa lata. Wartość umowy w pierwszym roku sezonu Lato 2020 i Zima 2020/2021 wynosi 147,9 miliona dolarów (569,3 mln zł).

– Jesteśmy w trakcie uzgadniania szczegółów ostatnich kilku kontraktów na kolejne sezony z naszymi klientami. Sytuacja na rynku jest dobra, konkurencja osłabiona i nieprzewidywalna, a zapotrzebowanie na nasze usługi przewozowe jest duże w całej Europie. Utrzymujemy przewagę dzięki efektywnemu modelowi biznesu – zapewnia Polaniecki.

Jak podaje w komunikacie Enter Air, firma jest największą prywatną linią lotniczą w Polsce i czwartą linią turystyczną w Europie pod względem floty. W sezonie letnim przewoźnik wykorzystywał 21 własne boeingi 737-800 i cztery wypożyczone na zasadach wet-lease (z załogami). Dwa boeingi 737 MAX 8 przewoźnika w dalszym ciągu są uziemione i czekają na pozwolenie wznowienia lotów samolotami tego typu na całym świecie.
Enter Air wypłacił w lipcu 2019 r. dywidendę swoim akcjonariuszom po 0,7 złotego na akcję, czyli łącznie 12,3 miliona złotych.

Jak podaje firma w komunikacie, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem plus koszty odsetek i koszty amortyzacji) w tym samym czasie wzrosła o 131,4 procent, do 315,1 miliona złotych, spółka wypracowała 230,9 miliona złotych zysku operacyjnego i 104,5 miliona złotych zysku netto.

– Sezon letni to jak zawsze najgorętszy okres, w którym działamy na pełnych obrotach. W szczycie sezonu lataliśmy 25 samolotami, przewożąc klientów czterech największych polskich i wielu zagranicznych biur podróży – wyjaśnia członek zarządu Enter Air Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie przewoźnika. – Sprzyjała nam dobra sytuacja touroperatorów i niesłabnący popyt na nasze usługi. Nasze wyniki były lepsze niż rok wcześniej głównie dzięki dużemu zapotrzebowaniu na loty poza szczytem sezonu, ale także dzięki stabilnemu popytowi w lecie. Rynek europejski powoli oczyszcza się z nadmiernej podaży. Bankrutują kolejno ci, którzy przeinwestowali, planując zbyt optymistyczny rozwój. Enter Air zawsze ostrożnie planował swoje działania, co przyniosło bardzo dobre efekty, stawiając nas w czołówce firm lotniczych w Europie.

Linie Lotnicze
Emirates wznawiają loty do największego miasta Nigerii
Linie Lotnicze
Ranking największych linii lotniczych. Jedna dominuje w Europie i w Polsce
Linie Lotnicze
Ryanair ogłasza największy w historii zimowy rozkład lotów z Krakowa
Linie Lotnicze
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Konieczna wymiana floty i paliw na ekologiczne
Linie Lotnicze
Japońska linia lotnicza funduje turystom loty. Zachęca do poznawania kraju