Ryanair ostrzegł swoich pilotów, że w związku z opóźnieniami w dostawie pierwszych dziesięciu boeingów 737 Max możliwe są dalsze redukcje zatrudnienia. Irlandzki przewoźnik pierwotnie planował mieć w lecie 2020 flotę wzmocnioną 58 nowymi maszynami, jednak na przeszkodzie stanęły opóźnienia wynikające z katastrof samolotów tego typu. W zeszłym tygodniu, jak informuje Reuters, Boeing ostrzegł, że Maxy zaczną latać znów najwcześniej w połowie 2020 roku, a Ryanair pierwsze nowe maszyny dostanie od niego najwcześniej jesienią.
CZYTAJ TEŻ: Ryanair: Wakacje bez nowych Maxów
Irlandzki przewoźnik już w lipcu 2019 roku informował, że między innymi w związku z opóźnieniami w dostawach boeingów ma przerost zatrudnienia. Nie ogłaszał jednak, ile osób zamierza zwolnić. Teraz, w związku z najnowszymi informacjami producenta samolotów, przewoźnik poinformował, że będzie musiał skreślić z letniego rozkładu dziesięć samolotów, co będzie wiązało się ze zwolnieniami pilotów i załóg pokładowych, a może nawet zamknięciami baz.
– Robimy co możemy, by uniknąć zamykania kolejnych baz, ale konieczność wyeliminowania co najmniej dziesięciu samolotów nie wyklucza zwolnień pilotów i załóg pokładowych – oświadczył prezes Ryanaira Eddie Wilson.
Niezależnie od tego czy zostaną zamknięte jakieś bazy, czy też będzie tylko zmniejszana obsada, wyeliminowanie z siatki połączeń dziesięciu maszyn musi oznaczać zawieszanie połączeń w letnim rozkładzie. Na razie nie wiadomo, czy będą to połączenia z Polski.