Reklama
Rozwiń
Reklama

Rzecznicy praw pasażera nie będą obsługiwać wniosków o odszkodowania za koronawirusa

Stowarzyszenie Rzeczników Praw Pasażera nie podejmie się obsługi roszczeń o odszkodowania za zakłócenia lotów związane z koronawirusem.

Publikacja: 13.03.2020 13:35

Rzecznicy praw pasażera nie będą obsługiwać wniosków o odszkodowania za koronawirusa

Foto: Fot. AFP

Członkowie Stowarzyszenia Rzeczników Praw Pasażera (Association of Passenger Rights Advocates – APRA) uważają, że epidemię choroby covid-19 należy uznać za okoliczność nadzwyczajną. Wspólnie postanowili, że nie podejmą się obsługi roszczeń o odszkodowania za zakłócenia lotów związane z koronawirusem. Decyzja podyktowana jest chęcią wyrażenia wsparcia dla branży turystycznej – czytamy w wystosowanym przez nich komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Przez koronawirusa zatrzymani na statku. Chcą odszkodowania

– Pasażerowie lotniczy są bardzo wrażliwą grupą konsumentów, a naszą misją jest obrona ich praw. Uważamy jednak, że trzeba być realistycznym i rozsądnym. Kryzys koronawirusa pozostaje poza kontrolą linii lotniczych i należy go uznać za nadzwyczajny – mówi prezes APRA, Adeline Noorderhaven, cytowana w komunikacie. Prezes dodaje, że roszczenia odnoszące się do nadzwyczajnych okoliczności nie powinny obarczać przewoźników i że „nikt nie korzysta na obciążaniu sądów, dezorientacji pasażerów i frustracji linii lotniczych”.

Przewoźnicy pozostają odpowiedzialni za opiekę nad swoimi pasażerami w trakcie zakłóceń, APRA zaś będzie nadal angażować się w ochronę praw podróżnych przez cały czas trwania kryzysu – głosi komunikat.

ZOBACZ TAKŻE: Linie lotnicze szukają oszczędności, bo tracą przez koronawirusa

Reklama
Reklama

– Jak twierdzi wiele dużych linii lotniczych, kryzys najprawdopodobniej zaostrzy konkurencję w branży lotniczej ze szkodą dla mniejszych przewoźników. Dla konsumentów oznacza to znaczne ograniczenie wyboru i wyższe ceny. Będziemy nadal ściśle współpracować z instytucjami Unii Europejskiej i ufać, że poradzą sobie z kryzysem – dodaje Adeline Noorderhaven.

Członkowie Stowarzyszenia Rzeczników Praw Pasażera (Association of Passenger Rights Advocates – APRA) uważają, że epidemię choroby covid-19 należy uznać za okoliczność nadzwyczajną. Wspólnie postanowili, że nie podejmą się obsługi roszczeń o odszkodowania za zakłócenia lotów związane z koronawirusem. Decyzja podyktowana jest chęcią wyrażenia wsparcia dla branży turystycznej – czytamy w wystosowanym przez nich komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Przez koronawirusa zatrzymani na statku. Chcą odszkodowania

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Linie Lotnicze
Fińskie linie lotnicze: Mamy rekordową liczbę lotów do Tajlandii
Linie Lotnicze
Zimowa siatka połączeń LOT-u. Nowe trasy i powrót popularnych kierunków
Linie Lotnicze
Air France i KLM weszły z zimowym rozkładem lotów. Jakie nowości i kierunki z Polski?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Linie Lotnicze
LOT połączy Warszawę z północną Portugalią
Reklama
Reklama