Rzecznicy praw pasażera nie będą obsługiwać wniosków o odszkodowania za koronawirusa

Stowarzyszenie Rzeczników Praw Pasażera nie podejmie się obsługi roszczeń o odszkodowania za zakłócenia lotów związane z koronawirusem.

Publikacja: 13.03.2020 13:35

Rzecznicy praw pasażera nie będą obsługiwać wniosków o odszkodowania za koronawirusa

Foto: Fot. AFP

Członkowie Stowarzyszenia Rzeczników Praw Pasażera (Association of Passenger Rights Advocates – APRA) uważają, że epidemię choroby covid-19 należy uznać za okoliczność nadzwyczajną. Wspólnie postanowili, że nie podejmą się obsługi roszczeń o odszkodowania za zakłócenia lotów związane z koronawirusem. Decyzja podyktowana jest chęcią wyrażenia wsparcia dla branży turystycznej – czytamy w wystosowanym przez nich komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Przez koronawirusa zatrzymani na statku. Chcą odszkodowania

– Pasażerowie lotniczy są bardzo wrażliwą grupą konsumentów, a naszą misją jest obrona ich praw. Uważamy jednak, że trzeba być realistycznym i rozsądnym. Kryzys koronawirusa pozostaje poza kontrolą linii lotniczych i należy go uznać za nadzwyczajny – mówi prezes APRA, Adeline Noorderhaven, cytowana w komunikacie. Prezes dodaje, że roszczenia odnoszące się do nadzwyczajnych okoliczności nie powinny obarczać przewoźników i że „nikt nie korzysta na obciążaniu sądów, dezorientacji pasażerów i frustracji linii lotniczych”.

Przewoźnicy pozostają odpowiedzialni za opiekę nad swoimi pasażerami w trakcie zakłóceń, APRA zaś będzie nadal angażować się w ochronę praw podróżnych przez cały czas trwania kryzysu – głosi komunikat.

ZOBACZ TAKŻE: Linie lotnicze szukają oszczędności, bo tracą przez koronawirusa

– Jak twierdzi wiele dużych linii lotniczych, kryzys najprawdopodobniej zaostrzy konkurencję w branży lotniczej ze szkodą dla mniejszych przewoźników. Dla konsumentów oznacza to znaczne ograniczenie wyboru i wyższe ceny. Będziemy nadal ściśle współpracować z instytucjami Unii Europejskiej i ufać, że poradzą sobie z kryzysem – dodaje Adeline Noorderhaven.

Członkowie Stowarzyszenia Rzeczników Praw Pasażera (Association of Passenger Rights Advocates – APRA) uważają, że epidemię choroby covid-19 należy uznać za okoliczność nadzwyczajną. Wspólnie postanowili, że nie podejmą się obsługi roszczeń o odszkodowania za zakłócenia lotów związane z koronawirusem. Decyzja podyktowana jest chęcią wyrażenia wsparcia dla branży turystycznej – czytamy w wystosowanym przez nich komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Przez koronawirusa zatrzymani na statku. Chcą odszkodowania

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Linie Lotnicze
Emirates wyślą szerokokadłubowe airbusy A350 na siedem kolejnych tras
Linie Lotnicze
Zmiana praw pasażerów. Ma być trudniej o odszkodowanie za opóźniony lot
Linie Lotnicze
Air France poleci do Arabii Saudyjskiej
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Linie Lotnicze
117 lotów tygodniowo z Polski do Amsterdamu - KLM ma już plan na lato
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń