Polskie Linie Lotnicze LOT i firma Sherpa, dostawca systemów agregujących aktualne wymogi dla branży turystycznej, stworzyły wirtualnego asystenta, który dostarcza podróżnym informacje na temat restrykcji wjazdowych do różnych krajów, ograniczeń w podróżowaniu, zasad kwarantanny, warunków wizowych i wiz elektronicznych i sytuacji zdrowotnej na miejscu – informuje przewoźnik w komunikacie.
Wyszukuje on między innymi miejsca docelowe według poziomów ograniczeń – od ich braku poprzez wymóg testów i kwarantanny aż po zamknięcie granic. System aktualizuje dane do godzinę, korzystając z zaufanych źródeł, w tym oficjalnych witryn rządowych, organizacji turystycznych czy Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), zawiera również linki do wymaganych formularzy i deklaracji, w tym zdrowotnych.
CZYTAJ TEŻ: Oderwij się! Branża lotnicza przekonuje, że latanie jest bezpieczne
– Klienci potrzebują informacji w czasie rzeczywistym. Nasz system pomoże pasażerom odnaleźć się w gąszczu zmieniających się przepisów dotyczących zasad wjazdu i pobytu, jakie w dobie pandemii wprowadzają rządy poszczególnych krajów – mówi członek zarządu ds. handlowych w PLL LOT Michał Fijoł, cytowany w komunikacie.
System został skonfigurowany na stronie LOT.com pod adresem https://apply.joinsherpa.com/travel-restrictions?affiliateId=lot&language=pl-PL.