Jak przypomina portal theguardian.com w relacji z badnia, w grudniu brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego stwierdził, że ma „poważne obawy” o „niedopuszczalne” zachowanie Wizz Aira, ponieważ jego pasażerowie składają proporcjonalnie więcej skarg niż pasażerowie innych przewoźników. Stwierdził też, że linia lotnicza opóźnia wypłacanie pasażerom należnych odszkodowań.
– W ostatnich latach niedopuszczalnie często zdarzały się liniom lotniczym opóźnienia i odwołania lotów - komentuje Rory Boland z Which?. – Tacy przewoźnicy jak Jet2.com wyróżniają się, oferując niezawodną obsługę. Niestety, zbyt wielu ich konkurentów ciągle nie potrafi sprostać temu zadaniu.
Which? przeprowadził ankietę wśród 8046 dorosłych Brytyjczyków w październiku 2022 roku na temat ich doświadczeń związanych z lataniem w ostatnich dwóch latach. Oceny wystawione liniom lotniczym obliczono na podstawie ogólnej satysfakcji podróżnych i prawdopodobieństwa ich polecenia.
– W Wizz Airze robimy wszystko, co w naszej mocy, aby pasażerowie dotarli do miejsca docelowego na czas i z minimalnym opóźnieniem – powiedział poproszony przez portal o komentarz rzecznik Wizz Aira. – Wizz Air dysponuje flotą najnowocześniejszych airbusów, których średni wiek wynosi 4,6 roku, które oferują pasażerom komfort, przestrzeń i nowoczesne wnętrza. A321neo ma najszerszą konfigurację kabin wąskokadłubowych z 239 fotelami o szerokości 18 cali (45,7 cm). Każdy samolot jest sprzątany po każdym locie i dodatkowo gruntownie czyszczony w nocy.
Z kolei rzecznik British Airways tak ocenił wyniki ankiety: „Nie wydaje nam się, aby ta nieduża ankieta, przeprowadzona w jednym z najtrudniejszych okresów w światowym lotnictwie, dokładnie odzwierciedlała opinie dziesiątek milionów klientów, którzy zdecydowali się latać z nami w tym czasie. Chociaż nie twierdzimy, że wszystko robimy dobrze za każdym razem, nadal cieszymy się uznaniem za oferowane przez nas usługi. Nasi klienci mówią nam, że doceniają możliwość wyboru spośród szerokiej gamy kabin i loty do i z centralnych lotnisk w dogodnych porach dnia. Doceniają też, że inwestujemy w nowe samoloty, nowe siedzenia, a także za wi-fi na pokładach, nowe menu, bezpłatne przekąski i wodę jakie oferujemy w naszej klasie ekonomicznej na krótkich dystansach i najbardziej hojny limit bagażu podręcznego ze wszystkich brytyjskich linii lotniczych.