Jak przypomina portal theguardian.com w
relacji z badnia, w grudniu brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego
stwierdził, że ma „poważne obawy” o „niedopuszczalne”
zachowanie Wizz Aira, ponieważ jego pasażerowie składają
proporcjonalnie więcej skarg niż pasażerowie innych przewoźników.
Stwierdził też, że linia lotnicza opóźnia wypłacanie pasażerom
należnych odszkodowań.
– W ostatnich latach niedopuszczalnie
często zdarzały się liniom lotniczym opóźnienia i odwołania
lotów - komentuje Rory Boland z Which?. – Tacy przewoźnicy jak
Jet2.com wyróżniają się, oferując niezawodną obsługę.
Niestety, zbyt wielu ich konkurentów ciągle nie potrafi sprostać
temu zadaniu.
Which? przeprowadził ankietę wśród
8046 dorosłych Brytyjczyków w październiku 2022 roku na temat ich
doświadczeń związanych z lataniem w ostatnich dwóch latach. Oceny
wystawione liniom lotniczym obliczono na podstawie ogólnej
satysfakcji podróżnych i prawdopodobieństwa ich polecenia.
– W Wizz Airze robimy wszystko, co w
naszej mocy, aby pasażerowie dotarli do miejsca docelowego na czas i
z minimalnym opóźnieniem – powiedział poproszony przez portal o
komentarz rzecznik Wizz Aira. – Wizz Air dysponuje flotą
najnowocześniejszych airbusów, których średni wiek wynosi 4,6
roku, które oferują pasażerom komfort, przestrzeń i nowoczesne
wnętrza. A321neo ma najszerszą konfigurację
kabin wąskokadłubowych z 239 fotelami o szerokości 18 cali (45,7 cm). Każdy samolot jest sprzątany po każdym
locie i dodatkowo gruntownie czyszczony w nocy.
Z kolei rzecznik British Airways tak ocenił wyniki ankiety: „Nie wydaje nam się, aby ta nieduża ankieta,
przeprowadzona w jednym z najtrudniejszych okresów w światowym
lotnictwie, dokładnie odzwierciedlała opinie dziesiątek milionów
klientów, którzy zdecydowali się latać z nami w tym czasie.
Chociaż nie twierdzimy, że wszystko robimy dobrze za każdym razem,
nadal cieszymy się uznaniem za oferowane przez nas usługi. Nasi
klienci mówią nam, że doceniają możliwość wyboru spośród
szerokiej gamy kabin i loty do i z centralnych lotnisk w dogodnych
porach dnia. Doceniają też, że inwestujemy w nowe samoloty, nowe
siedzenia, a także za wi-fi na pokładach, nowe menu, bezpłatne
przekąski i wodę jakie oferujemy w naszej klasie ekonomicznej na
krótkich dystansach i najbardziej hojny limit bagażu podręcznego
ze wszystkich brytyjskich linii lotniczych.