Reklama

Co drugi samolot Ryanaira z Modlina nie odleci. Wiemy, które połączenia znikną

Jak informowała w czwartek irlandzka linia lotnicza, zamierza ona wycofać od sezonu zimowego z lotniska w Modlinie połowę swoich lotów. Jej zdaniem właściciele tego portu lotniczego nie są skłonni do satysfakcjonujących ustępstw w kwestii nowych opłat pobieranych za obsługę pasażerów.

Publikacja: 16.08.2024 16:11

Z zimowego rozkładu lotów Ryanaira z Modlina zniknie kilka kierunków

Z zimowego rozkładu lotów Ryanaira z Modlina zniknie kilka kierunków

Foto: Filip Frydrykiewicz

W czwartkowym komunikacie przewoźnik nie podał, jakie trasy z Modlina zamierza skreślić z rozkładu. Dzisiaj dowiedzieliśmy się, że chodzi o 11 połączeń (wcześniej skasował cztery, w tym do Ammanu i Edynburga). Wśród nich są Budapeszt, Katania, Ryga, Oslo-Torp, Sztokholm–Arlanda, Walencja i Neapol.

Czytaj więcej

Kolejne cięcie połączeń Ryanaira w Modlinie. Powodem "nieudane negocjacje”

- Dodatkowo ograniczamy też liczbę tygodniowych rotacji na 18 z 22 pozostałych tras. Będą to między innymi Dublin, Alicante, Wiedeń, Lizbona, Tirana i Paryż - relacjonuje nam Alicja Wójcik-Gołębiowska, dyrektor krajowy i szef komunikacji na Europę Centralną i kraje nadbałtyckie w Ryanairze. - Ze 140 rotacji tygodniowo zostaje 70 - dodaje.

Ryanair uważa, że lotnisko w Modlinie jest za drogie

Jak deklarował cytowany w sobotniej informacji dyrektor handlowy linii lotniczej Jason McGuinness, mimo że negocjacje z kierownictwem lotniska trwają już ponad rok, jego firma jest ciągle gotowa prowadzić rozmowy. Tym bardziej, że we wrześniu ma się zmienić zarząd lotniska w Modlinie.

– Obecnie zarząd lotniska jest w trakcie zmiany, i nie ma nikogo, kto chciałby podejmować decyzje dotyczące rozwoju, dopóki nie zostanie powołany nowy zespół zarządzający – mówił.

Reklama
Reklama

Od jesieni wszystkich przewoźników korzystających z lotniska w Modlinie obowiązują nowe, wyższe stawki opłat. Wcześniej jedyny regularny przewoźnik, czyli Ryanair, korzystał z wyjątkowo niskich taryf wynegocjowanych dziesięć lat wcześniej.

McGuinness zapowiedział też, że w związku z reorganizacją swojej obecności w Modlinie i konieczności ponoszenia wyższych opłat, będzie musiał podnieść ceny biletów.

– Nie możemy zaakceptować tych długich opóźnień ani ponosić strat w Modlinie w sezonie zimowym 2024, oferując bardzo niskie ceny, podczas gdy zarząd [lotniska w Modlinie] próbuje narzucić opłaty charakterystyczne dla głównych portów lotniczych. Żałujemy tych cięć, ale stworzą one więcej możliwości rozwoju na innych polskich lotniskach, w tym na Lotnisku Chopina w Warszawie, gdzie z zadowoleniem przyjmujemy niedawną decyzję rządu o zwiększeniu przepustowości do 30 milionów pasażerów rocznie – dodawał.

Lotnisko w Modlinie – nie ma Ryanaira, nie ma pasażerów

Ryanair ograniczył już wcześniej swoją aktywność w Modlinie o kilkanaście procent. Liczba pasażerów w porównaniu z poprzednim rokiem spadła od początku roku o 320 tysięcy.

Pełniący obowiązki prezes Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin Tomasz Szymczak w rozmowie z rynkiem-lotniczym.pl deklarował, że jego lotnisko jest bardzo atrakcyjne dla linii lotniczych, ponieważ odprawa pasażerów odbywa się szybko i jest czynne siedem dni w tygodniu, nawet 24 godziny na dobę. Prowadzi też rozmowy z Wizz Airem. Ale nic więcej nie chciał zdradzić, zasłaniając się ich poufnością.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Linie Lotnicze
LOT-em prosto nad norweskie fiordy. „Łączność z Polską jest dla nas bardzo ważna”
Linie Lotnicze
LOT dodaje kolejny wakacyjny kierunek do rozkładu lotów
Linie Lotnicze
Źle zachowujesz się w samolocie? Czeka cię zakaz latania na lata
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Linie Lotnicze
Enter Air: Rośniemy razem z polską turystyką. W planach sześć nowych samolotów
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama