Co drugi samolot Ryanaira z Modlina nie odleci. Wiemy, które połączenia znikną

Jak informowała w czwartek irlandzka linia lotnicza, zamierza ona wycofać od sezonu zimowego z lotniska w Modlinie połowę swoich lotów. Jej zdaniem właściciele tego portu lotniczego nie są skłonni do satysfakcjonujących ustępstw w kwestii nowych opłat pobieranych za obsługę pasażerów.

Publikacja: 16.08.2024 16:11

Z zimowego rozkładu lotów Ryanaira z Modlina zniknie kilka kierunków

Z zimowego rozkładu lotów Ryanaira z Modlina zniknie kilka kierunków

Foto: Filip Frydrykiewicz

W czwartkowym komunikacie przewoźnik nie podał, jakie trasy z Modlina zamierza skreślić z rozkładu. Dzisiaj dowiedzieliśmy się, że chodzi o 11 połączeń (wcześniej skasował cztery, w tym do Ammanu i Edynburga). Wśród nich są Budapeszt, Katania, Ryga, Oslo-Torp, Sztokholm–Arlanda, Walencja i Neapol.

Czytaj więcej

Kolejne cięcie połączeń Ryanaira w Modlinie. Powodem "nieudane negocjacje”

- Dodatkowo ograniczamy też liczbę tygodniowych rotacji na 18 z 22 pozostałych tras. Będą to między innymi Dublin, Alicante, Wiedeń, Lizbona, Tirana i Paryż - relacjonuje nam Alicja Wójcik-Gołębiowska, dyrektor krajowy i szef komunikacji na Europę Centralną i kraje nadbałtyckie w Ryanairze. - Ze 140 rotacji tygodniowo zostaje 70 - dodaje.

Ryanair uważa, że lotnisko w Modlinie jest za drogie

Jak deklarował cytowany w sobotniej informacji dyrektor handlowy linii lotniczej Jason McGuinness, mimo że negocjacje z kierownictwem lotniska trwają już ponad rok, jego firma jest ciągle gotowa prowadzić rozmowy. Tym bardziej, że we wrześniu ma się zmienić zarząd lotniska w Modlinie.

– Obecnie zarząd lotniska jest w trakcie zmiany, i nie ma nikogo, kto chciałby podejmować decyzje dotyczące rozwoju, dopóki nie zostanie powołany nowy zespół zarządzający – mówił.

Od jesieni wszystkich przewoźników korzystających z lotniska w Modlinie obowiązują nowe, wyższe stawki opłat. Wcześniej jedyny regularny przewoźnik, czyli Ryanair, korzystał z wyjątkowo niskich taryf wynegocjowanych dziesięć lat wcześniej.

McGuinness zapowiedział też, że w związku z reorganizacją swojej obecności w Modlinie i konieczności ponoszenia wyższych opłat, będzie musiał podnieść ceny biletów.

– Nie możemy zaakceptować tych długich opóźnień ani ponosić strat w Modlinie w sezonie zimowym 2024, oferując bardzo niskie ceny, podczas gdy zarząd [lotniska w Modlinie] próbuje narzucić opłaty charakterystyczne dla głównych portów lotniczych. Żałujemy tych cięć, ale stworzą one więcej możliwości rozwoju na innych polskich lotniskach, w tym na Lotnisku Chopina w Warszawie, gdzie z zadowoleniem przyjmujemy niedawną decyzję rządu o zwiększeniu przepustowości do 30 milionów pasażerów rocznie – dodawał.

Lotnisko w Modlinie – nie ma Ryanaira, nie ma pasażerów

Ryanair ograniczył już wcześniej swoją aktywność w Modlinie o kilkanaście procent. Liczba pasażerów w porównaniu z poprzednim rokiem spadła od początku roku o 320 tysięcy.

Pełniący obowiązki prezes Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin Tomasz Szymczak w rozmowie z rynkiem-lotniczym.pl deklarował, że jego lotnisko jest bardzo atrakcyjne dla linii lotniczych, ponieważ odprawa pasażerów odbywa się szybko i jest czynne siedem dni w tygodniu, nawet 24 godziny na dobę. Prowadzi też rozmowy z Wizz Airem. Ale nic więcej nie chciał zdradzić, zasłaniając się ich poufnością.

W czwartkowym komunikacie przewoźnik nie podał, jakie trasy z Modlina zamierza skreślić z rozkładu. Dzisiaj dowiedzieliśmy się, że chodzi o 11 połączeń (wcześniej skasował cztery, w tym do Ammanu i Edynburga). Wśród nich są Budapeszt, Katania, Ryga, Oslo-Torp, Sztokholm–Arlanda, Walencja i Neapol.

- Dodatkowo ograniczamy też liczbę tygodniowych rotacji na 18 z 22 pozostałych tras. Będą to między innymi Dublin, Alicante, Wiedeń, Lizbona, Tirana i Paryż - relacjonuje nam Alicja Wójcik-Gołębiowska, dyrektor krajowy i szef komunikacji na Europę Centralną i kraje nadbałtyckie w Ryanairze. - Ze 140 rotacji tygodniowo zostaje 70 - dodaje.

Linie Lotnicze
Szwecja znosi podatek lotniczy. Rząd: Szkodzi naszemu lotnictwu
Linie Lotnicze
Prezes Ryanaira zmienia zdanie w sprawie pakietów wakacyjnych. „Nie wykluczam”
Linie Lotnicze
Chińczycy dają lepsze ceny biletów lotniczych. Brukseli przestaje się to podobać
Linie Lotnicze
Roczne karnety Wizz Aira wyprzedały się na pniu. Przewoźnik chce dorzucić więcej
Materiał Promocyjny
Energetycznych wyspiarzy będzie przybywać
Linie Lotnicze
Ryanair grozi niemieckiemu rządowi. „Znieście podatek albo się wyprowadzimy”