W całym 2019 roku w Modlinie obsłużono 3 106 041 pasażerów, czyli 24 056 więcej niż w 2018 roku. Dało to wzrost o niecały 1 procent, licząc rok do roku – informuje w komunikacie port lotniczy.
W sezonie letnim rozpoczęły się pierwsze w historii tego lotniska loty czarterowe. Wystartowały z nimi biura podróży TUI Poland, Itaka, Grecos i Coral Travel. Ich samoloty latały do Antalii w Turcji, na Kefalonię, Kretę i Zakintos w Grecji, do Malagi w Hiszpanii, Warny w Bułgarii, Hammametu w Tunezji i Tirany w Albanii. W sumie skorzystało z nich 92 tysiące pasażerów.
22 sierpnia 2019 r. na lotnisku w Modlinie padł rekord liczby obsłużonych pasażerów. Było ich 11 310 i jest to najlepszy wynik w historii tego portu. Podobnie cały sierpień był rekordowy z liczbą 303 133 pasażerów w jednym miesiącu – podkreśla w komunikacie dyrektor marketingu Marek Rymkiewicz.
„Wcześniej, 16 lipca 2019, licznik pasażerów korzystających z usług lotniska Warszawa/Modlin przekroczył kolejną rekordową liczbę – 16 milionów. Stało się to zaledwie siedem lat od rozpoczęcia operacji lotniczych na Lotnisku. W najbardziej gorącym okresie roku Lotnisko obsługiwało 60 połączeń: 52 regularne i osiem czarterowych” – czytamy w komunikacie.
Z kolei w czerwcu 2019 r. Modlin jako pierwszy port regionalny w Polsce wyposażył się w system odprawy z użyciem bramek biometrycznych. Dzięki zainstalowaniu pięciu takich urządzeń „proces odprawy granicznej został maksymalnie zautomatyzowany i uproszczony. Kontrola trwa od kilku do kilkunastu sekund. Dzięki temu możliwe jest sprawne i bezpieczne przeprowadzenie kontroli granicznej wszystkich pasażerów typowego samolotu średniego zasięgu, typu Boeing 737 czy Airbus A320 w około 12-13 minut”.