Firma, która zarządza Lotniskiem Chopina i ma udziały w kilku innych portach krajowych wypracowała zysk ze sprzedaży w wysokości 450,5 milionów złotych, czyli o ponad 13 procent większy niż w roku 2018 – informuje PPL w komunikacie prasowym. Zysk netto przedsiębiorstwa wyniósł 356 milionów złotych. Dla porównania – w 2018 roku przedsiębiorstwo miało 66 milionów złotych straty netto, przy czym wynikała ona z oddania spółki budującej hotele przy lotniskach i zarządzającej nimi, Chopin Airport Development (obecnie w składzie Polskiego Holdingu Hotelowego), skarbu państwa.

CZYTAJ TEŻ: LOT: W 2019 roku 10 milionów pasażerów, 114 milionów złotych zysku

Jak czytamy w komunikacie, wyniki finansowe za rok 2020 będą mniejsze ze względu na pandemię koronawirusa. W sierpniu z usług Lotniska Chopina skorzystało 653 tys. pasażerów, co w porównaniu z ubiegłym rokiem oznaczało spadek o 66,4 procent. Podobnie kształtuje się liczba pasażerów obsłużonych od początku roku. Do sierpnia włącznie było ich 4,274 miliona, czyli o dwie trzecie mniej niż w zeszłym roku.