Zarząd liczyć będzie czterech członków, każdy z nich pełni swoją funkcję społecznie - czytamy w komunikacie Związku Regionalnych Portów Lotniczych.

Prezesem ZRPL ponownie został Artur Tomasik, na co dzień prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, które zarządza lotniskiem w Katowicach.

Artur Tomasik

Artur Tomasik

ZRPL

Tomasik jest menedżerem z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu w branży finansowej i lotniczej, a także w nadzorze spółek krajowych i zagranicznych. Od ponad 10 lat pełni funkcję przewodniczącego Rady Programowej Centrum Kształcenia Kadr Lotnictwa Cywilnego przy Politechnice Śląskiej w Gliwicach, a od 2019 roku przewodniczy Radzie Uczelni Politechniki Śląskiej.

Jest absolwentem Wydziału Elektroniki, Automatyki i Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach, ukończył też studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Międzynarodowej Szkole Bankowości i Finansów tamże. Ma dyplom MBA (Master of Business Administration) i dyplom Akademie für Führungskräfte der Wirtschaft w Bad Harzburg.

Na stanowisko wiceprezesa, także na kolejną kadencję, powołany został prezes Portu Lotniczego Poznań-Ławica Mariusz Wiatrowski.

Mariusz Wiatrowski

Mariusz Wiatrowski

ZRPL

Poznańskim lotniskiem Wiatrowski kieruje od 2006 roku. Przedtem kierował między innymi Pocztą Polską, Powszechnym Towarzystwem Emerytalnym i OFE Pocztylionem oraz oddziałem ING Banku Śląskiego.

Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a także studiów podyplomowych z zarządzania i finansowania w transporcie lotniczym w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Wiceprezesem trzeci raz został Radosław Włoszek, od 2016 roku prezes portu lotniczego Kraków-Balice.

Radosław Włoszek

Radosław Włoszek

ZRPL

W latach 2006-2008 Włoszek był dyrektorem i prezesem Przedsiębiorstwa Usług Hotelarskich i Turystycznych „Kraków”. W latach 2009-2016 kierował działem zarządzania majątkiem i administracji w Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa w Katowicach. Był członkiem rad nadzorczych Śląskiego Rynku Hurtowego Obroki w Katowicach, Grupy CZH w Katowicach, Zakładu Wodociągów i Kanalizacji „Wod-Kan” w Bełchatowie i Enei w Poznaniu.

Jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego, studiów podyplomowych w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie i na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Ukończył także studia Executive Master of Business Administration w Krakowskiej Szkole Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego.

Pierwszy raz stanowisko wiceprezesa ZRPL objął prezes Portu Lotniczego Lublin Andrzej Hawryluk.

Andrzej Hawryluk

Andrzej Hawryluk

ZRPL

Z branżą lotniczą związany od początku kariery zawodowej. Przez wiele lat pracował w Przedsiębiorstwie Państwowym „Porty Lotnicze” (PPL) jako dyrektor biura spraw pracowniczych i zastępca naczelnego dyrektora PPL - dyrektora pionu inwestycji. Odpowiadał za realizację strategicznych dla przedsiębiorstwa inwestycji. W Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej był dyrektorem Ośrodka Szkolenia Lotniczego szkolącego kontrolerów ruchu lotniczego i dyrektorem biura bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego w ruchu lotniczym. Był też członkiem rad nadzorczych spółek Chopin Airport Development, Port Lotniczy Gdańsk, LOT Usługi Lotniskowe w Krakowie i POZ-LOT Usługi Lotniskowe. Od czerwca 2021 roku jest członkiem rady nadzorczej spółki Łęczyńska Energetyka w Bogdance.

Ukończył Wyższą Oficerska Szkołę Lotniczą w Dęblinie (ruch lotniczy) i Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej (sterowanie ruchem w transporcie), a także studia podyplomowe z zarządzania przedsiębiorstwem na Politechnice Łódzkiej.

Czytaj więcej

Branża lotnicza do premiera o podwyżkach na lotniskach: To ruch niszczący

- Regionalne porty lotnicze niezmiennie są jednym z filarów branży lotniczej w Polsce, odpowiadają za obsługę 60 procent ruchu pasażerskiego. Pozytywnie wpływają na zrównoważony rozwój państwa między innymi w obszarze turystyki, logistyki, nauki i inwestycji zagranicznych - mówi nowo mianowany prezes ZRPL Artur Tomasik, cytowany w komunikacie.

- Pandemia koronawirusa spowodowała największy kryzys w historii branży lotniczej, który nie ominął lotnisk w regionach. Od początku pandemii ZRPL aktywnie zabiega o pomoc i wsparcie rządu dla lotnisk regionalnych jako ważnego ogniwa infrastruktury strategicznej i dużego pracodawcy w branży lotniczej. Razem z innymi uczestnikami rynku, na przykład liniami lotniczymi, staramy się także o to, żeby w trudnym dla lotnictwa czasie władza lotnicza nie obciążała lotnisk i przewoźników dodatkowymi kosztami. Dlatego sprzeciwiamy się planowanej 70-procentowej podwyżce nawigacyjnych opłat terminalowych na lotniskach regionalnych. Wprowadzenie tak drastycznej podwyżki ograniczy możliwości odbudowy ruchu po potężnym kryzysie i ponownie zachwieje i tak już bardzo trudną sytuacją finansową wszystkich polskich lotnisk regionalnych - dodaje Tomasik.

Związek Regionalnych Portów Lotniczych został powołany w celu zorganizowania i usystematyzowania współpracy między regionalnymi portami lotniczymi w Polsce. Głównym celem organizacji jest ochrona praw i reprezentowanie interesów swoich członków wobec związków zawodowych pracowników, władz państwowych i samorządowych. Inne ważne obszary działalności związku to wspieranie procesów inwestycyjnych w lotniczych portach regionalnych, wspieranie ich modernizacji i restrukturyzacji, poszukiwanie zasilania kapitałowego i finansowego, opracowywanie wspólnych standardów jakości funkcjonowania lotnisk regionalnych.