Mniej chętnych na nocleg w trzech gwiazdkach

Pixabay

W lutym najmocniej podrożały noclegi w obiektach niekategoryzowanych i hotelach o standardzie jednej gwiazdki. Mimo to najwięcej udziału w rynku straciły hotele trzygwiazdkowe – podaje serwis Hotele.pl

Z danych serwisu Hotele.pl wynika, że w lutym średnia cena noclegu sięgnęła 235 złotych 35 groszy i była o 2,23 procent wyższa niż rok wcześniej. Najmocniej podrożały noclegi w obiektach niekategoryzowanych (wzrost o 2,84 procent, do 186 złotych 96 groszy) i w hotelach o standardzie jednej gwiazdki (wzrost o 2,77 procent, do 166 złotych 65 groszy).

Średnia cena noclegu wzrosła we wszystkich typach obiektów. Najmniejszy wzrost odnotowano w przypadku hoteli 2-gwiazdkowych (wzrost o 0,53 procent, do 196 złotych 5 groszy).

Luty był kolejnym miesiącem, w którym serwis zaobserwował w łącznej liczbie rezerwacji znaczny spadek udziału hoteli 3-gwazdkowych. W analizowanym okresie udział ten wyniósł 48,11 procent i był o 2,12 punktu procentowego niższy niż w tym samym okresie rok wcześniej. W analizowanym okresie udział w rynku rezerwacji powiększyły najdroższe obiekty: o standardzie czterech gwiazdek (udział 23,42 procent, wzrost o 1,2 punktu procentowego) i hotele 5-gwiazdkowe (udział 2,19 procent, wzrost o 0,48 punktu procentowego). Największy wzrost udziału w rynku uzyskały jednak obiekty nieskategoryzowane. W lutym wybrało je 14,62 procent klientów serwisu Hotele.pl, co oznacza wzrost (w ujęciu rok do roku) o 1,93 punktu procentowego.

W lutym największa liczba rezerwacji przypadła na hotele w Warszawie, których udział w łącznej liczbie rezerwacji wyniósł 25,9 procent (wzrost o 2,14 punktu procentowego, porównując rok do roku). Drugim co do popularności miastem był Wrocław (7,6 procent, spadek o 0,2 punktu procentowego), a trzecim – Poznań (5 procent, spadek o 0,33 punktu procentowego).

Klienci serwisu Hotele.pl rezerwowali nocleg średnio na 7 dni przed planowaną datą przyjazdu, czyli o 0,24 dnia później niż w tym samym czasie rok wcześniej.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Orbis nie będzie już zarządzał hotelami

Orbis postanowił niedawno podzielić działalność na dwie części: zarządzanie hotelami i zarządzanie nieruchomościami, których ...

LOT: Poleć z naszymi najlepszymi pilotami

„Dla moich gości wszystko musi być dopięte na ostatni guzik” – zapewnia głos z ...

Więcej turystów w Polsce to więcej noclegów

O 8,5 procent wzrosła liczba turystów korzystających z bazy noclegowej w pierwszym kwartale tego ...

Upiorne dynie podbiły Nowy Jork

Statuę Wolności, dinozaury, szkielety, pola upiornych kwiatów i wiele innych rzeźb wykonanych z podświetlonych ...

Rainbow: 165 milionów złotych nowej gwarancji

Biuro podróży Rainbow zawarło dzisiaj umowę na gwarancję na kolejny rok. Opiewa ona na ...

UFO wstrzymuje ruch na niemieckich lotniskach

Od północy strajkuje personel kabinowy Lufthansy. Z tego powodu linia lotnicza musiała odwołać ponad ...