Kanary chcą mieć swój portal rezerwacyjny

Minister turystyki Wysp Kanaryjskich ogłosiła start programu transformacji cyfrowej turystyki. Region chce być mniej zależny od pośredników przy pozyskiwaniu klientów, ale dalej stawia na współpracę z biurami podróży i internetowymi agencjami turystycznymi.

Publikacja: 18.02.2021 07:56

Kanary chcą mieć swój portal rezerwacyjny

Foto: Fot. Pixabay

Minister turystyki, przemysłu i handlu Wysp Kanaryjskich Yaiza Castilla zapowiedziała rozpoczęcie procesu transformacji cyfrowej branży turystycznej. Plan został opracowany we współpracy z Turismo de Islas Canarias, agendą publiczną odpowiedzialną za promocję turystyczną regionu. Obejmuje on między innymi stworzenie platformy internetowej, przez którą będzie można bezpośrednio zamówić usługi turystyczne. Jak mówi minister, chodzi o rozwiązania na przyszłość, dzięki którym Kanary nadal będą wiodącym kierunkiem turystycznym pod względem nie tylko liczby przyjazdów, ale też wysokości przychodów.

CZYTAJ TEŻ: Teneryfa: Zakładamy linię lotniczą. Przywieziemy sobie turystów

Z wykorzystaniem internetu rzeczy zbierane będą dane na temat aktywności turystycznej gości i miejsc, które odwiedzają. Kolejny element planu to stworzenie platformy sprzedażowej, przez którą usługodawcy kanaryjscy będą mogli nawiązywać kontakty z firmami turystycznymi. Program obejmuje także uruchomienie kanału sprzedaży bezpośredniej i wykorzystywanie innowacyjnych rozwiązań służących ochronie środowiska.

Minister zapewnia, że nie chce zastąpić touroperatorów i internetowych agentów, którzy nadal będą odgrywać dużą rolę w pozyskiwaniu gości. Chodzi raczej o uzupełnienie istniejących kanałów sprzedaży. Castilla broni też pomysłu łączenia działań promocyjnych i sprzedażowych, bo tego oczekują klienci poszukujący bardziej autentycznych doświadczeń, których nie oferują dziś największe platformy sprzedażowe.

ZOBACZ TAKŻE: Wyspy Kanaryjskie bez turystów. Tak pusto jeszcze nie było

Celem szefowej kanaryjskiej turystyki jest także zapewnienie większej niezależności regionowi. Chce ona również, by łańcuch sprzedaży został poszerzony na inne sektory gospodarki.

Ministerstwo będzie rozwijać i wdrażać program przez pięć lat (od 2021 do 2026 roku), a jego budżet wyniesie 53,5 miliona euro.

Minister turystyki, przemysłu i handlu Wysp Kanaryjskich Yaiza Castilla zapowiedziała rozpoczęcie procesu transformacji cyfrowej branży turystycznej. Plan został opracowany we współpracy z Turismo de Islas Canarias, agendą publiczną odpowiedzialną za promocję turystyczną regionu. Obejmuje on między innymi stworzenie platformy internetowej, przez którą będzie można bezpośrednio zamówić usługi turystyczne. Jak mówi minister, chodzi o rozwiązania na przyszłość, dzięki którym Kanary nadal będą wiodącym kierunkiem turystycznym pod względem nie tylko liczby przyjazdów, ale też wysokości przychodów.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Za rok ponad milion Polaków w Egipcie. „Rozmawiamy o zniesieniu paszportów”
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne. 200 milionów odsłon w Europie