Minister turystyki, przemysłu i handlu Wysp Kanaryjskich Yaiza Castilla zapowiedziała rozpoczęcie procesu transformacji cyfrowej branży turystycznej. Plan został opracowany we współpracy z Turismo de Islas Canarias, agendą publiczną odpowiedzialną za promocję turystyczną regionu. Obejmuje on między innymi stworzenie platformy internetowej, przez którą będzie można bezpośrednio zamówić usługi turystyczne. Jak mówi minister, chodzi o rozwiązania na przyszłość, dzięki którym Kanary nadal będą wiodącym kierunkiem turystycznym pod względem nie tylko liczby przyjazdów, ale też wysokości przychodów.
CZYTAJ TEŻ: Teneryfa: Zakładamy linię lotniczą. Przywieziemy sobie turystów
Z wykorzystaniem internetu rzeczy zbierane będą dane na temat aktywności turystycznej gości i miejsc, które odwiedzają. Kolejny element planu to stworzenie platformy sprzedażowej, przez którą usługodawcy kanaryjscy będą mogli nawiązywać kontakty z firmami turystycznymi. Program obejmuje także uruchomienie kanału sprzedaży bezpośredniej i wykorzystywanie innowacyjnych rozwiązań służących ochronie środowiska.
Minister zapewnia, że nie chce zastąpić touroperatorów i internetowych agentów, którzy nadal będą odgrywać dużą rolę w pozyskiwaniu gości. Chodzi raczej o uzupełnienie istniejących kanałów sprzedaży. Castilla broni też pomysłu łączenia działań promocyjnych i sprzedażowych, bo tego oczekują klienci poszukujący bardziej autentycznych doświadczeń, których nie oferują dziś największe platformy sprzedażowe.
ZOBACZ TAKŻE: Wyspy Kanaryjskie bez turystów. Tak pusto jeszcze nie było