Instytut Demoskopii Allensbach przeprowadził na zlecenie „Frankfurter Allgemeine Zeitung” badanie, z którego chciał się dowiedzieć, jak Niemcy reagują na rosnące ceny, pisze tamtejszy portal branży turystycznej Reisevor-9. Okazuje się, że wiele osób odczuwa skutki inflacji w swoim codziennym życiu i już na nie reaguje.
Generalnie 71 procent osób martwi się rosnącymi kosztami życia. Na pytanie, jakie działania w związku z tym podejmują, 54 procent pytanych odpowiada, że zwraca większą uwagę na ceny, 47 procent zamierza ograniczyć ogrzewanie, a 45 procent będzie żyło oszczędniej. 37 procent mówi, że będzie mniej jeździć samochodem, a 32 procent zamierza to robić w bardziej oszczędny sposób. 18 procent zamierza ograniczyć liczbę wyjazdów na urlop, a 16 procent przesuwa większe zakupy. 13 procent częściej korzysta z środków komunikacji miejskiej, dla 17 procent nic się nie zmieniło.
Czytaj więcej
Od wybuchu wojny w Ukrainie Niemcy stali się ostrożniejsi w kupowaniu wyjazdów - wynika z ankiety przeprowadzonej wśród pracowników tamtejszej branży turystycznej.
Wyniki badania pokazują, że Niemcy nie chcą rezygnować z wyjazdów, co jest dobrą informacją dla branży turystycznej. Z drugiej strony prawie jedna piąta deklaruje, że albo zaoszczędzi na wyjeździe, albo zamierza wydawać mniej w jego trakcie.