Linia wycieczkowa Norwegian Cruise Line (NCL) przeprowadziła badanie wśród brytyjskich turystów, które miało pokazać ich zwyczaje wyjazdowe - donosi portal Schengen Visa Info. Ponad 73 procent osób przyznaje, że ich wyjazdy nie różnią się zasadniczo od tych wcześniej odbytych. Trzy czwarte chętnie wybiera nawet ten sam hotel.
55 procent podróżnych, którzy wracają do tego samego miejsca, twierdzi, że nie ma powodu, aby je zmieniać na inne, a 30 procent przyznaje, że nie lubi planować. Kolejne 27 procent za każdym razem chce widzieć znajome twarze. Z drugiej strony 17 procent przyznaje, że chętnie wybrałoby się w jakieś nowe miejsce, 15 procent twierdzi, że męczy je to samo jedzenie, a 13 procent chciałoby poznać nowych ludzi.
Czytaj więcej
Rodziny o 50 procent chętniej niż przed pandemią rezerwują teraz wyjazdy u agentów turystycznych lub touroperatorów - wynika z ostatniej analizy brytyjskiej organizacji branżowej ABTA. Wszystko dlatego, że podróż zorganizowana daje większe poczucie bezpieczeństwa.
W grupie osób gotowych do odkrywania 43 procent potrzebuje wsparcia przy planowaniu wyjazdu, a 49 procent chce, żeby ktoś wyszukał im lepsze oferty. Około 44 procent szuka porady, czego unikać w czasie podróży, a 41 procent potrzebuje wskazówek, dokąd się wybrać.
Zdaniem Gary'ego Anslowa, dyrektora ds. sprzedaży na Wielką Brytanię i Islandię w NCL, rola agenta podróży nigdy nie była ważniejsza, bo, jak pokazują badania, prawie 50 procent Brytyjczyków potrzebuje wskazówek przy poszukiwaniu miejsca na wakacje.