W ostatnim roku sytuacja branży turystycznej nadal była trudna. Niepewność związana z planowaniem wyjazdów sprawia, że klienci bardziej niż kiedykolwiek potrzebują zaufanych doradców. Takimi są członkowie ABTA - przekonuje ta organizacja w spocie reklamowym i podkreśla, że wszyscy oni podpisują kodeks postępowania ABTA, który reguluje takie dziedziny, jak rzetelna reklama, uczciwe warunki handlowe, możliwość dokonywania zmian w rezerwacjach i rozpatrywanie reklamacji.
W najnowszej kampanii reklamowej klienci biur agencyjnych i organizatorów podkreślają wygodę korzystania z usług doradców, dostęp do wszelkich informacji potrzebnych przy podejmowaniu decyzji o wyjeździe, a także pomoc w nieprzewidzianych sytuacjach. Wielu z nich albo mieszkało za granicą, albo odwiedziło miejsca, które teraz polecają klientom, dlatego mają rzetelną wiedzę, którą chętnie dzielą się z turystami.
Czytaj więcej
O 25 procent bardziej niż przed pandemią klienci są gotowi zarezerwować wyjazd u profesjonalnego doradcy turystycznego – wynika z badania zleconego przez brytyjską organizację branżową ABTA.
Profesjonalni sprzedawcy wyjaśnią też, jakie są wytyczne poszczególnych państw w zakresie podróżowania, jakie warunki należy spełnić przy powrocie do domu, jakich zasad trzeba przestrzegać na miejscu, a także jak wyglądają wyjazdy do Unii Europejskiej po brexicie.
ABTA przypomina też o ochronie finansowej klientów - jeśli kupią oni wycieczkę od legalnie działającego biura podróży, to nawet w wypadku ogłoszenia przez nie niewypłacalności otrzymają zwrot kosztów.