Brytyjczycy o agentach turystycznych: Pewność, bezpieczeństwo, eksperckość

O 25 procent bardziej niż przed pandemią klienci są gotowi zarezerwować wyjazd u profesjonalnego doradcy turystycznego – wynika z badania zleconego przez brytyjską organizację branżową ABTA.

Publikacja: 23.07.2021 06:09

Brytyjczycy o agentach turystycznych: Pewność, bezpieczeństwo, eksperckość

Foto: Fot. Adobe Stock

ABTA, organizacja zrzeszająca touroperatorów i agentów turystycznych w Wielkiej Brytanii, przeprowadziła badanie, w którym zapytała o ocenę swojego wizerunku. Chodziło o to, by zbadać, na ile logo ABTA jest dla potencjalnego klienta potwierdzeniem, że powierza organizowanie swoich wakacji profesjonaliście.

ZOBACZ TEŻ: Ekspert do agentów turystycznych: Załóżcie własne biuro podróży

Dyrektor zarządzający ABTA Mark Tanzer, komentując wyniki, podkreśla, że konsumenci są o 25 procent bardziej skłonni zarezerwować wyjazd u specjalisty niż miało to miejsce przed pandemią. Jako główny powód wymieniają pewność, że doradca o nich zadba, poza tym chcą skorzystać z jego wiedzy i doświadczenia.

O 25 procent wzrosła także gotowość do skorzystania ze zorganizowanej imprezy turystycznej. Przemawiają za tym dobry stosunek ceny do jakości, ochrona finansowa i wygoda zakupów.

CZYTAJ TEŻ: Brytyjczycy wracają do agentów turystycznych. Przed biurami kolejki

Badanie pokazało, że marka ABTA dobrze kojarzy się Brytyjczykom. Około trzy czwarte łączy je z takimi słowami jak „pewność”, „eksperci”, „bezpieczeństwo” i „niezawodność”. Jak podkreśla Tanzer, firmy, które mogą posługiwać się logo ABTA, również na tym skorzystają.

Dyrektor przyznaje, że na razie z powodu regulacji wprowadzanych w związku z pandemią koronawirusa sytuacja branży turystycznej nadal jest bardzo trudna, ale zaufanie, jakie klienci mają do agentów turystycznych i touroperatorów, daje nadzieję na lepszą przyszłość.

ABTA, organizacja zrzeszająca touroperatorów i agentów turystycznych w Wielkiej Brytanii, przeprowadziła badanie, w którym zapytała o ocenę swojego wizerunku. Chodziło o to, by zbadać, na ile logo ABTA jest dla potencjalnego klienta potwierdzeniem, że powierza organizowanie swoich wakacji profesjonaliście.

ZOBACZ TEŻ: Ekspert do agentów turystycznych: Załóżcie własne biuro podróży

Biura Podróży
Polak ponownie we władzach europejskiej organizacji branży turystycznej
Biura Podróży
Aleksandra Dmytrasz prezeską touroperatorów i agentów turystycznych w PIT
Biura Podróży
Więcej Niemców wyjedzie na wakacje – duży ruch w biurach podróży
Biura Podróży
TUI wraca na giełdę do Frankfurtu. Upadek FTI poprawił notowania touroperatora
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Biura Podróży
W biurach podróży mapa cen czerwona od podwyżek. Są tylko cztery wyjątki
Biura Podróży
Zmiany w zarządzie biura podróży Rainbow. Pierwszy raz kobieta we władzach