Brytyjczycy o agentach turystycznych: Pewność, bezpieczeństwo, eksperckość

O 25 procent bardziej niż przed pandemią klienci są gotowi zarezerwować wyjazd u profesjonalnego doradcy turystycznego – wynika z badania zleconego przez brytyjską organizację branżową ABTA.

Publikacja: 23.07.2021 06:09

Brytyjczycy o agentach turystycznych: Pewność, bezpieczeństwo, eksperckość

Foto: Fot. Adobe Stock

ABTA, organizacja zrzeszająca touroperatorów i agentów turystycznych w Wielkiej Brytanii, przeprowadziła badanie, w którym zapytała o ocenę swojego wizerunku. Chodziło o to, by zbadać, na ile logo ABTA jest dla potencjalnego klienta potwierdzeniem, że powierza organizowanie swoich wakacji profesjonaliście.

ZOBACZ TEŻ: Ekspert do agentów turystycznych: Załóżcie własne biuro podróży

Dyrektor zarządzający ABTA Mark Tanzer, komentując wyniki, podkreśla, że konsumenci są o 25 procent bardziej skłonni zarezerwować wyjazd u specjalisty niż miało to miejsce przed pandemią. Jako główny powód wymieniają pewność, że doradca o nich zadba, poza tym chcą skorzystać z jego wiedzy i doświadczenia.

O 25 procent wzrosła także gotowość do skorzystania ze zorganizowanej imprezy turystycznej. Przemawiają za tym dobry stosunek ceny do jakości, ochrona finansowa i wygoda zakupów.

CZYTAJ TEŻ: Brytyjczycy wracają do agentów turystycznych. Przed biurami kolejki

Badanie pokazało, że marka ABTA dobrze kojarzy się Brytyjczykom. Około trzy czwarte łączy je z takimi słowami jak „pewność”, „eksperci”, „bezpieczeństwo” i „niezawodność”. Jak podkreśla Tanzer, firmy, które mogą posługiwać się logo ABTA, również na tym skorzystają.

Dyrektor przyznaje, że na razie z powodu regulacji wprowadzanych w związku z pandemią koronawirusa sytuacja branży turystycznej nadal jest bardzo trudna, ale zaufanie, jakie klienci mają do agentów turystycznych i touroperatorów, daje nadzieję na lepszą przyszłość.

ABTA, organizacja zrzeszająca touroperatorów i agentów turystycznych w Wielkiej Brytanii, przeprowadziła badanie, w którym zapytała o ocenę swojego wizerunku. Chodziło o to, by zbadać, na ile logo ABTA jest dla potencjalnego klienta potwierdzeniem, że powierza organizowanie swoich wakacji profesjonaliście.

ZOBACZ TEŻ: Ekspert do agentów turystycznych: Załóżcie własne biuro podróży

Biura Podróży
35 lat Itaki: 10 milionów klientów i największy zysk w historii
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biura Podróży
Majówka - kierunek zagranica. „To przez mocną złotówkę i złą pogodę w Polsce”
Biura Podróży
Zuzanna Sprycha na czele Turystycznej Organizacji Otwartej
Biura Podróży
Wakacje z biurem podróży. Grecja i Hiszpania tańsze niż Bułgaria i Turcja
Biura Podróży
Do kogo po tanie wakacje w dobrych hotelach? Zdecydowanie prowadzi jedno biuro podróży