ABTA, organizacja zrzeszająca touroperatorów i agentów turystycznych w Wielkiej Brytanii, przeprowadziła badanie, w którym zapytała o ocenę swojego wizerunku. Chodziło o to, by zbadać, na ile logo ABTA jest dla potencjalnego klienta potwierdzeniem, że powierza organizowanie swoich wakacji profesjonaliście.

ZOBACZ TEŻ: Ekspert do agentów turystycznych: Załóżcie własne biuro podróży

Dyrektor zarządzający ABTA Mark Tanzer, komentując wyniki, podkreśla, że konsumenci są o 25 procent bardziej skłonni zarezerwować wyjazd u specjalisty niż miało to miejsce przed pandemią. Jako główny powód wymieniają pewność, że doradca o nich zadba, poza tym chcą skorzystać z jego wiedzy i doświadczenia.

O 25 procent wzrosła także gotowość do skorzystania ze zorganizowanej imprezy turystycznej. Przemawiają za tym dobry stosunek ceny do jakości, ochrona finansowa i wygoda zakupów.

CZYTAJ TEŻ: Brytyjczycy wracają do agentów turystycznych. Przed biurami kolejki

Badanie pokazało, że marka ABTA dobrze kojarzy się Brytyjczykom. Około trzy czwarte łączy je z takimi słowami jak „pewność”, „eksperci”, „bezpieczeństwo” i „niezawodność”. Jak podkreśla Tanzer, firmy, które mogą posługiwać się logo ABTA, również na tym skorzystają.

Dyrektor przyznaje, że na razie z powodu regulacji wprowadzanych w związku z pandemią koronawirusa sytuacja branży turystycznej nadal jest bardzo trudna, ale zaufanie, jakie klienci mają do agentów turystycznych i touroperatorów, daje nadzieję na lepszą przyszłość.