Nowa kampania promocyjna Stambułu koncentruje się na kuchni, zakupach i sztuce - informuje w komunikacie Biuro Radcy ds. Kultury i Informacji Ambasady Turcji w Polsce.
Tym tematom jej twórcy poświęcili spoty promocyjne („Taste in İstanbul is the New Cool”, „Shopping in İstanbul is the New Cool” i „Art in İstanbul is the New Cool”), które można obejrzeć m.in. na YouTubie. Jak zapewnia biuro, są one adresowane do odbiorców ze wszystkich grup wiekowych, o różnych gustach i możliwościach finansowych.
Czytaj więcej
Port morski Galata w Stambule to atrakcja sama w sobie. Podziemny terminal, sklepy i restauracja, której szefuje kucharz celebryta - nic dziwnego, że od momentu otwarcia w październiku zeszłego roku pojawia się tam coraz więcej statków wycieczkowych. Dzięki nim turystyka w kraju ma się szybciej odradzać po pandemii.
Filmy ukazują dynamizm i różnorodność miasta. Ten poświęcony sztuce kieruje uwagę na bogatą historię, zabytki, muzea (m.in. Muzeum Sztuki Nowoczesnej İstanbul Modern), wydarzenia artystyczne i kulturalne (m.in. targi sztuki Contemporary İstanbul czy Festiwal Szlaku Kulturowego Beyoğlu).
Spot kulinarny rozpoczyna się tradycyjnym śniadaniem z herbatą w filiżankach w kształcie tulipanów, serwowanym w restauracji z widokiem na miasto. Zachęca też do spróbowania znanych specjałów kuchni tureckiej, m.in. kotlecików köfte, kebabu od ulicznych sprzedawców, baklawy czy güllaç, czyli deseru ze skrobi kukurydzianej, wody różanej, mleka i cukru, podawanego z turecką kawą i lokum.