Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) we współpracy z Saksońską Organizacją Turystyczną (Tourismus Marketing Gesellschaft Sachsen, TMGS) organizuje od 11 do 15 września szczyt turystyczny Saxony Travel Summit - informuje w komunikacie prasowym DZT.

Udział potwierdziło około 80 biur podróży z 12 ważnych dla niemieckiej „przyjazdówki” krajów: Holandii, Szwajcarii, Austrii, Polski, Czech, Wielkiej Brytanii, Włoch, Francji, Belgii, Danii, Norwegii, Finlandii i Stanów Zjednoczonych.

Na zaplanowanych na 13 września warsztatach zaprezentuje się też około 50 wystawców z Saksonii.

Przedstawiciele biur podróży będą mogli wziąć udział w wycieczkach po Saksonii, między innymi do Drezna, Torgau, Lipska, Zwickau, Chemnitz, w Rudawy, na wyżynę Vogtland, do Górnych Łużyc, Krainy Łaby i Szwajcarii Saksońskiej.

Czytaj więcej

Niemcy: Turystyka przyjazdowa będzie zdrowieć do 2024 roku

- Wobec trudnych warunków, takich jak wojna w Ukrainie, wysoka inflacja, wzrost cen, kryzys energetyczny, zmieniona sytuacja geostrategiczna i niepewność co do dalszego rozwoju sytuacji związanej z koronawirusem, ważne jest teraz ukierunkowanie działań na rynki o szczególnie wysokim potencjale. Rynki europejskie oraz Stany Zjednoczone jako najważniejszy rynek daleki mają największy potencjał dla niemieckiej turystyki przyjazdowej, a także zapewniają najsilniejszy impuls w fazie ożywienia po pandemii - mówi prezes DZT Petra Hedorfer, cytowana w komunikacie.

- Saksoński szczyt turystyczny jest elementem działań związanych z promocją zagraniczną prowadzoną przez Tourismus Marketing Gesellschaft Sachsen. Po długiej nieobecności gości z zagranicy z powodu koronawirusa kontakt osobisty jest szczególnie ważny. Nasza strategia pozostawania w umysłach i sercach potencjalnych gości poprzez stałą informację w czasie pandemii już przynosi owoce. To także dzięki naszym przedstawicielom i ścisłej współpracy z DZT udało nam się utrzymać kontakt z branżą turystyczną z ważnych dla nas zagranicznych rynków źródłowych - dodaje prezes TMGS Veronika Hiebl.