Sieć agencji public relation i konsultingowych Travel Lifestyle Network (TLN) we współpracy z brytyjskim think tankiem Thrive i firmą analityczną Audience Net chciały dowiedzieć się, jakie trendy panują w turystyce wyjazdowej. Na ich zlecenie w pierwszym półroczu tego roku firma Global Web Index przepytała 179 446 osób z 28 krajów z 5 kontynentów.
Czytaj więcej
Niemiecki rząd ogłosił specjalną akcję, która ma wesprzeć rodziny, chcące jesienią wypocząć poza domem. Dofinansowanie sięgnie 90 procent. Żeby skorzystać ze wsparcia trzeba jednak spełnić pewne warunki.
Okazuje się, że największa grupa, bo 26 procent badanych, przy planowaniu podróży bierze pod uwagę głównie cenę i to, co może za nią dostać. Travel Lifestyle Network wysnuwa stąd wniosek, że biorąc pod uwagę wysoką inflację w różnych krajach na świecie, branża turystyczna będzie musiała zmierzyć się z nowymi wzorcami zachowań konsumenckich. - Badanie bardzo wyraźnie pokazuje, że rosnące koszty utrzymania będą mocno wpływać na podróżnych – mówi współzałożycielka TLN Hanna Kleber. - Jesienią i w 2023 roku o wyborach bardziej decydować będzie cena niż jakość.
Wyniki dla rynku niemieckiego pokazują, że w 2022 roku za granicę wyjechać chce 28 procent Niemców, po kraju podróżować ma 27 procent, przy czym 41,2 miliona wyjazdów ma mieć charakter wypoczynkowy, a 13,4 miliona służbowy. Z tych, którzy wybierają się w podróż własny kraj wybierze 34 procent, Hiszpanię 15 procent, Włochy 13 procent, a Grecję i Stany Zjednoczone po 10 procent.
Analiza pokazała też, które linie lotnicze cieszą się wśród niemieckich podróżnych największym uznaniem. Pierwsze miejsce należy do Lufthansy (58 procent), drugie do TUI (38 procent), na trzecim miejscu znalazł się Condor (34 procent). Pierwszą piątkę zamykają Eurowings (33 procent) i Emirates (27 procent).