Reklama
Rozwiń
Reklama

Badanie. Inflacja wzmacnia cenę jako kryterium wyboru podróży

Jednym z najważniejszych czynników decydujących o wyborze miejsca wypoczynku jest w dalszym ciągu cena - wynika z badania, w którym udział wzięło 180 tysięcy ludzi z 28 krajów.

Publikacja: 31.08.2022 02:28

Badanie. Inflacja wzmacnia cenę jako kryterium wyboru podróży

Foto: AFP, Omar Haj Kadour

Sieć agencji public relation i konsultingowych Travel Lifestyle Network (TLN) we współpracy z brytyjskim think tankiem Thrive i firmą analityczną Audience Net chciały dowiedzieć się, jakie trendy panują w turystyce wyjazdowej. Na ich zlecenie w pierwszym półroczu tego roku firma Global Web Index przepytała 179 446 osób z 28 krajów z 5 kontynentów.

Czytaj więcej

Dotowany urlop w Niemczech - obywatel płaci 10 procent, resztę państwo

Okazuje się, że największa grupa, bo 26 procent badanych, przy planowaniu podróży bierze pod uwagę głównie cenę i to, co może za nią dostać. Travel Lifestyle Network wysnuwa stąd wniosek, że biorąc pod uwagę wysoką inflację w różnych krajach na świecie, branża turystyczna będzie musiała zmierzyć się z nowymi wzorcami zachowań konsumenckich. - Badanie bardzo wyraźnie pokazuje, że rosnące koszty utrzymania będą mocno wpływać na podróżnych – mówi współzałożycielka TLN Hanna Kleber. - Jesienią i w 2023 roku o wyborach bardziej decydować będzie cena niż jakość.

Wyniki dla rynku niemieckiego pokazują, że w 2022 roku za granicę wyjechać chce 28 procent Niemców, po kraju podróżować ma 27 procent, przy czym 41,2 miliona wyjazdów ma mieć charakter wypoczynkowy, a 13,4 miliona służbowy. Z tych, którzy wybierają się w podróż własny kraj wybierze 34 procent, Hiszpanię 15 procent, Włochy 13 procent, a Grecję i Stany Zjednoczone po 10 procent.

Analiza pokazała też, które linie lotnicze cieszą się wśród niemieckich podróżnych największym uznaniem. Pierwsze miejsce należy do Lufthansy (58 procent), drugie do TUI (38 procent), na trzecim miejscu znalazł się Condor (34 procent). Pierwszą piątkę zamykają Eurowings (33 procent) i Emirates (27 procent).

Reklama
Reklama

W ujęciu europejskim wygrywa Ryanair (33 procent), na drugim miejscu wymieniana jest Lufthansa (32 procent), a na trzecim Easyjet (29 procent).

Generalnie ludzie planują wyjeżdżać za granicę, przy czym w tym roku największą chęć do tego wykazują przedstawiciele pokolenia baby boomer (19 procent). Wśród milenialsów odsetek ten wynosi 12 procent. W wypadku podróży krajowych jest odwrotnie – 28 procent milenialsów planuje odkrywać swój kraj, wśród boomersów odsetek ten wynosi 21 procent.

Sieć agencji public relation i konsultingowych Travel Lifestyle Network (TLN) we współpracy z brytyjskim think tankiem Thrive i firmą analityczną Audience Net chciały dowiedzieć się, jakie trendy panują w turystyce wyjazdowej. Na ich zlecenie w pierwszym półroczu tego roku firma Global Web Index przepytała 179 446 osób z 28 krajów z 5 kontynentów.

Okazuje się, że największa grupa, bo 26 procent badanych, przy planowaniu podróży bierze pod uwagę głównie cenę i to, co może za nią dostać. Travel Lifestyle Network wysnuwa stąd wniosek, że biorąc pod uwagę wysoką inflację w różnych krajach na świecie, branża turystyczna będzie musiała zmierzyć się z nowymi wzorcami zachowań konsumenckich. - Badanie bardzo wyraźnie pokazuje, że rosnące koszty utrzymania będą mocno wpływać na podróżnych – mówi współzałożycielka TLN Hanna Kleber. - Jesienią i w 2023 roku o wyborach bardziej decydować będzie cena niż jakość.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nowe Trendy
Turyści odwracają się od Nowego Jorku. Prognozy pokazują minus 17 procent
Nowe Trendy
PIT zadowolony z zapowiedzi zmiany Karty Nauczyciela. „Załamanie w wycieczkach szkolnych”
Nowe Trendy
Turystyka szybko rośnie. Zarobią na niej ci, którzy dostosują się do nowych zasad
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nowe Trendy
Regiony Hiszpanii w obronie turystyki. „To nie problem, ale motor gospodarki”
Reklama
Reklama