O pieniądze mogą ubiegać się touroperatorzy zajmujący się turystyką przyjazdową do Wielkiej Brytanii i firmy zarządzające destynacjami (DMC). VisitBritain wychodzi z takim programem już drugi raz.

Celem jest nie tylko pozyskanie klientów, ale też o takie rozłożenie ruchu turystycznego w czasie, by toczył się on także poza szczytem sezonu, co pozwoli wydłużyć okres przyjazdów do Wielkiej Brytanii – wyjaśnia VisitBritain w komunikacie.

Oferta organizatorów i DMC musi być uwzględniona w programach zagranicznych operatorów turystycznych na przyszły rok. Chodzi o firmy działające na jednym z kluczowych dla Wielkiej Brytanii rynków źródłowych. W Europie są to Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Holandia, Skandynawia, w Amerykach USA, Kanada i Brazylia, w Azji Hongkong, Indie, Japonia, Korea Południowa i kraje Zatoki Perskiej, a także Australia.

Oferta ma być promowana w mediach płatnych, ale w mediaplanie mogą znaleźć się również kanały własne i te należące do zagranicznych touroperatorów. Na koniec trzeba będzie złożyć raport z kampanii i pokazać ekwiwalent pieniężny reklam oraz liczbę rezerwacji.

Budżet przedsięwzięcia to 450 tysięcy funtów, ale pojedynczy wnioskodawca może otrzymać maksymalnie 40 tysięcy funtów.

By móc ubiegać się o wsparcie, trzeba spełnić szereg wymagań, między innymi prowadzić działalność w Wielkiej Brytanii, mieć już doświadczenie w pracy na rynkach wskazanych w programie, i udowodnić, że dotacja będzie wykorzystana na wsparcie partnera, który będzie aktywnie promował Wielką Brytanię, i z którym aplikujący ma już udokumentowaną współpracę.

Z programu wyłączone są jednak programy MICE i podróże służbowe.

Aplikować można do połowy grudnia, a pieniądze są przyznawane na prowadzenie promocji w okresie od lutego do czerwca.

W zeszłym roku Wielką Brytanię odwiedziło 6,4 miliona gości z zagranicy. To ponad sześć razy mniej niż w rekordowym roku 2019, kiedy było ich 40,9 miliona.