O pieniądze mogą ubiegać się touroperatorzy zajmujący się turystyką przyjazdową do Wielkiej Brytanii i firmy zarządzające destynacjami (DMC). VisitBritain wychodzi z takim programem już drugi raz.
Celem jest nie tylko pozyskanie klientów, ale też o takie rozłożenie ruchu turystycznego w czasie, by toczył się on także poza szczytem sezonu, co pozwoli wydłużyć okres przyjazdów do Wielkiej Brytanii – wyjaśnia VisitBritain w komunikacie.
Oferta organizatorów i DMC musi być uwzględniona w programach zagranicznych operatorów turystycznych na przyszły rok. Chodzi o firmy działające na jednym z kluczowych dla Wielkiej Brytanii rynków źródłowych. W Europie są to Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Holandia, Skandynawia, w Amerykach USA, Kanada i Brazylia, w Azji Hongkong, Indie, Japonia, Korea Południowa i kraje Zatoki Perskiej, a także Australia.
Oferta ma być promowana w mediach płatnych, ale w mediaplanie mogą znaleźć się również kanały własne i te należące do zagranicznych touroperatorów. Na koniec trzeba będzie złożyć raport z kampanii i pokazać ekwiwalent pieniężny reklam oraz liczbę rezerwacji.
Budżet przedsięwzięcia to 450 tysięcy funtów, ale pojedynczy wnioskodawca może otrzymać maksymalnie 40 tysięcy funtów.