Znaleźliśmy się w gronie najatrakcyjniejszych turystycznie europejskich miast - po informacji o rekomendacjach dziennikarzy CNN dla Polski to druga fantastyczna wiadomość dla naszego kraju i stolicy - pisze w komunikacie Warszawska Organizacja Turystyczna.
Już sama obecność w finałowej stawce plebiscytu jest wielkim wyróżnieniem. „Wierzymy jednak, że Warszawa ma szansę znaleźć się w ścisłej czołówce stawki i stać się jednym z najchętniej wybieranych celów podróży w Europie” - czytamy.
W konkursie na najlepszy kierunek turystyczny Europy głosują internauci z całego świata i to oni zdecydują, które miasto zdobędzie prestiżowy tytuł. Warszawa konkuruje tam z 19. innymi miastami. Musi między innymi pokonać Londyn, Wiedeń, Pragę, Toledo, Kopenhagę i Ateny.
Aby wspomóc Warszawę w konkursie, wystarczy wejść na stronę www.glosujnawarszawe.pl, odszukać Warszawę na liście 20 finałowych miast i oddać na nią głos. Można głosować raz dziennie. Internetowy plebiscyt rozpoczął się dzisiaj i potrwa do 10 lutego.
Aby zwrócić uwagę na konkurs i zachęcić internautów do głosowania, Stołeczne Biuro Turystyki przygotowało kampanię promocyjną pod hasłem „Mamy to w Warszawie”.
- To niepowtarzalna okazja, żeby zachęcić gości z całego świata do wizyty w naszym mieście, aby mogli przekonać się, jak przyjaznym, zielonym i otwartym dla wszystkich miastem jest Warszawa. Piękne parki, miejskie plaże, świetna oferta gastronomiczna, bogaty kalendarz wydarzeń - mamy to w Warszawie. Zagłosujmy na nią i pokażmy to światu - zachęca prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, cytowany w komunikacie Urzędu m.st. Warszawy.
- Zachęcamy do codziennego oddawania głosów. Warszawa łączy tradycję z nowoczesnością, jest prawdziwą europejską metropolią. Pomóżmy wygrać naszemu miastu - dodaje dyrektor Stołecznego Biura Turystyki Paweł Moras.
Jak podkreśla Stołeczne Biuro Turystyki, w akcję głosowania włączyły się warszawskie dzielnice, miejskie spółki, instytucje kultury, wybrane uczelnie, hotele, restauracje, przedsiębiorstwa turystyczne, osoby i podmioty zrzeszone w Warszawskiej Organizacji Turystycznej i Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Czytaj więcej
Klub Odkrywców Warszawy to nowy projekt Warszawskiej Organizacji Turystycznej, którego celem jest zachęcenie do zwiedzania stołecznych muzeów i instytucji kultury.
Wysokie miejsce w rankingu przekłada się na wzrost liczby turystów, a co za tym idzie, wzrost przychodów przedsiębiorców turystycznych i rozwój miasta w wielu obszarach. Potwierdzają to doświadczenia finalistów poprzednich edycji plebiscytu.
Przypomnijmy, że w 2018 roku tytuł European Best Destinations zdobył Wrocław, stając się pierwszym i jak dotąd jedynym polskim zwycięzcą plebiscytu. Stolica Dolnego Śląska zdobyła ponad 41 tysięcy głosów internautów ze 146 krajów. Rok wcześniej blisko zwycięstwa był Gdańsk, zajmując ostatecznie trzecie miejsce.
Zwycięzcy ostatnich trzech edycji to słoweńska Lublana (2022), portugalska Braga (2021) i francuski Colmar (2020).
European Best Destination to organizacja promująca turystykę i kulturę w Europie (ma swoją siedzibę w Brukseli). Od kilkunastu lat organizuje plebiscyty m.in. na najładniejszy jarmark bożonarodzeniowy, najlepszy kurort narciarski i najatrakcyjniejsze turystycznie miasto. Spośród miast, które zgłoszą swoją kandydaturę, European Best Destination wybiera 20 uczestników końcowej rywalizacji. O nominacji decyduje uznana międzynarodowa marka, popularność wśród turystów i duża liczba pozytywnych opinii w internecie. Już sama nominacja ma wartość promocyjną - przyciąga uwagę użytkowników sieci i zwiększa liczbę publikacji w międzynarodowych mediach.
Tytułu European Best Destination wraz z oficjalnym logotypem mogą używać instytucje miejskie, media i branża turystyczna ze zwycięskiego miasta w publikacjach i innych materiałach promocyjnych przez cały rok.