Ranking turystów - które miasta na świecie najbardziej ich rozczarowały?

Bangkok, Antalya i Singapur to najbardziej rozczarowujące kierunki turystyczne na świecie według samych turystów. Na liście znalazły się najsłynniejsze stolice.

Publikacja: 13.02.2023 13:06

Bangkok otwiera listę rozczarowań turystów z całego świata

Bangkok otwiera listę rozczarowań turystów z całego świata

Foto: Bloomberg

Firma King Casino Bonus przygotowała na podstawie danych o 85 najpopularniejszych kierunkach turystycznych z Euromonitora i Mastercard's Global Destination Cities Indexu, a także ocen i recenzji z serwisu TripAdvisor, zamieszczonych tam 2022 roku zestawienie kierunków, które najbardziej rozczarowały podróżników. Analizie poddano tysiące opinii na całym świecie. Wyszukując w nich słów i wyrażeń kluczowych, takich między innymi jak „bardzo rozczarowujące” lub „nie tak miłe, jak oczekiwano”.

Czytaj więcej

Najlepsze miasta turystyczne świata w 2022 roku. Europejskie metropolie wymiatają

Listę otwiera Bangkok, który został oceniony jako miasto z 16,6-procentowym prawdopodobieństwem, że odwiedzający je poczują się zawiedzeni. Najbardziej rozczarowującą atrakcją stolicy Tajlandii okazała się słynna dzielnica Khao San Road. Dlaczego? Głównie dlatego, że to „atrakcja dla młodych, rządnych rozrywki i zabawy”.

Na drugim miejscu znalazł się turecki kurort Antalya z wynikiem rozczarowania na poziomie 16,5 procent, Jak czytamy, według internautów miasto „niczym się nie wyróżnia” i jest „pozbawione jakichkolwiek zabytków i atrakcji wartych wzmianki”.

Za Antalyą uplasował się Singapur z wynikiem 15,8 procent. Zarzucono mu, że to bardziej miejsce do pracy, a nie do zabawy i przyjemnego spędzania czasu. Większość tamtejszych atrakcji turystycznych wydaje się pozbawiona uroku. A najbardziej rozczarowujące są w nim Water Planet Aqua Park i Orchard Road.

Pierwszą piątkę uzupełniły Monachium w Niemczech (15,7 procent) i Rimini we Włoszech (14,2 procent). To pierwsze zawiodło turystów świętem piwa, czyli popularnym Oktoberfestem. Uznali je za przereklamowane.

Z kolei Rimini sprawiło na niektórych wrażenie „zaniedbanego, żyjącego w przeszłości”.

Nieco mniej rozczarowanych miały kolejne na liście miasta. Miami „nie uwodzi już podróżników, a dzielnica Mała Havana straciła swój urok i jest już tylko pułapką na turystów”.

W Mumbaju złe wrażenie zrobiła plaża Juhu, a w wypadku kosmopolitycznego i dynamicznego Londynu, okazały się "nudne" takie jego atrakcje, jak Big Ben, Pałac Buckingham i London Eye.

Czytaj więcej

Warszawa najlepszym kierunkiem turystycznym w Europie. Trzaskowski: Mamy to!

W Paryżu goście mieli lepsze wyobrażenia na temat Montmartre'u ze słynną bazyliką Sacré Coeur. To, co zobaczyli, niektórych zawiodło. Tym bardziej, że „czuli się tam zagrożeni, poganiani i nękani”. „Z drugiej strony podróżnych zawsze przekonuje Wieża Eiffla, która pozostaje idealnym miejscem do zrobienia zdjęcia w Paryżu” - dodają na pocieszenie autorzy rankingu.

Listę zamyka Tokio, które sześciu na dziesięciu turystów opuszcza rozczarowanych. „Dotyczy to zwłaszcza pomnika psa Akity Hachikō, znanego z niezachwianej lojalności wobec zmarłego właściciela, który stoi przed stacją Shibuya w Tokio”.

Lista miast, które zyskały najwięcej negatywnych opinii

Bangkok - 16,6 procent

Antalya - 16,5 procent

Singapur - 15,8 procent

Monachium - 15,7 procent

Rimini - 14,2 procent

Miami - 3,9 procent

Mumbaj - 13,9 procent

Londyn - 13,8 procent

Paryż - 13,8 procent

Tokio - 13,6 procent

Firma King Casino Bonus przygotowała na podstawie danych o 85 najpopularniejszych kierunkach turystycznych z Euromonitora i Mastercard's Global Destination Cities Indexu, a także ocen i recenzji z serwisu TripAdvisor, zamieszczonych tam 2022 roku zestawienie kierunków, które najbardziej rozczarowały podróżników. Analizie poddano tysiące opinii na całym świecie. Wyszukując w nich słów i wyrażeń kluczowych, takich między innymi jak „bardzo rozczarowujące” lub „nie tak miłe, jak oczekiwano”.

Pozostało 86% artykułu
Nowe Trendy
Turystyka nakręca niemiecką gospodarkę. "Wzmocni ją jedno centrum dowodzenia"
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Nowe Trendy
„Szczerze mówiąc, nie przyjechałbym tu" - przewrotna reklama Oslo robi furorę
Nowe Trendy
Hołownia: Bon turystyczny do wykorzystania na Podlasiu to dobry pomysł
Nowe Trendy
Ministra edukacji: "Podróże z klasą" dostaną dodatkowe 20 milionów złotych
Nowe Trendy
Szwajcarzy dumni ze swojego kraju. Wizyty turystów ich cieszą