Chorwacja, która od lat reklamuje się hasłem „Croatia full of life” (Chorwacja pełna życia) będzie miała wkrótce nowe hasło promocyjne. Informację o konkursie na nie opublikowała dziś na swojej stronie internetowej Chorwacka Wspólnota Turystyczna.
- Przetarg określi kierunek promocji chorwackiej turystyki obejmujący również nową wizję Chorwacji jako kierunku turystycznego, określoną przez strategiczny plan marketingowy i operacyjny chorwackiej turystyki. Chcemy nowego, świeżego i kreatywnego podejścia, które przyciągnie uwagę, zaintryguje, pobudzi umysł i wywoła emocje u odbiorców - mówi dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej Kristjan Staničić, cytowany w komunikacie.
Obecnie obowiązujące hasło reklamowe Chorwacji
Jednym z głównych celów planu marketingowego i operacyjnego jest uczynienie chorwackiej marki turystycznej bardziej prestiżową i jakościową - czytamy w ogłoszeniu.
Czytaj więcej
1 stycznia 2023 roku Chorwacja dołączy do strefy euro i wejdzie do strefy Schengen. - To oznacza koniec z kolejkami na granicach i koniec kłopotów z rozliczeniami – mówi ekspertka w dziedzinie turystyki chorwackiej, była dyrektor przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce Agnieszka Puszczewicz.
Konkurs obejmuje dwa odrębne projekty - opracowanie parasolowej koncepcji komunikacji i stworzenie identyfikacji wizualnej.
- Koncepcja parasolowa musi być unikatowa, ale prosta i łatwa do zrozumienia, powinna też odzwierciedlać piękno przyrody, które, jak mówią badania rynkowe, jest jednym z kluczowych atutów naszego kraju i jednym z najważniejszych motywów przyjazdów turystycznych do Chorwacji - precyzuje Staničić.
Dyrektor dodaje, że Chorwacka Wspólnota Turystyczna liczy na propozycje kreatywnych rozwiązań od wysoce wyspecjalizowanych oferentów, mających wieloletnie doświadczenie w tym zakresie (ich kwalifikacje zostaną zweryfikowane w pierwszym etapie konkursu).
Jak dowiedział się nieoficjalnie serwis poslovni.hr, stare hasło „Croatia full of life” będzie jeszcze obowiązywać w tym sezonie, nowe ma być gotowe na przyszłoroczne targi turystyczne WTM w Londynie.