Reklama

Administracja Donalda Trumpa oszczędza na amerykańskiej turystyce. Głębokie cięcia

Amerykańska narodowa organizacja turystyczna Brand USA zwolni 15 procent pracowników i zamknie kanał streamingu GoUSA TV. To efekt decyzji finansowych administracji Donalda Trumpa, która zmniejszyła budżet organizacji o 80 procent.

Publikacja: 14.09.2025 02:10

Administracja Donalda Trumpa oszczędza na amerykańskiej turystyce. Głębokie cięcia

Foto: PAP/EPA, JUSTIN LANE

Amerykańska narodowa organizacja turystyczna Brand USA zwolni 15 procent pracowników i zamknie kanał streamingu GoUSA TV. To efekt decyzji finansowych administracji Donalda Trumpa, która zmniejszyła budżet organizacji o 80 procent.

Brand USA ma w tym roku do dyspozycji 20 milionów dolarów, zamiast wcześniejszych 100 milionów. To oznacza konieczność cięcia wydatków, w tym na pracowników – zwolni 12 osób, co oznacza redukcję etatów o 15 procent. Wyłączy też telewizję streamingową GoUSA TV – pisze niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9.

Czytaj więcej

Donald Trump ogranicza rodzimą turystykę. Podnosi opłaty za wjazd, tnie promocję

Promocja turystyki zmuszona do oszczędzania 

Jak poinformował rzecznik Brand USA Chris Heywood, zmiany stanowią część dużej reorganizacji, w ramach której łączone są działy i dostosowywana struktura do nowych realiów finansowych. – Ta reorganizacja wzmacnia naszą efektywność operacyjną – podkreśla Heywood.

Z kolei dyrektor generalny Fred Dixon już latem ostrzegał, że skala cięć wymaga „znaczącego przeorientowania zasobów i programów”.

Reklama
Reklama

GoUSA TV był jednym z flagowych projektów organizacji, promującym treści turystyczne wśród międzynarodowych odbiorców.

W centrum nowych działań znajdzie się uruchomiona w sierpniu kampania „America the Beautiful”, która ma w większym stopniu wykorzystać potencjał cyfrowy. Organizacja chce w ten sposób efektywniej promować miejsca turystyczne w Stanach Zjednoczonych na rynkach zagranicznych, mimo ograniczonych funduszy.

Branża turystyczna w USA z niepokojem obserwuje sytuację, podkreślając, że redukcja budżetu osłabi konkurencyjność amerykańskich destynacji w zabieganiu o turystów z Europy i Azji.

Turystyka amerykańska traci z powodu mniejszego ruchu gości z zagranicy

Amerykańscy przedsiębiorcy turystyczni wskazują na kurczący się ruch turystyczny. Wiele osób rezygnuje z podróży do Stanów Zjednoczonych, są zniechęcone polityką Donalda Trumpa i obawą, że nie zostaną wpuszczone do tego kraju, jeśli służby imigracyjne dopatrzą się w ich przeszłości pretekstów ku temu.

Czytaj więcej

Turystyczny bojkot Ameryki. Przez politykę Donalda Trumpa rośnie ryzyko recesji

Podczas wakacji linie lotnicze, żeby zapełnić samoloty na trasach z Europy, musiały obniżać ceny poniżej poziomu z roku poprzedniego. We wrześniu popyt jeszcze spadł, co przełożyło się na kolejne obniżki. Odczuły to Air France, KLM, Swiss, Lufthansa i Finnair, Turkish Airlines i LOT utrzymują wysokie ceny. LOT zapewnia, że w tym roku ma o 11 procent więcej pasażerów do USA niż rok wcześniej.

Reklama
Reklama

Amerykańska turystyka notuje kryzys – szacuje się, że wpływy tej dziedziny gospodarki będą niższe o co najmniej 30 miliardów dolarów, a według Tourism Economics udział USA w globalnej turystyce skurczy się w 2025 roku do 4,2 procent.

Szczególnie widoczny jest odpływ turystów z Kanady, Azji i Europy Zachodniej, którzy coraz częściej wybierają Karaiby, Amerykę Łacińską i Bliski Wschód.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Bella Polonia! Najlepszy rok w historii przyjazdów Włochów do Polski
Nowe Trendy
Badanie. Seniorzy chcą podróżować, ale barierą są dla nich nowe technologie
Nowe Trendy
Były dziennikarz telewizyjny będzie rzecznikiem Polskiej Organizacji Turystycznej
Nowe Trendy
Grono Orłów Turystyki „Rzeczpospolitej” powiększyło się o czworo wyjątkowych menedżerów
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama