Amerykańska narodowa organizacja turystyczna Brand USA zwolni 15 procent pracowników i zamknie kanał streamingu GoUSA TV. To efekt decyzji finansowych administracji Donalda Trumpa, która zmniejszyła budżet organizacji o 80 procent.
Brand USA ma w tym roku do dyspozycji 20 milionów dolarów, zamiast wcześniejszych 100 milionów. To oznacza konieczność cięcia wydatków, w tym na pracowników – zwolni 12 osób, co oznacza redukcję etatów o 15 procent. Wyłączy też telewizję streamingową GoUSA TV – pisze niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9.
Czytaj więcej
Kongres Stanów Zjednoczonych zatwierdził ustawę budżetową, zwaną przez prezydenta Donalda Trumpa...
Promocja turystyki zmuszona do oszczędzania
Jak poinformował rzecznik Brand USA Chris Heywood, zmiany stanowią część dużej reorganizacji, w ramach której łączone są działy i dostosowywana struktura do nowych realiów finansowych. – Ta reorganizacja wzmacnia naszą efektywność operacyjną – podkreśla Heywood.
Z kolei dyrektor generalny Fred Dixon już latem ostrzegał, że skala cięć wymaga „znaczącego przeorientowania zasobów i programów”.