Reklama

Administracja Donalda Trumpa oszczędza na amerykańskiej turystyce

Amerykańska narodowa organizacja turystyczna Brand USA zwolni 15 procent pracowników i zamknie kanał streamingu GoUSA TV. To efekt decyzji finansowych administracji Donalda Trumpa, która zmniejszyła budżet organizacji o 80 procent.

Publikacja: 14.09.2025 02:10

Administracja Donalda Trumpa oszczędza na amerykańskiej turystyce

Foto: PAP/EPA, JUSTIN LANE

Amerykańska narodowa organizacja turystyczna Brand USA zwolni 15 procent pracowników i zamknie kanał streamingu GoUSA TV. To efekt decyzji finansowych administracji Donalda Trumpa, która zmniejszyła budżet organizacji o 80 procent.

Brand USA ma w tym roku do dyspozycji 20 milionów dolarów, zamiast wcześniejszych 100 milionów. To oznacza konieczność cięcia wydatków, w tym na pracowników – zwolni 12 osób, co oznacza redukcję etatów o 15 procent. Wyłączy też telewizję streamingową GoUSA TV – pisze niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9.

Czytaj więcej

Donald Trump ogranicza rodzimą turystykę. Podnosi opłaty za wjazd, tnie promocję

Promocja turystyki zmuszona do oszczędzania 

Jak poinformował rzecznik Brand USA Chris Heywood, zmiany stanowią część dużej reorganizacji, w ramach której łączone są działy i dostosowywana struktura do nowych realiów finansowych. – Ta reorganizacja wzmacnia naszą efektywność operacyjną – podkreśla Heywood.

Z kolei dyrektor generalny Fred Dixon już latem ostrzegał, że skala cięć wymaga „znaczącego przeorientowania zasobów i programów”.

Reklama
Reklama

GoUSA TV był jednym z flagowych projektów organizacji, promującym treści turystyczne wśród międzynarodowych odbiorców.

W centrum nowych działań znajdzie się uruchomiona w sierpniu kampania „America the Beautiful”, która ma w większym stopniu wykorzystać potencjał cyfrowy. Organizacja chce w ten sposób efektywniej promować miejsca turystyczne w Stanach Zjednoczonych na rynkach zagranicznych, mimo ograniczonych funduszy.

Branża turystyczna w USA z niepokojem obserwuje sytuację, podkreślając, że redukcja budżetu osłabi konkurencyjność amerykańskich destynacji w zabieganiu o turystów z Europy i Azji.

Turystyka amerykańska traci z powodu mniejszego ruchu gości z zagranicy

Amerykańscy przedsiębiorcy turystyczni wskazują na kurczący się ruch turystyczny. Wiele osób rezygnuje z podróży do Stanów Zjednoczonych, są zniechęcone polityką Donalda Trumpa i obawą, że nie zostaną wpuszczone do tego kraju, jeśli służby imigracyjne dopatrzą się w ich przeszłości pretekstów ku temu.

Czytaj więcej

Turystyczny bojkot Ameryki. Przez politykę Donalda Trumpa rośnie ryzyko recesji

Podczas wakacji linie lotnicze, żeby zapełnić samoloty na trasach z Europy, musiały obniżać ceny poniżej poziomu z roku poprzedniego. We wrześniu popyt jeszcze spadł, co przełożyło się na kolejne obniżki. Odczuły to Air France, KLM, Swiss, Lufthansa i Finnair, Turkish Airlines i LOT utrzymują wysokie ceny. LOT zapewnia, że w tym roku ma o 11 procent więcej pasażerów do USA niż rok wcześniej.

Reklama
Reklama

Amerykańska turystyka notuje kryzys – szacuje się, że wpływy tej dziedziny gospodarki będą niższe o co najmniej 30 miliardów dolarów, a według Tourism Economics udział USA w globalnej turystyce skurczy się w 2025 roku do 4,2 procent.

Szczególnie widoczny jest odpływ turystów z Kanady, Azji i Europy Zachodniej, którzy coraz częściej wybierają Karaiby, Amerykę Łacińską i Bliski Wschód.

Amerykańska narodowa organizacja turystyczna Brand USA zwolni 15 procent pracowników i zamknie kanał streamingu GoUSA TV. To efekt decyzji finansowych administracji Donalda Trumpa, która zmniejszyła budżet organizacji o 80 procent.

Brand USA ma w tym roku do dyspozycji 20 milionów dolarów, zamiast wcześniejszych 100 milionów. To oznacza konieczność cięcia wydatków, w tym na pracowników – zwolni 12 osób, co oznacza redukcję etatów o 15 procent. Wyłączy też telewizję streamingową GoUSA TV – pisze niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Zbankrutował Visit Kent. Białe klify Dover bez promocji?
Nowe Trendy
Tramwaje w Rotterdamie zachwalają atrakcje Wrocławia, Poznania i Gdańska
Materiał Promocyjny
Rzeszów i region zapraszają do odkrycia
Materiał Promocyjny
Poznaj ukryte skarby Roztocza
Reklama
Reklama