Grecy chwalą rząd za wzmacnianie turystyki, a minister dziękuje branży turystycznej

Prawie 80 procent Greków uważa, że rząd wykonuje dobrą pracę na rzecz wzmacniania sektora turystycznego, wynika z najnowszego sondażu. Inne obszary, za które są gotowi pochwalić władze, to transformacja cyfrowa, obrona kraju i polityka zagraniczna.

Publikacja: 11.10.2022 08:46

Grecy chwalą rząd za wzmacnianie turystyki, a minister dziękuje branży turystycznej

Foto: Aleksander Kramarz

Z sondażu przeprowadzonego przez Metron Analysis na zlecenie Mega TV wynika, że turystyka jest tym sektorem, w którym rząd Grecji osiąga najlepsze wyniki. Tak uważa 77 procent Greków, pisze tamtejszy portal branżowy Greek Travel Pages.

Analiza pokazała też, że władze dobrze sobie radzą także w trzech innych obszarach - chodzi o transformację cyfrową (65 procent), obronę kraju (61 procent) i politykę zagraniczną (50 procent). - To są cztery obszary, w których pomimo pojedynczych nieporozumień między partiami politycznymi, istnieje konsensus - wyjaśnia Stratos Fanaras, prezes i dyrektor generalny Metron Analysis.

Czytaj więcej

Grecja: Jesteśmy na dobrej drodze do pobicia rekordu sprzed pandemii

Komentując sondaż, grecki minister turystyki Wasilis Kikilias podziękował specjalistom i pracownikom branży turystycznej. - Jestem winien gratulacje i podziękowania wszystkim ludziom związanym z turystyką - pracownikom firm, Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej (GNTO), Marketing Greece, touroperatorom, hotelarzom, osobom zajmującym się najmem krótkoterminowym, ale też produkcją i sprzedażą - wymienia minister w Mega TV.

Podczas wywiadu Kikilias odniósł się do ogromnego zbiorowego wysiłku podjętego w tym roku przez turystykę, dzięki czemu udało się wypracować dodatkowe zyski dla gospodarki, ale i dla przeciętnej greckiej rodziny. Jak mówi, dalej toczą się prace nad wydłużaniem sezonu i poprawą jakości oferty, bo to pozwoli osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.

Minister wspomniał również o podróżach, które odbył we wrześniu do krajów Europy Północnej i Środkowej, a których celem było przyciągnięcie gości w miesiącach letnich i zawarcie porozumień z liniami lotniczymi oraz organizatorami wycieczek na 2023 rok. Jest to szczególnie ważne w obliczu wyzwań w związku z kryzysem energetycznym i inflacją.

Czytaj więcej

Grecja: turystyka napędza gospodarkę, dlatego musi być zrównoważona

- Kiedy Putin wkroczył do Ukrainy i wywołał ogromny kryzys na całym świecie, także w Grecji, rezerwacje zostały wstrzymane na miesiąc. To było niekorzystne dla greckiej turystyki, ale mimo wszystko pod względem przychodów i liczby przyjazdów to był wspaniały rok - dodaje.

Kikilias twierdzi, że podczas swoich ostatnich podróży do Sztokholmu, Wiednia, Berlina i Paryża odbył bardzo pozytywne rozmowy z szefami linii lotniczych. - Grupa Lufthansa, w tym Swiss, Brussels Airlines i Eurowings, mówiła o zwiększeniu w 2023 roku liczby lotów do Grecji o 30 procent. Air France i Transavia we Francji mówiły o utrzymaniu liczby miejsc w samolotach i dalszym wzroście o 10 procent w przyszłym sezonie. Austrian Airlines i SAS w Austrii powiedziały nam to samo, podczas gdy amerykańskie linie lotnicze poprosiły o dodatkowe sloty - podsumowuje minister.

Z sondażu przeprowadzonego przez Metron Analysis na zlecenie Mega TV wynika, że turystyka jest tym sektorem, w którym rząd Grecji osiąga najlepsze wyniki. Tak uważa 77 procent Greków, pisze tamtejszy portal branżowy Greek Travel Pages.

Analiza pokazała też, że władze dobrze sobie radzą także w trzech innych obszarach - chodzi o transformację cyfrową (65 procent), obronę kraju (61 procent) i politykę zagraniczną (50 procent). - To są cztery obszary, w których pomimo pojedynczych nieporozumień między partiami politycznymi, istnieje konsensus - wyjaśnia Stratos Fanaras, prezes i dyrektor generalny Metron Analysis.

Pozostało 81% artykułu
Nowe Trendy
Meksyk - wojsko zakłada turystyczną linię lotniczą. Będzie też prowadzić hotele
Popularne Trendy
Politycy zawalczyli o większy budżet na promocję Niemiec
Popularne Trendy
Tunezja poprawia turystyczne wyniki. Pomóc mają sport, kulinaria i plenery filmowe
Popularne Trendy
Budżet na promocję turystyki wzrośnie o 40 procent. Takiego skoku jeszcze nie było
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Popularne Trendy
W październiku Polacy nie przestają latać do Grecji