Grecja: turystyka napędza gospodarkę, dlatego musi być zrównoważona

Turystyka będzie jednym z motorów greckiej gospodarki, ale musi zadbać o zrównoważony rozwój - uważa grecki Alpha Bank.

Publikacja: 17.05.2022 02:33

Żeby utrzymać się z turystyki trzeba ją uczynić zrównoważoną - zauważają analitycy bankowi

Żeby utrzymać się z turystyki trzeba ją uczynić zrównoważoną - zauważają analitycy bankowi

Foto: Bloomberg

Raport zatytułowany „Grecki przemysł turystyczny na nowo: odbicie po pandemii i megatrendy w podróżach” opracowany przez Alpha Bank analizuje przyszłość greckiego sektora turystycznego. Informacje w nim zawarte może wykorzystać w tworzeniu swojej polityki rząd, ale też mogą to być gminy. Jest to również drogowskaz dla przedsiębiorców - podaje grecki portal branży turystycznej Greek Travel Pages.

Czytaj więcej

Gwałtowny wzrost zainteresowania wakacjami w Grecji. Największy w Niemczech

Z opracowania wynika, że Grecja z powodzeniem konkuruje na arenie międzynarodowej w sferze turystyki, a sektor ten jest odporny na wyzwania gospodarcze. Analitycy zwracają jednak uwagę, że kraj jest mocno uzależniony od turystyki (około 20 procent PKB pochodzi z tego źródła – red.), co oznacza, że zewnętrzne czynniki obniżające popyt, mogą prowadzić do kryzysu.

Dlatego bank uważa, że pilnie należy przeprowadzić badania i analizy rynku, kierunków rozwoju i rodzaju produktów, bo to pomoże tworzyć politykę państwa w tej dziedzinie i wesprze przedsiębiorców. Badania powinny odnosić się zarówno do projektów poszczególnych marek jak i marki krajowej. Należy promować zmiany w segmencie hotelarskim, rekreacji i wypoczynku. A główne przesłanie strategii komunikacyjnej ma odzwierciedlać działania zgodne ze zrównoważonym rozwojem, odnoszącym się do kwestii społecznych, środowiskowych i kulturowych. Trzeba też podkreślać unikatowe cechy społeczności lokalnych.

Autorzy raportu zalecają, by środki z Funduszu Odbudowy przeznaczyć na niewykorzystane dotąd szanse. Turystyka powinna być traktowana jako narzędzie pozyskiwania dodatkowych przychodów, tworzenia miejsc pracy, zwłaszcza dla młodych i kobiet, oraz wspierania obszarów wiejskich.

Czytaj więcej

Grecja zabiega o dalekie rynki. Chce turystów z Australii i Ameryki Łacińskiej

Kolejna kwestia to rozwój produktów turystycznych zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju i rozwoju osobistego. Firmy z branży hotelarskiej, gastronomicznej i transportowej powinny dostosować swoje modele biznesowe do tego, by włączać w działania lokalną społeczność i wykorzystywać lokalne produkty i nimi umiejętnie zarządzać.

Raport zatytułowany „Grecki przemysł turystyczny na nowo: odbicie po pandemii i megatrendy w podróżach” opracowany przez Alpha Bank analizuje przyszłość greckiego sektora turystycznego. Informacje w nim zawarte może wykorzystać w tworzeniu swojej polityki rząd, ale też mogą to być gminy. Jest to również drogowskaz dla przedsiębiorców - podaje grecki portal branży turystycznej Greek Travel Pages.

Z opracowania wynika, że Grecja z powodzeniem konkuruje na arenie międzynarodowej w sferze turystyki, a sektor ten jest odporny na wyzwania gospodarcze. Analitycy zwracają jednak uwagę, że kraj jest mocno uzależniony od turystyki (około 20 procent PKB pochodzi z tego źródła – red.), co oznacza, że zewnętrzne czynniki obniżające popyt, mogą prowadzić do kryzysu.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
Komisja Europejska stawia na turystykę. Obiecuje pieniądze na jej rozwój
Popularne Trendy
Targi turystyki aktywnej w Holandii. „Polska spełnia oczekiwania holenderskich turystów”
Popularne Trendy
Narty i źródła termalne - Polacy coraz częściej wybierają odpoczynek na Słowacji
Popularne Trendy
Czesi odkryli polski Bałtyk, a Polacy brylują w Czechach. Co najchętniej zwiedzają?
Materiał Promocyjny
Raportowanie zrównoważonego rozwoju - CSRD/ESRS w praktyce