„Chorwacja – bliżej niż kiedykolwiek” - pod tym hasłem Chorwacka Wspólnota Turystyczna zorganizowała prezentację wyników chorwackiej turystyki dla dziennikarzy z Polski. Spotkanie wyznaczyła w Krakowie. A pretekstem były toczące się w Małopolsce III Europejskie Igrzyska Olimpijskie. Na zawody przyjechało do Polski 150 sportowców z Chorwacji, a także liczna delegacja działaczy Chorwackiego Komitetu Olimpijskiego. Część z nich zakwaterowano w krakowskim hotelu Radisson Blu, co stało się okazją do zorganizowania stoiska z materiałami o chorwackiej turystyce, każdy kibic mógł na miejscu zasięgnąć informacji, jak, kiedy i dokąd wybrać się na wakacje do tego kraju.
Czytaj więcej
Ponad 3,4 miliona euro to suma, jaką Chorwacka Wspólnota Turystyczna przeznaczy w tym roku na współpracę marketingową ze strategicznymi partnerami. Budżet jest większy od zeszłorocznego o 100 procent.
Polacy wybierają samochód, a czasem samolot
W zeszłym roku do Chorwacji przyjechało 18,9 miliona turystów. To o 37 procent więcej niż rok wcześniej, ale o 9 procent mniej niż przed pandemią koronawirusa, w 2019 roku, a jeśli liczyć noclegi, które wykupili, to 4 procent mniej.
Od stycznia do końca września 2022 roku goście wydali nad Adriatykiem 11,6 miliarda euro, o 23 procent więcej niż przed covidem.
Najwięcej noclegów w obiektach turystycznych spędzili nad Adriatykiem Niemcy (25 mln), Chorwaci (12,5 mln), Słoweńcy (10,1 mln) i Austriacy 8,2 mln). Polacy zamykali pierwszą piątkę w tych statystykach z wynikiem 6,7 miliona noclegów.