Duże wydarzenia sportowe pobudzają sprzedaż usług turystycznych. Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) szacuje, że w związku z Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej zagraniczni gości wykupią o 4 procent więcej noclegów - podaje portal Reise vor 9.

Mecze będą rozgrywane w dziesięciu miastach, cała impreza ma trwać miesiąc - od 14 czerwca do 14 lipca. 51 meczów śledzić będzie 10 milionów widzów, w tym 2,7 miliona bezpośrednio na stadionach, a pozostałe ponad 7 milionów w strefach kibiców i w innych publicznych miejscach. Hotelarze od miesięcy szykują się na obsłużenie większego ruchu, nie tylko gości, ale też drużyn, z których większość już wybrała zakwaterowanie.

Czytaj więcej

Całe Niemcy za 49 euro - w tym roku bilet miesięczny utrzymany w starej cenie

Poza zwiększonym obłożeniem w hotelach dodatkową korzyścią będzie wzmocnienie wizerunku Niemiec jako kierunku turystycznego. Po Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej w 2006 roku, kraj znalazł się w rankingu Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) na pierwszym miejscu i od tego czasu nieprzerwanie utrzymuje się w pierwszej trójce.

- W czasie Mistrzostw Europy wykorzystamy zainteresowanie mediów zagranicznych, by pokazać naszą zróżnicowaną ofertę i tym samym poprawić postrzeganie Niemiec – mówi prezes Niemieckiej Centrali Turystyki Petra Hedorfer. Jednym z pomysłów jest stworzenie na portalu narodowym mikrostrony z informacjami poświęconymi wszystkim miejscom, w których będą się odbywać rozgrywki.