Branża turystyczna jest za bardzo obciążona, ulżymy jej – obiecują politycy

Ale nie polscy politycy, lecz niemieccy. W Niemczech trwa właśnie kampania wyborcza przed ogłoszonym na 23 lutego głosowaniem na posłów do Bundestagu. Opozycyjna partia CDU/CSU ujawnia program reform, który pozwoli obniżyć koszty prowadzenia działalności w branży turystycznej.

Publikacja: 06.02.2025 00:49

Jedną z atrakcji Berlina jest Muzeum DDR i wycieczka statkami po kanałach Sprewy i Haweli

Jedną z atrakcji Berlina jest Muzeum DDR i wycieczka statkami po kanałach Sprewy i Haweli

Foto: Filip Frydrykiewicz

Rzeczniczka ds. polityki turystycznej frakcji parlamentarnej CDU/CSU, Anja Karliczek, za priorytet uważa „przywrócenie konkurencyjności branży turystycznej, zatrudniającej ponad sześć milionów pracowników”. Dotyczy to przede wszystkim poprawy pozycji Niemiec na arenie międzynarodowej – pisze portal branżowy Reise vor-9.

Czytaj więcej

Mieszkańcy Gran Canarii: Stop hotelom, wystarczy tej turystyki!

Niemieckie lotnictwo musi być bardziej konkurencyjne

– Jestem bardzo zaniepokojona danymi mówiącymi, że w ubiegłym roku niemiecki rynek lotniczy odbudował po pandemii ruch na poziomie zaledwie 86 procent z 2019 roku, podczas gdy w innych krajach dawno go przewyższył – mówi Karliczek portalowi.

Jak dodaje, Niemcy mocno odstają od większości krajów Europy, na czym cierpi rodzimy przemysł lotniczy, ale też sam kraj, jako cel turystów zagranicznych i miejsce prowadzenia działalności przez firmy turystyczne. Powodem jest drastyczny wzrost opłat na rzecz państwa, które w ciągu ostatnich pięciu lat zwiększyły się dwukrotnie.

– Rozwój odbywa się teraz za granicą – wskazuje Karliczek. – Potrzebujemy obniżenia kosztów w Niemczech jako miejscu prowadzenia działalności przez branżę lotniczą. Jak po wyborach CDU/CSU uzyska władzę, zmniejszy podatek od ruchu lotniczego – zapowiada.

Polityczka CDU planuje też „duży pakiet podatkowy” dla branży gastronomicznej i jest pewna, że uda się ujednolicić stawkę dla żywności przetworzonej i nieprzetworzonej. – Obiecujemy to i dotrzymamy słowa – zapowiada.

Wyjaśnia też dalej, że „istotnym elementem” jej działań będzie uelastycznienie godzin pracy. Praca powinna się opłacać, dlatego musi się zwiększyć wsparcie państwa dla pracowników i prowadzących działalność gospodarczą.

Niemcy będą lepiej promowane za granicą

W promowaniu Niemiec za granicą potrzebny jest „innowacyjny, skuteczny marketing, który pozwoli wykorzystać szanse, jakie oferują nowe rynki źródłowe”. W tym celu CDU chce ustabilizować i zwiększyć dotację dla Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), żeby pozyskiwała bogatszą klasę średnią, zwłaszcza z Azji.

CDU obiecuje też uproszczenie i przyspieszenie wydawania wiz turystom podróżującym do Niemiec, aby znacznie skrócić im oczekiwanie, w tym także osobom podróżującym służbowo – dziś procedura ta trwa czasami kilka miesięcy.

Czytaj więcej

Jest nowy lider turystyki w Afryce. Przegonił Egipt

Zdaniem polityczki należy też nauczyć się lepiej wykorzystywać możliwości, jakie daje cyfryzacja. To pomoże nie tylko zwiększyć atrakcyjność danego miejsca, ale też pomóc w zarządzaniu ruchem gości. Ma to znaczenie szczególnie dla regionów i miast, które odczuwają skutki nadmiernej turystyki.

Rzeczniczka ds. polityki turystycznej frakcji parlamentarnej CDU/CSU, Anja Karliczek, za priorytet uważa „przywrócenie konkurencyjności branży turystycznej, zatrudniającej ponad sześć milionów pracowników”. Dotyczy to przede wszystkim poprawy pozycji Niemiec na arenie międzynarodowej – pisze portal branżowy Reise vor-9.

Niemieckie lotnictwo musi być bardziej konkurencyjne

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Popularne Trendy
Turyści chcą chronić środowisko, ale nie za swoje pieniądze
Popularne Trendy
Światowy ruch turystyczny, jak przed pandemią. 1,4 miliarda ludzi w podróży
Popularne Trendy
Azja na celowniku światowych podróżników. Które miasta i kraje konkretnie?
Popularne Trendy
Rejs po Karaibach i przygoda z dinozaurami - branża turystyczna wspiera WOŚP