Reklama
Rozwiń
Reklama

Branża turystyczna jest za bardzo obciążona, ulżymy jej – obiecują politycy

Ale nie polscy politycy, lecz niemieccy. W Niemczech trwa właśnie kampania wyborcza przed ogłoszonym na 23 lutego głosowaniem na posłów do Bundestagu. Opozycyjna partia CDU/CSU ujawnia program reform, który pozwoli obniżyć koszty prowadzenia działalności w branży turystycznej.

Publikacja: 06.02.2025 00:49

Jedną z atrakcji Berlina jest Muzeum DDR i wycieczka statkami po kanałach Sprewy i Haweli

Jedną z atrakcji Berlina jest Muzeum DDR i wycieczka statkami po kanałach Sprewy i Haweli

Foto: Filip Frydrykiewicz

Rzeczniczka ds. polityki turystycznej frakcji parlamentarnej CDU/CSU, Anja Karliczek, za priorytet uważa „przywrócenie konkurencyjności branży turystycznej, zatrudniającej ponad sześć milionów pracowników”. Dotyczy to przede wszystkim poprawy pozycji Niemiec na arenie międzynarodowej – pisze portal branżowy Reise vor-9.

Czytaj więcej

Mieszkańcy Gran Canarii: Stop hotelom, wystarczy tej turystyki!

Niemieckie lotnictwo musi być bardziej konkurencyjne

– Jestem bardzo zaniepokojona danymi mówiącymi, że w ubiegłym roku niemiecki rynek lotniczy odbudował po pandemii ruch na poziomie zaledwie 86 procent z 2019 roku, podczas gdy w innych krajach dawno go przewyższył – mówi Karliczek portalowi.

Jak dodaje, Niemcy mocno odstają od większości krajów Europy, na czym cierpi rodzimy przemysł lotniczy, ale też sam kraj, jako cel turystów zagranicznych i miejsce prowadzenia działalności przez firmy turystyczne. Powodem jest drastyczny wzrost opłat na rzecz państwa, które w ciągu ostatnich pięciu lat zwiększyły się dwukrotnie.

– Rozwój odbywa się teraz za granicą – wskazuje Karliczek. – Potrzebujemy obniżenia kosztów w Niemczech jako miejscu prowadzenia działalności przez branżę lotniczą. Jak po wyborach CDU/CSU uzyska władzę, zmniejszy podatek od ruchu lotniczego – zapowiada.

Reklama
Reklama

Polityczka CDU planuje też „duży pakiet podatkowy” dla branży gastronomicznej i jest pewna, że uda się ujednolicić stawkę dla żywności przetworzonej i nieprzetworzonej. – Obiecujemy to i dotrzymamy słowa – zapowiada.

Wyjaśnia też dalej, że „istotnym elementem” jej działań będzie uelastycznienie godzin pracy. Praca powinna się opłacać, dlatego musi się zwiększyć wsparcie państwa dla pracowników i prowadzących działalność gospodarczą.

Niemcy będą lepiej promowane za granicą

W promowaniu Niemiec za granicą potrzebny jest „innowacyjny, skuteczny marketing, który pozwoli wykorzystać szanse, jakie oferują nowe rynki źródłowe”. W tym celu CDU chce ustabilizować i zwiększyć dotację dla Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), żeby pozyskiwała bogatszą klasę średnią, zwłaszcza z Azji.

CDU obiecuje też uproszczenie i przyspieszenie wydawania wiz turystom podróżującym do Niemiec, aby znacznie skrócić im oczekiwanie, w tym także osobom podróżującym służbowo – dziś procedura ta trwa czasami kilka miesięcy.

Czytaj więcej

Jest nowy lider turystyki w Afryce. Przegonił Egipt

Zdaniem polityczki należy też nauczyć się lepiej wykorzystywać możliwości, jakie daje cyfryzacja. To pomoże nie tylko zwiększyć atrakcyjność danego miejsca, ale też pomóc w zarządzaniu ruchem gości. Ma to znaczenie szczególnie dla regionów i miast, które odczuwają skutki nadmiernej turystyki.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
Rekord na tureckich lotniskach. Cztery razy więcej pasażerów niż w Polsce
Popularne Trendy
Za 15 lat liczba turystów sięgnie 2,5 miliarda. „AI to nie opcja, to konieczność”
Materiał Promocyjny
Chorwacja dla tych, którzy chcą więcej niż plaża
Popularne Trendy
Turecka branża turystyczna liczy w 2026 roku na więcej turystów. Z Europy i z Rosji
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama