Dodano, że przewoźnik po raz pierwszy od wielu lat uzyskał dodatni wynik finansowy w wysokości 47 mln zł. Poprzedni rok zakończył stratą w wysokości 56,8 mln złotych.
Z usług przewoźnika skorzystało w 2016 roku ponad 38,5 mln pasażerów, spółka zanotowała około 1,77 mld złotych przychodów ze sprzedanych biletów.
– Wyniki finansowe i wzrost liczby przewiezionych przez PKP Intercity osób pokazują, że pasażerowie coraz częściej wybierają ofertę tej spółki, bo jest ona dobrze przygotowana. Po latach tendencji spadkowej następuje wzrost zaufania pasażerów do przewoźników kolejowych – powiedział, cytowany w komunikacie, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
W 2016 roku z usług PKP Intercity skorzystało 38,5 mln klientów, o 7,3 mln pasażerów więcej niż rok wcześniej. Oznacza to 24 procent wzrost liczby podróżnych w porównaniu do 2015 roku.
W ubiegłym roku wzrost liczby pasażerów był widoczny we wszystkich grupach klientów. Z usług PKP Intercity skorzystało o 51 procent więcej seniorów, 32 proc. rodzin i 26 proc. studentów. Największy wzrost spółka odnotowała w segmencie pociągów ekonomicznych – na ich pokładach podróżowało 27 procent klientów więcej niż w 2015 roku. Wzrost podróżnych był widoczny na niemal wszystkich trasach.